با حضور سردار سلیمانی در سوریه نمی‌توان اسد را شکست داد


 

با حضور سردار سلیمانی در سوریه نمی‌توان اسد را شکست داد

وب سایت تلگراف در گزارشی به ناکام ماندن تلاش‌های معارضان سوریه، باوجود حضور سردار سلیمانی در این کشور پرداخت.

  ادامه مطلب ...

نوکری آمریکا منجر به صیانت ترکیه نمی شود


تهران نیوز گزارش می دهد؛

عدم برخورد وزارت خارجه با مواضع ترکیه موجب تشدید اینگونه گستاخی ها می شود/ نوکری آمریکا منجر به صیانت ترکیه نمی شود

عدم برخورد وزارت خارجه با اتهامات ترکیه این امکان را فراهم می‌کند که در آینده نیز چنین برخوردهایی تشدید شده و شاهد جسارت‌های بیشتر دولتی که بیشترین نقش را در گسترش داعش و گروه های تروریستی در منطقه را داشته است، باشیم.

  ادامه مطلب ...

نمی‌دانم به چه جهت شریک جرم شدم


هجدهمین جلسه رسیدگی به دادگاه متهمان نفتی؛

متهم ردیف دوم: تنظیم کیفرخواست بر اساس مهندسی معکوس است/ نمی‌دانم به چه جهت شریک جرم شدم

متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: کیفرخواست صادره بر اساس مهندسی معکوس تنظیم شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی تهران نیوز،  صبح امروز هجدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

در این جلسه قاضی صلواتی از «م-ش» متهم ردیف دوم پرونده خواست تا با حضور در جایگاه دفاعیات خود را ارائه دهد. «م –ش» پس از حضور در جایگاه در معرفی خود گفت: اینجانب «م-ش» فرزند مرتضی ۴۶ ساله و صادره از تهران هستم، استاد دانشگاه بوده و دکترای اقتصاد دارم، متاهل و دارای دو فرزند هستم سابقه کیفری ندارم و در انگلستان ساکن بودم.

  ادامه مطلب ...

شیطان با این پنج نفر کاری ندارد!


به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفوان بن یحیى از امام صادق(ع) نقل مى‏ کند که فرمود: 
ابلیس گفت: پنج چیز است که من در آنها حیله ‏اى ندارم ولى بقیه مردم در دست من هستند:  
کسى که از روى صدق نسبت به خدا پناه برد و در تمام کارهایش به او توکّل کند، 
و کسى که تسبیح گفتن او در شب و روز زیاد باشد، 
و کسى که به برادر مؤمن خود همان را بپسندد که بر خود مى‏ پسندد، 
و کسى که به هنگام رسیدن مصیبت خود را نبازد، 
و کسى که به آنچه خدا به او داده راضى باشد و غم روزى نخورد.
 
 
منبع: الخصال / ترجمه جعفرى، ج‏1، ص: 417

ایران اسناد جریان فروش نفت داعش در ترکیه را در اختیار دارد

ایران اسناد جریان فروش نفت داعش در ترکیه را در اختیار دارد

ایران اسناد جریان فروش نفت داعش در ترکیه را در اختیار دارد
به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی  رضایی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز (جمعه) به عیادت عده‌ای از مجروحان جبهه سوریه رفته بود، با بیان این خبر افزود: «کشورهای درگیر تروریسم باید با خونسردی از چالش با یکدیگر بکاهند وتوان خود را برای انهدام داعش بکار گیرند». 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه این عیادت در پاسخ به این موضوع که چرا مسئولان ترکیه هرگونه خرید نفت از داعش را تکذیب می‌کنند، گفت: اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم. 
رضایی تصریح کرد: مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون‌های نفت داعش به ترکیه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل ‌ارائه و انتشار است.

ایران بزرگترین قدرت موشکی بالستیک منطقه و جدی‌ترین تهدید علیه آمریکا و اسرائیل/


 بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «هریتیج» اخیرا در گزارشی جامع به شاخص‌های تهدیدکننده آمریکا و متحدان این کشور پرداخت.

در قسمت نخست این گزارش به تهدیدهای فراروی آمریکا از سوی حزب‌الله لبنان و نیز قدرت موشکی ایران اشاره شده است.

*تهدید‌های حزب‌الله لبنان

در  بخشی از این گزارش با نام بردن از «حزب‌الله لبنان» به عنوان «تهدید» آمده است: حزب‌الله لبنان یا (Party of God) یک جنبش انقلابی شیعه مسلک ساکن لبنان است که در سال 1982 تاسیس شد و از آن موقع تاکنون آمریکایی‌ها، و اسرائیلی‌های زیادی را کشته است. این جنبش مقاومت به شدت از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شود. حزب‌الله لبنان نه تنها ابزاری مفید برای پیشبرد اهداف انقلابی است بلکه به عنوان وظیفه مذهبی به «جهاد در سطح جهانی» نگاه می‌کند و دارای شبه نظامیان قدرتمند و ابزار سیاسی است که در سال 2006 با اسرائیل جنگید. حزب‌الله گروهی است که تا قبل از ماجرای 11 سپتامبر بیشترین میزان از اتباع آمریکا را به قتل رسانیدو اینک با سازمان دهی بهتر و تجهیز بیشتر تهدیدی بالقوه است که حمایت ایران و سوریه را به دنبال دارد. حزب‌الله لبنان همچنین دامنه عملیات خود را از لبنان به مناطقی دیگر در خاورمیانه و فراتر آن برده و البته از سوی ایران و شیعیان لبنانی، اروپایی، آفریقایی و جنوب آسیا حمایت‌های لجستیکی و مالی می‌شود.

