آزمون مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌شود

سردار عبداللهی گفت: آزمون مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه در سطح نیرو‌های مسلح برگزار شود تا سربازان با اخذ مدرک وارد بازار کار شوند.

  سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه برگزاری دومین دوره آزمون مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که در ستاد ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامی که در نیرو‌های مسلح شروع شده است، کاری جدید بوده و ما توانستیم از این فرصت استفاده کنیم تا سربازان در عین حال که از آموزش‌های نظامی برای دفاع از کشور بهره می‌برند از مهارت‌های پیش از دوران سربازی آنان نیز به نحو احسن استفاده شود.

تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا



حدود 7 سال پیش بود که زنگ خطر توطئه‌ای غربی - عبری - عربی در غرب آسیا و به خصوص خاک سوریه به صدا در آمد؛ سوریه‌ای که بعنوان عضوی از محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با اشغالگران قدس قرار داشت.

گروهک‌های تکفیری تروریستی یکی پس از دیگری و با حمایت غرب در این کشور قد کشیدند که بارزترین آنها داعش بود؛ گروهک تروریستی که به هیچ صراطی مستقیم نبود و با سرعت عجیبی در سوریه و عراق پیشرفت می‌کرد. در آن روزها رقه، دیرالزور، تدمر، کرکوک، موصل و دیالی یکی پس از دیگری به اشغال داعش در آمد.

تیتر

 


سرنگونی جنگنده روسیه در سوریه و کشته شدن خلبان آن


به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه  سرنگونی جنگنده سوخو ۲۵ خود را در استان ادلب سوریه و کشته شدن خلبان آن را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این جنگنده روسی به وسیله موشک‌های دوش پرتاب سرنگون شده است.

مسکو همچنین اعلام کرد خلبان جنگنده سوخو ۲۵ روسیه که در استان ادلب سرنگون شد در درگیری با تروریست‌ها کشته شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۳۰ تروریست مسلح در حمله هوایی به منطقه ادلب که یک فروند جنگنده روسی در آن سقوط کرده است، کشته شدند.

به گزارش رویترز گروه تروریستی تحریرالشام که وابسته به شاخه القاعده در سوریه است مسئولیت سرنگونی این جت جنگنده سوخو-۲۵ روسیه را با یک موشک ضدهوایی دوش پرتاب، برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشورِ شهدا معنایی ندارد

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ارتش گفت: آمریکا دشمن اصلی این مملکت است، همچنان‌ که به گفته امام (ره) آمریکا شیطان بزرگ است.

دست دادن و لبخند زدن به دشمن در کشورِ شهدا معنایی ندارد ؛امیرسرتیپ فرزاداسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم یادواره شهدا شهرستان شهریار ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به روند دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقایع بسیاری توسط استکبار در کشور رخ داد که هیچ‌گاه از یاد ملت نمی‌رود، کودتای 28 مرداد، واقعه طبس و حادثه هواپیمای مسافربری، ما هیچ‌گاه با مستکبران و ظالمان کاری نداریم.


مسئولی که نوکری مردم را نکند باید پاسخگو باشد

نماینده دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز در عرصه جهانی اسلام با لیبرال سرمایه‌داری پنجه در پنجه یکدیگر انداخته‌اند و ایران و آمریکا نیز به همین منوال هستند، خاطرنشان کرد: ما چرا داخل کشور مشکلاتی نظیر اشرافیت سیاسی، فقر، فساد و تبعیض داریم؟ ، بنا بود مسئولان ملت نوکری کنند نه آقایی. امروز بوی بد آقایی نادرست مسئولان جامعه را آزار می‌دهد.

  ادامه مطلب ...

تولید داخل با بالا بردن تعرفه‌ها درست نمی‌شود

نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق ایران گفت: آمارها نشان داده که بالا بردن تعرفه‌ها در حمایت از تولید داخل هیچ گونه اثری نداشته و تنها سود واردکنندگان را افزایش داده است.

