مرگ تدریجی «تاریخ


مرگ تدریجی «تاریخ» در حومه تهران + تصاویر

آخرین اثرهای یک تحول معماری از دوره سنتی مطلق به اروپایی در شهرری تهران به تدریج می‌میرند، در حالی که سازمان میراث فرهنگی و اداره اوقاف می‌توانند با همکاری هم آن را حفظ کنند.

  ادامه مطلب ...

الان وقت انتقاد نیست


روحانی در جمع مردم سمنان:

الان وقت انتقاد نیست

رئیس جمهور گفت: برجام یک افتخار سیاسی- حقوقی برای ملت ایران ثبت کرد.

به گزارش تهران نیوز، حسن روحانی رئیس جمهوری در جمع مردم سمنان گفت: ملت بزرگ و سرافراز ایران توانست با قدرت خود تمام قطعنامه‌های تحریمی بند ۷ و فصل ۷ علیه ایران را از بین ببرد، همه قطعنامه‌هایی که علیه این کشور بود امروز لغو شده است.

رییس جمهور کشورمان افزود: آنهایی که سوال می‌کنند و می‌گویند برجام برای ما چه کرده است، باید بگوییم که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

 
ادامه مطلب ...

بازدید ف کل ارتش از تیپ223

http://www.aja.ir/portal/Picture/

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سر لشکر عطاالله صالحی از نیروها و تجهیزات تیپ 223 شهید شهرامفر بازدید کرد .

در این بازدید تکاوران تیپ 223 شهید شهرامفر اقدام به نمایش توانمندی ها، امکانات و تجهیزات خود کردند  . فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سربازان و تکاوران تیپ 223 تشکر و قدردانی کرده و در پایان بازدید رضایت و خشنودی خود را از آمادگی و ورزیدگی نیروها و تجهیزات این تیپ اعلام کرد .

کمک‌ به‌ زندانیان‌ غیرعمد از طریق‌ پایگاه‌ اطلاع‎رسانی‌ مقام‌‌ معظم‌‌‌ رهبری


کمک‌ به‌ زندانیان‌ غیرعمد از طریق‌ پایگاه‌ اطلاع‎رسانی‌ مقام‌‌ معظم‌‌‌ رهبری

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه علیه‌السلام، پرداخت مبالغ اهدایی به زندانیان نیازمند (جرایم غیرعمد) در بخش پرداخت وجوهات شرعی دفتر مقام معظم رهبری فعال گردید.

به گزارش تهران نیوز ،  به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، خیرین خداجوی ایران اسلامی می‌توانند از این پس با مراجعه به آدرس اینترنتی www.leader.ir در صفحه «پرداخت وجوهات شرعی» این پایگاه، در کنار کمک‌های مربوط به مستضعفین جهان، وجوهات نقدی خود را برای آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاددیه نیز اختصاص دهند.


افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه بیمه شخص ثالث


کشمکش جدید خودروسازان و بیمه مرکزی؛

افزایش قیمت غیرقانونی به بهانه بیمه شخص ثالث

افزایش نرخ بیمه در حالی عامل افزایش قیمت ۱۵۰ تا ۲۸۰ هزار تومانی قیمت خودرو توسط شرکت‌های خودروساز اعلام شده است که بیمه مرکزی در واکنشی این افزایش به بهانه بیمه را غیرقانونی اعلام کرده است.

به گزارش تهران نیوز ، هفته گذشته با افزایش نرخ بیمه شخص ثالث و الزام به اخذ الحاقیه بیمه توسط صاحبان خودرو، شرکتهای خودروساز نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کردند.

  ادامه مطلب ...

اقدام و عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی نشده است


آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

اقدام و عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی نشده است/برخی نورچشمی‌ های مقامات بالا ابزار نفوذند

امام جمعه موقت تهران گفت: اقدام و عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکنون نشده است باید در این باره انقلابی باشیم.

به گزارش تهران نیوز ، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های نمازجمعه عبادی ـ سیاسی تهران ضمن تبریک روز ارتش، اظهار داشت: ما در کشور نیروی زمینی مبارکی داریم. این تبریک تنها با زبان ما نیست، بلکه با تمام وجودمان است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، افزود: رهبر معظم انقلاب سال جاری را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام نهادند که در این زمینه توضیحات بسیار غرایی فرمودند. در جایی نیز فرمودند حوزه علمیه باید انقلابی باشد، همچنین در جمع اعضای خبرگان نیز فرمودند، اعضای خبرگان باید انقلابی باشند، این حرف بسیار به‌جا، مهم و ارزشمند است. در نتیجه اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد موفق باشد، باید انقلابی باشد، یعنی این رویه عادی و معمولی اداری که تاکنون عمل شده، یا اثری ندارد و یا آن اثر مطلوب نیست.


غرب چشم طمعی به ما داشته باشد، پشیمانش می‌کنیم


سردار دهقان:

غرب چشم طمعی به ما داشته باشد، پشیمانش می‌کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران عامل تضمین ثبات امنیت در منطقه است، گفت: اگر غرب بخواهد چشم طمعی به ما داشته باشد آن را پشیمان می‌کنیم.

 ، سردار حسین دهقان دقایقی پیش در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در بندرانزلی اظهار داشت: تاریخ و گذشته این را نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران عامل تضمین ثبات امنیت در منطقه است و نیروهای مسلح ما به‌هیچ عنوان قصد تجاوز و توسعه‌طلبی در منطقه را ندارند.