 

در ادامه این مطلب آمده است: حزب‌الله لبنان در سال 2013 با استقرار هزاران نفر از نیروهای خود برای نبرد در سوریه و در حمایت از رییس جمهور این کشور موافقت کرد و عاملی مهم در حفظ «بشار اسد» رییس جمهور سوریه در قدرت بوده است. اگر چه عملیات  این گروه  اکثرا در خاورمیانه است اما به دیگر نقاط جهان نیز دسترسی دارد و در داخل آمریکا نیز توان انجام عملیات را داشته و هسته‌هایی را در داخل این کشور  ایجاد کرده است . هسته‌های مخفی حزب‌الله لبنان می‌توانند با تغییر حالت به اشکال دیگر عملیات خرابکارانه را در داخل خاک آمریکا برقرار کند. با توجه به روابط گرم حزب‌الله لبنان با ایران و انجام عملیات به نیابت این کشور، هسته‌های حزب‌الله تهدید واقعی هستند که می‌توانند در داخل آمریکا و یا در هنگامه ستیز بین ایران و آمریکا یا اسرائیل فعال شوند.

*تهدید‌های موشکی ایران

در قسمت دیگر این گزارش به تهدیدهای موشکی بالستیک ایران اشاره و آمده است: ایران دارای برنامه موشکی گسترده است که آن‌‌ها را از کره شمالی کسب کرده و البته قبل از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی چین و روسیه نیز حمایت می‌شده است. این کشور می‌تواند تا سال 2015 یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت رسیدن به آمریکا را تا توسعه و امتحان کند. ایران از سال 2008 چندین پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره بر و 2 مرحله‌ای «سفیر» نیز داشت و البته بعدا موشک ماهواره بر 2 مرحله‌ای بزرگتر «سیمرغ» را رونمایی کرد که می‌تواند بستری برای توسعه فن‌آوری مورد نیاز برای آزمایش موشک قاره پیمای بالستیک باشد.

*ایران، بزرگترین قدرت موشکی غرب آسیا

اندیشکده هریتیج نوشت: ایران عضو رژیم کنترل فن‌آوری موشکی نیست و به همین دلیل به راحتی اقدام به گسترش موشک‌های بالستیک، هدایت شونده  و ظرفیت‌های فضایی خود می‌کند. اگر‌چه زرادخانه موشکی ایران به طور عمده تهدیدی علیه پایگاه‌های آمریکا در منطقه است اما این کشور حتی می‌تواند برد موشک‌هایش را تا قاره آمریکا افزایش دهد. در ارزیابی ژانویه 2014 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از توان نظامی ایران ذکر شد که این کشور توسعه فن‌آوری‌هایی دقیق که بتواند بر اساس آن به موشک‌های برد بلند و کلاهک هسته‌ای دست یابد را ادامه می‌دهد. ایران اینک بزرگترین قدرت موشکی بالستیک آماده را در خاورمیانه دارد همچنین انگیزه لازم را در زمینه توسعه پرتابگر‌های فضایی ، موشک‌های برد بلندتر منجمله موشک‌های قاره پیمای بالستیک (ICBM) دارد. ایران بزرگترین میزان موشک‌های مستقر در خاورمیانه را دارد و شاکله توان موشکی اش را موشک‌های سطح به سطح  «شهاب» که از  نمونه «اسکاد» روسیه ساخته شده‌اند، شکل می‌دهند. موشک‌های شهاب بالقوه  قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای, شیمیایی، بیولوژیکی و البته کلاهک‌های جنگی متعارف هستند. باید افزود که میزان دقت هدف گیری این موشک‌ها در قیاس با موشک های ناتو مشخص نیست مگر این‌که آن‌ها علیه اهداف نرم چون شهرها بکار برده شوند. ایران اینک می‌تواند نمونه‌های مختلفی از موشک‌هایی چون موشک‌های برد بلند «قدر 1» و «قیام» تولید کند. موشک «شهاب 3» و « قدر 1» بردی معادل 1600 کیلومتر دارند و پیشرفته‌تر از موشک‌های «نو دانگ» کره شمالی هستند.

سپهبد «ماکیل تی فلین» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال 2014 هشدار داد که ایران می‌تواند سراسر خاورمیانه و اروپای شرقی را با موشک‌های خود هدف گیرد. همچنین با توجه به موجودی فزاینده موشکی و راکتی ، این کشور در پی ارتقا و  طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی دقیق‌تر برآمده به‌طوری‌که اینک موفق به ساخت موشک بالستیک ضد کشتی «خلیج فارس» شده که قادر به تهدید تردد دریایی سراسر خلیج فارس و تنگه هرمز می باشد.

 

نمایش برد موشکی ایران

 

* موشک‌های ایران به آمریکا نیز خواهند رسید

در خاتمه این مطلب آمده است: توان موشکی ایران تهدیدی جدی علیه پایگاه‌های آمریکا و متحدانش چون ترکیه، اسرائیل، مصر  از غرب ، عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جنوب ، افغانستان و پاکستان از شرق است و البته اسرائیل بیشترین خطر را از ناحیه ایران احساس می‌کند که حکومت تندروی شیعه مسلک ایران از اسرائیل به عنوان «شیطان کوچک» یاد می‌کند و از این نظر بعد از آمریکا در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. ایران تهدید ‌بزرگتری را برای اسرائیل تا به آمریکا دارد و باید در نظر داشت که اسرائیل کوچک‌تر از آمریکا بوده و قابلیت‌های نظامی کمتری نیز در قیاس با آمریکا برای تقابل با ایران دارد. اسرائیل اینک در برد موشک‌های شهاب 3 ایران قرار دارد و از سویی دیگر با هزاران موشک و راکت برد کوتاه اهدایی ایران به حزب‌الله لبنان و گروه حماس فلسطین تمام اسرائیل آسیب پذیر است.

ادامه مطلب ...