عربستان لبنان آشوب‌زده می‌خواهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:اربعین یک حماسه بزرگ و بی نظیر است زیرا بیش از ۲۰ میلیون نفر جدا از دین و نژاد از در این راهپیمایی شرکت کردند.

به گزارش تهران نیوز ، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به لزوم داشتن صبر در مقابل مشکلات و دشمنان، اظهار کرد: باید محکم در مقابل دشمنان ایستاد و زندگی ارزشی در طول تاریخ هزینه بر بوده است.

 
ادامه مطلب ...

کویت از اتباع خود خواست فوراً لبنان را ترک کنند

کویت از اتباع خود خواست فوراً لبنان را ترک کنند

 به نقل از تلویزیون المیادین،وزارت امور خارجه کویت از اتباع این کشور خواست به سرعت کشور لبنان را ترک کنند.

پیش‌تر، عربستان سعودی و بحرین نیز در راستای رویکرد خصمانه خود در قبال لبنان و تلاش برای بی ثبات کردن این کشور، از شهروندان خود خواسته بودند لبنان را ترک کنند.

ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند

ارتش های عراق و سوریه به مرز مشترک رسیدند+عکس

 محسن رضایی با انتشار رشته توییتی از رسیدن ارتش های   سوریه و عراق به مرز مشترک خبر داد و نوشت:

"رسیدن ارتش های سوریه و عراق پس از سه سال در ایام اربعین به مرز مشترک،پیروزی بزرگی است"

وی افزود:"این رویداد یأس حامیان   داعش و پیروزی دو ملت و دولت عراقوسوریه رابه نمایش گذاشت.     

بازداشت تعدادی از زائران ایرانی بدون ویزا توسط پلیس عراق

بازداشت تعدادی از زائران ایرانی بدون ویزا توسط پلیس عراق

 مجتبی کریمی رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با بیان اینکه طبق آخرین آمار، سفارت عراق در تهران در طول یک ماه گذشته دو میلیون و 320 هزار روادید برای زائران صادر کرده و این یک پدیده کم نظیر است، اظهار کرد: خوشبختانه تعداد بسیاری از کسانی که ویزا دریافت کرده‌اند به عتبات عالیات مشرف شده‌اند و در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده اند.

وی گفت: خوشبختانه امسال مردم در رفت و برگشت‌شان به عراق و اخذ ویزا، زمان را به خوبی مدیریت کردند و چنانکه امسال نسبت به سال گذشته در ارتباط با روند اخذ ویزا از سوی زائران با مشکلات بسیار کمتری مواجه بودیم. در روزهای اخیر تعداد ورود افراد به داخل کشور و بازگشت‌شان از سفر بیشتر از خروجی‌ها بوده است.

این مقام مسئول در وزارت خارجه تصریح کرد: کسانی که امسال بدون ویزا به عراق سفر کردند تعداد بسیار انگشت‌شماری بودند و برخی از آن‌ها توسط پلیس عراق بازداشت شده‌اند. همکاران ما در سفارت ایران در عراق پیگیر وضعیت آن‌ها هستند ولی همان طور که پیش از این گفته بودیم دولت عراق اعلام کرده بود که امسال به صورت جدی با متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند.

پیام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمانده ارتش

فرمانده سپاه در پیامی خطاب به سرلشکر موسوی، با ستایش از رویش‌های ارزشی ارتش گفت: بی‌تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می‌رود.

  سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اظهار خرسندی از کیفیت برگزاری آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در محضر فرماندهی معظم کل قوا و ستایش از رویش‌های ارزشی آن سازمان تأکید کرد: بی تردید وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام به شمار می رود.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرلشکر برادر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛ با احترام و تعزیت مصائب آل الله در ماه صفر

خداوند تبارک و تعالی را شاکرم که از زمان انتصاب جناب عالی به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، اقداماتی مبارک و تعالی بخش در حیات طیبه ارتش برای ایفای رسالت خویش، تدبیر و تجلی یافت.

امروز ارتش به برکت برخورداری از فرماندهی مکتبی، انقلابی، فکور و با تقوی، بیش از پیش در مسیر یک تحول بزرگ برای ساخت انقلابی خود قرار گرفته تا هندسی ای از قدرت برای انقلاب اسلامی و نظام مقدسمان به ارمغان آورد که در آن وحدت و برادری در ارتش و سپاه حقیقتاً یک ضرورت محسوب می شود. بی تردید این وحدت، ترکیب مرصوصی برای شکست دشمنان اسلام و نظام خواهد شد.

اراده‌ی مخلصانه، دلسوزانه و جدی شما در تعمیق وحدت برادرانه ارکان ارتش و سپاه و نیز مدیریت برجسته‌ی معنوی و ارزشی آن فرمانده فداکار در برگزاری مراسمی متفاوت، از نمایش صلابت دینی و تعهد به ولایت از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های آجا در محضر مولی و مقتدایمان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مایه افتخار، سربلندی و دلخوشی همگان قرار گرفت.

در پایان ضمن اعلام آمادگی همه جانبه‌ی سپاه برای همکاری همدلانه و شانه به شانه ی سپاه با ارتش در تمامی عرصه ها و نیز ستایش از این رویش های ارزشی، توفیق جناب عالی را در تحقق اوامر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از ساحت ربوبی خواستارم.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

فرجام قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

 در اواخر سال ۹۵، در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه، بندهای مربوط به ایثارگران چندین بار بین کمیسیون تلفیق و صحن علنی دست به دست شد؛ سرانجام بندهایی مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه با اصلاحات و ملاحظات بسیار به تصویب رسید، یکی از مهم‌ترین بندهای این بخش مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بود.

بر اساس بند ۱۱ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می‌شوند.