  ادامه مطلب ...

شهیدان مدافع حرم مدال افتخاریست بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران


امیر پوردستان:

شهیدان مدافع حرم مدال افتخاریست بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران

پوردستان تصریح کرد: شهادت مدافعان حرم در دفاع از حریم حق و اهل بیت(ع) مدال افتخاریست بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیدواریم که ما هم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

به گزارش تهران نیوز ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه تشییع پیکر پاک و مطهر شهید مجتبی یدالهی، هفتمین شهید مدافع حرم شهرستان شهریار با ذکر خاطره‌ای تکان دهنده از این شهید والامقام به خبرنگار راه مبین گفت: هنگامی که مجتبی در دانشگاه افسری فارغ التحصیل شد من تک تک فارغ التحصیلان را در آغوش گرفته و روی آنان را بوسیدم در همان مراسم شهید مجتبی یدالهی به من گفت امیر ” من کاری میکنم که شما به من افتخار کنید” .

پوردستان در ادامه گفت: دو سال قبل نیز وقتی به ایرانشهر برای بازدید رفتم، مجتبی فرمانده گروهان تانک بود و یگان بسیار خوبی را ساماندهی کرده بود، من از وی تشکر کرده و گفتم که گروهان بانشاط و آماده‌ای داشتی و این شهید عزیز باز هم به من گفت امیر “من کاری میکنم تا شما به من افتخار کنید”.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکماه پیش نیز موقعی که این عزیزان برای انجام مأموریت مستشاری در حال اعزام به سوریه بودند من به زیارت آنان رفته و در کنارشان بودم و یک یک آنان را در آغوش گرفته و بدرقه کردم و در آخرین دیدار نیز شهید مجتبی یدالهی دوباره به من گفت امیر “من کاری میکنم که شما به من افتخار کنید”  و من همینجا می‌گویم مجتبی تو کاری کردی که نه تنها ما بلکه امام زمان(عج) و رسول‌الله به تو افتخار می‌کند و پیش بینی و قول شهید یدالهی محقق شد.

پوردستان تصریح کرد: شهادت مدافعان حرم در دفاع از حریم حق و اهل بیت(ع) مدال افتخاریست بر سینه ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیدواریم که ما هم ادامه دهنده راه آنان باشیم.

شهید مجتبی یدالهی

 

انتهای متن/*

تصاویر صیاد شیرازی از کودکی تا شهادت


تصاویر صیاد شیرازی از کودکی تا شهادت

۲۱ فروردین سالروز به شهادت رسیدن امیر سپهبد صیاد شیرازی به دست منافقین کور دل است.

به گزارش تهران نیوز ، به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شهید سپهبد “علی صیاد شیرازی” در روز چهارم خرداد ۱۳۲۳ در شهرستان “درگز” از توابع استان خراسان به دنیا آمد.

شهید صیاد شیرازی
شهید صیاد شیرازی
شهید صیاد شیرازی
از مهم‌ترین اقدامات او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان به تهیه طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر شهرهای سنندج و پادگان‌های مریوان، بانه و سقز شد، اشاره کرد.
شهید صیاد شیرازی
شهید صیاد شیرازی
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، روز شنبه۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در حالی که به قصد عزیمت به محل کار خود از منزل، خارج شده بود مورد سوء قصد منافقین کور دل قرار گرفت و به شدت مجروح شد. اهالی محل که از این حادثه مطلع شده بودند بلافاصله او را به بیمارستان انتقال دادند اما متأسفانه بر اثر شدت جراحات وارده، تلاش پزشکان برای نجات او بی نتیجه ماند و امیر سرافراز ارتش اسلام پس از عمری مجاهدت در راه خدا به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
شهید صیاد شیرازی
روحش شاد و یادش گرامی

غرش موشک‌هاست که فرصت دیپلماسی را می‌دهد


جانشین فرمانده کل ارتش:

/ برای افزایش توان دفاعی نیاز به مجوز هیچ‌کس نداریم

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر افزایش توان دفاعی گفت: برای افزایش توان دفاعی نیاز به مجوز هیچ‌کس نداریم و تنها گوش و چشم‌مان به فرماندهی کل قوا است.

به گزارش تهران نیوز ، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی شامگاه جمعه در هفدهمین یادواره شهید صیاد شیرازی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: حضور پروشور مردم در یادواره شهید صیاد شیرازی نشان می‌دهد که تکرار صحبت در مورد این شهید ملال‌آور نبوده و هنور تمامی ابعاد شخصیتی ایشان بازگو نشده است.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی قبل از اینکه هر شخصیت دیگری داشته باشند، یک الگوی اخلاقی بود و تکرار مطالب در مورد اخلاق پسندیده هیچ‌گاه ملال‌آور نمی‌شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با اعلام اینکه سخن گفتن در مورد شهید صیاد شیرازی سخنی از یک شاگرد ممتاز اسلام، قرآن و ولایت است، گفت: درود بر پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار(ع) که چنین شاگردی در مکتب آنها پرورش یافت و سخن از او تأیید و تأکید دین‌داری، خلوص، تلاش، مقلد بودن واقعی، ذوب در ولایت و منتظر واقعی امام زمان(عج) است.

  ادامه مطلب ...