نقاب

نقاب

ماجرای کودتایی که قرار بود در پایگاه شهید نوژه همدان صورت گیرد را ترتیب دادند و برنامه‌ریزی کردند. این هم از طرف همان دستگاههای جاسوسی دشمن، برای فتح ارتش بود. آنها میخواستند یا موفّق شوند – که این هدف اوّلشان بود – و با این توفیق، با دستِ ارتشی که عناصر نفوذیشان در آن بود، به انقلاب خاتمه دهند و یا اگر موفّق نشدند، بین مردم و ارتش و بین انقلاب و ارتش فاصله بیندازند.

توطئه خطرناکی بود. اما این توطئه هم به‌وسیله ارتشیها خنثی شد. شاید ملت ایران نداند آن کسانی که موجب شدند توطئه کودتاىِ بسیار خطرناک پایگاه شهید نوژه خنثی شود، خودِ جوانان ارتشی بودند که آمدند به ما اطّلاع دادند.

 
ادامه مطلب ...

فریدون با آمبولانس از دادسرا خارج شد

حسین فریدون که امروز به دادسرای تهران برده شده بود پس از ساعتی به وسیله یک دستگاه آمبولانس اورژانس از دادسرا خارج شد.

، حسین فریدون امروز برای ادامه تحقیق درخصوص پرونده‌اش به دادسرای تهران آورده شد.

وی تنها ساعتی پس از این حضور به دلیل مشکلات جسمانی به وسیله یک دستگاه آمبولانس اورژانس از دادسرای تهران خارج شد.

روز گذشته محسنی اژه ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی به تحقیق از حسین فریدون اذعان کرده و عنوان کرد این فرد روز قبل به دلیل عدم تأمین قرار صادره به زندان معرفی شده است.

اما یکی از نکات مهم این است که مشخص شود برای حسین فریدون برادر رئیس جمهور چه میزان وثیقه در نظر گرفته شده است که این فرد نتوانسته آن را تودیع کند.

با بررسی های صورت گرفته درخصوص میزان وثیقه مشخص شد برخی منابع مطلع مدعی اند که اتهامات وارده به حسین فریدون که البته هنوز اثبات نشده است در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

از این رو عنوان می شود که با توجه به حجم اتهام قرار صادر شده از سوی شعبه رسیدگی کننده چیزی در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود.

منبع: فارس

جاسوسی علیه ایران


نفوذ

ظهر امروز محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از دستگیری یک عامل نفوذ آمریکایی در تهران خبر داد و گفت: یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد.

تهیه آرشیو دیجیتالی برای بزرگترین نهاد جاسوس علیه ایران / وانگ در بن بست چگونه قصد نفوذ به برخی آرشیوهای ملی را داشت؟

پشت پرده حمایت همه‌جانبه سعودی‌ها و اماراتی‌ها از اقلیم کردستان/

بارزانی

هفته گذشته یک منبع آگاه کُرد در منطقه کردستان عراق افشا کرد که «مسعود بارزانی»، رئیس این منطقه از حمایت گسترده و همه جانبه سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن جهت اجرایی شدن طرح جدایی کردستان از عراق و استقلال این منطقه از بغداد بهره می‌ برد.

اما این منبع مطلع کُرد خاطر نشان کرد که این سه کشور ارائه این کمک ها به بارزانی را منوط به موافقت اربیل با درخواست این کشورها مبنی بر تشکیل پایگاه های نظامی در اربیل و دهوک کرده اند.

منبع مذکور هدف امان، ریاض و ابوظبی از احداث این پایگاه های نظامی را تشکیل نیرویی نظامی در برابر ایران و ترکیه عنوان کرده است.

قدرت موشکی هرگز قابل مذاکره نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آنها در منطقه است.

به گزارش تهران نیوز ، به نقل از دفتر حوزه ریاست ستاد کل نیروهای  مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار داشت: با گذشت قریب به ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس، به رغم تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه ای امریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می دهد. 

  ادامه مطلب ...

تشکیل کارگروه مشترک نیروهای مسلح برای سازه های مرزی


مرزبانی

شورای مهندسی نیروهای مسلح به ریاست سردارمهرداد رئیس اداره مهندسی و پدافند غیرعامل ستادکل نیروهای مسلح، سردار محمود زاده معاون مهندسی ناجا، مهندس اسلامی معاون مهندسی وزارت دفاع، امیر توانایی معاون مهندسی ارتش و دیگر اعضای این شورا به میزبانی معاونت مهندسی ناجا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به تشریح ماشین آلات و تجهیزات مهندسی رزمی، استحکامات و موانع دفاعی، عملیات تخریب و کشف و خنثی سازی و انسداد مرز پرداخته شد.

همچنین در این جلسه مقررشد، کار گروهی متشکل از ناجا، سپاه و ارتش به ریاست سردار یحیی محمود زاده معاون مهندسی ناجا در خصوص دستیابی به الگوی واحد پاسگاه و یا برجک مرزی برای ناجا، سپاه و ارتش با در نظر گرفتن تهدیدات نوین تشکیل و پس از بررسی و اخذ نتیجه مراتب در شورای مهندسی نیروهای مسلح مطرح و پس از تایید عملیاتی شود.

"فالانکس ایرانی

دریادار موسوی

 

دریادار دوم موسوی گفت: مراحل ارزیابی کلی فالانکس به پایان نرسیده و پس از پایان این مراحل،‌ فالانکس عملیاتی می‌شود.

دریادار دوم محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت‌  درباره تست و آزمایش سامانه‌های جدید،‌ مانند فالانکس ایرانی،‌ عنوان کرد:‌ تمام سامانه‌های جدیدی را که تحویل نداجا شده است به‌کارگیری می‌کنیم اما درباره سامانه دفاع نقطه‌ای مانند فالانکس مراحل ارزیابی و تحویل کلی آن به پایان نرسیده است.




کشف دپو سلاح‌های گروهک جیش‌الظلم در بلوچستان


۳۷ قبضه سلاح و یک توپ ضدهوایی در این عملیات اطلاعاتی کشف شد+ 

1

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دپو سلاح‌های گروهک جیش‌الظلم در جنوب سیستان و بلوچستان کشف شد در این عملیات ۳۷ قبضه سلاح و یک توپ ضدهوایی به دست نیروی انتظامی افتاد.

سردار حسین رحیمی  اظهار داشت: به دنبال اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی و انتظامی که امروز در استان سیستان و بلوچستان برقرار است روز گذشته نیروهای انتظامی استان یکی از محل‌های دپو سلاح‌های گروهک جیش‌الظلم را در ارتفاعات 1800 متری منطقه کوه سفید شهرستان سراوان کشف کردند.

انگشت ایران "روی ماشه اس۳۰۰" رفت + تصاویر

امیر اسماعیلی امروز برای اولین بار اعلام کرده که S۳۰۰ در ایران استقرار یافته است؛ این یعنی از این پس، انگشت پدافند هوایی برای شکار پرنده‌های متخاصم "روی ماشه اس۳۰۰" هم خواهد رفت.

تبدیل ۳۶تن محصول کشاورزی به ضایعات

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران با اشاره به لزوم تکمیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی گفت: یکی از دلایل حضور کمرنگ ایران در بازارهای صادراتی، قیمت بالای محصولات تولید شده است.

شفیع ملک زاده در نشست خبری با بیان  اینکه بیش از ۴میلیون بهره بردار بخش کشاورزی در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: نظام   ادامه مطلب ...