این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس برای رفع ایراد شورا، اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

اواخر تیر ماه سال جاری فرمان اجرای قانون برنامه ششم صادر شد؛ این امر در شرایطی بود که بخش مربوط به کسری خدمت ایثارگران در قانون برنامه ششم، کماکان در هاله‌ای از ابهام بود.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه گفت که مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه،به این سبب تعیین تکلیف نشده که نیازمند اقدام کارشناسی است.

توانمندی موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست

توانمندی موشکی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست/ اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ کشوری  داده نخواهد شد

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش   درباره احتمال مطرح شدن مذاکرات در موضوع موشکی توسط غرب اظهار کرد: توانمندی موشکی ما از قابلیت هایی است که به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

جانشین فرمانده ارتش با تاکید بر اینکه ستاد کل نیروهای مسلح موضع ایران اسلامی را در حوزه دفاعی مشخص کرده است؛ اضافه کرد: اجازه بازدید از مراکز نظامی به هیچ شخصیت و هیچ کشوری داده نخواهد شد.

وی درباره آخرین تحولات سوریه عنوان کرد: انسجام و هماهنگی بسیارخوبی در مجموعه نیروهای مسلح حاضر در سوریه و مستشاران ایرانی وجود دارد.

امیر پوردستان افزود: وقتی شرایط تکفیری ها را در سوریه مرور می کنیم؛ مشاهده می کنیم که این تروریست ها در مرحله اضمحلال و عقب نشینی هستند.

جانشین فرمانده ارتش در پایان گفت: با توجه به تحولات و شرایطی که در سوریه در حال رقم خوردن است در ماه های آینده شاهد از بین رفتن گروهک های تروریستی در سوریه خواهیم بود.

دانش آموزان در دریای بی‌نجات غریق فضای مجازی

از جمله مشکلات شبکه‌های اجتماعی این است که مدیریت آن از اختیارات آموزش وپرورش خارج است، جای دارد شورای عالی فضای مجازی پاسخگو باشد که آیا مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را موظف به تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و حمایت از شبکه‌های اجتماعی تولید داخل به‌منظور حفظ سلامت روان جامعه به‌ویژه قشر دانش‌آموز می‌کند؟

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ شبکه‌های اجتماعی به دلیل غالب بودن فضای گپ و گفت‌وگو و از طرف دیگر ریشه‌دار بودن فرهنگ گفتمانی در کشور ما توانسته بیش از سایر رسانه‌های مجازی، مورد توجه قرار گیرد و استفاده از آن‌ها رو به افزایش است. این شبکه‌ها نیز مانند سایر شبکه‌های ارتباطی می‌توانند در جهت مثبت و منفی به کار گرفته شوند. شبکه‌های اجتماعی مجازی فواید زیادی دارند اما آسیب‌های ناشی از آن همچنان گریبان‌گیر نوجوانان و جوانان و به‌طور کلی جامعه و خانواده‌ها شده است.

  ادامه مطلب ...

گرز آهنین در مقابل گنبد آهنین

 رژه ۳۱ شهریورماه امسال نیروهای مسلح با رونمایی از دستاوردی جدید همراه بود و موشک خرمشهر به عنوان دومین موشک بالستیک بدون بالک و اولین بالستیک دوربرد بدون بالک ایرانی، در نمایش با شکوه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حاضر شد.

تسلیحات مورد نیاز کشورها را می توان به دو بخش تقسیم کرد: تسلیحات تهاجمی و تسلیحات دفاعی. برخی تسلیحات مانند حتی بمب اتم هم عموما جزء تسلیحاتی به حساب می آید که برای در امان ماندن از دشمن تولید می شود و نه برای حمله به دشمن چون به جز ایالات متحده هیچ کشوری تا به حال از این سلاح استفاده نکرده و کشورها زمانی به سمت تسلیحات اتمی می‌روند که بخواهند به دشمن بگویند اگر به ما حمله کنید ما چنین تسلیحاتی را داریم.

خرمشهری که تا قلب اسرائیل امتداد دارد/ گنبد آهنین در مقابل گرز آهنین

 موشک‌ها هم جزء همین تسلیحات به حساب می‌آید. در واقع شما نمی توانید با استفاده از موشک ها مخصوصا بالستیک آن، کشوری را مورد تهاجم نظامی قرار دهید و فقط می توانید به کشور مقابل آسیب برسانید و این تسلیحات بیشتر برای این استفاده می‌شود که بتوان طرف مقابل را بر حذر داشت که اگر دست به ماجرا جویی نظامی بزند با واکنش مواجه خواهد شد وعمق استراتژیک دشمن در تیررس است.

خیانت پسابرجامی؛ تحقیر ایران و تولید ملی توسط توتال

علیرغم اصرار مسئولان داخلی بر حضور توتال در پارس جنوبی این شرکت با دور زدن تولیدات داخلی و واردات کالای مشابه داخل به اقتصاد ایران لطمه می‌زند و اینک اجرای قراردادها را موکول می‌کند به اعلام نظر آمریکا، حال باید دید چه چیزی پشت پرده اصرار بر بازگشت توتال به ایران بوده است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، شرکت توتال فرانسه بعد از اصرار زیاد و با پیگیری‌های بیژن زنگنه وزیر نفت، توانست بزرگترین قرارداد نفتی به ارزش ۴.۸ میلیارد دلار را به‌دست آورد، با وجود تمام انتقادات از سوی اقتصاددانان کشور و سیاست‌مداران، زنگنه توانست برای دومین بار بعد از انقلاب پای این شرکت که به گفته دادگاه فرانسه جزو فاسدترین شرکت‌های اقتصادی دنیا است را به ایران باز کند.

  ادامه مطلب ...