فاطمه قنبرپور، نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: زمانی که شخصی کالای را ثبت سفارش می‌کند و قبض انبار دریافت کند می‌توانید تا ۶ ماه کالای خود را در انبار گمرک نگهداری کنید، در این فاصله اگر تعرفه بالا برود و عملیات ترخیص و اظهار آغاز شده باشد، قانون عطف به ماسبق، نمی‌شود.( اگر قبل از مصوب شدن قانونی جدید  بخشنامه و یارویه‌ای در هر کاری بوده باشد قوانین جدید شامل بخشنامه و یا رویه‌هایقبلی نمی‌شود) این درحالی است که اگر بعد از شش ماه کالا ترخیص پیدا نکند متروکه اعلام می‌شود.

  ادامه مطلب ...

مردم همه فتنه‌ها را خنثی کردند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر رسیدگی به مطالبات مردم، خطاب به مسئولان گفت: به داد مالباختگان برسید و نگذارید واحد‌های تولیدی تعطیل شوند، به جای حرف‌های حاشیه‌ای و چالشی، به درد مردم برسید.


ادامه مطلب ...

موشک کروز قدیر؛ "دست‌بزنِ ۳۰۰ کیلومتری" نیروی دریایی ارتش در دریاها + عکس

 در جریان رزمایش محمدرسول الله ارتش، برای نخستین بار موشک‌ کروز قدیر از یگان‌های شناور و ساحلی نداجا با موفقیت شلیک شد. 

موشک قدیر

  امروز در مرحله دوم رزمایش مشترک محمدرسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی، 2 فروند موشک کروز دریایی قدیر توسط نیروی دریایی ارتش شلیک و با موفقیت توانست اهداف دریایی را منهدم کند. یکی از این موشک‌ها از ناوشکن‌های قندی شلیک شده و دیگری نیز از یک پرتابگر متحرک ساحلی به سوی هدف روانه شده است.

جمهوری اسلامی ایران بر همکاری مشترک منطقه‌ای برای صلح پایدار تاکید دارد

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: دشمن می‌داند که ایران در منطقه عامل صلح بوده و به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.

ایران بر یک همکاری مشترک منطقه‌ای برای صلح پایدار تاکید دارد  امیر دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی جامع دریایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق بازدید از صنایع دریایی کشور را در این نمایشگاه داشتم که بیانگر توسعه، توانمندی و ابتکار و نوآوری جوانان این مرز و بوم است.

وی ادامه داد: به فضل الهی امروز صنایع داخلی ما قادر است بسیاری از نیازها را در حوزه صنایع دریایی با تکیه بر توان بومی تولید و در اختیار سازمان های مربوطه قرار دهند.

رستگاری تاکید کرد: سیستم های ناوبری، سامانه های کمک ناوبری و انواع الکترو موتورها و انواع کمپرسورها در داخل توسط صنعتگران چیره دست تولید می شود و کشور ما به توانمندی طراحی و تولید پلتفرم های دریایی نیز رسیده است و فکر می‌کنم اگر بهره برداران ما به صنعتگران داخلی اعتماد کنند، اینها قادر خواهند بود انواع شناورهای به روز را در بازه زمانی تعیین شده طراحی و تولید کنند.

کشف دو محموله

 کشف دو محموله انفجاری در شرق و غرب کشورسربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند دو محموله بزرگ بمب، مواد منفجره و مهمات را که به منظور عملیات تروریستی و انفجاری گسترده در اماکن عمومی وارد کشور شده بود را شناسایی و خنثی کنند.

در نخستین عملیات 23 عدد بمب آماده انفجار از نوع ریموتی که با برنامه ریزی و هدایت سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی با هدف انجام اقدامات ایذایی و ایجاد ناامنی در استانهای عمقی، از شرق کشور وارد شده بود، کشف و ضبط شد.

در دومین عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات کردستان موفق شدند در ادامه ضربه به تیمهای تروریستی، تجهیزات و ابزار لازم برای ساخت چندین بمب شامل ماده منفجره تی ان تی، سی 4 ، کیتهای انفجاری و 150 چاشنی الکترونیکی متعلق به یکی از گروههای تجزیه طلب تروریست را در مریوان کشف و ضبط کنند.

از عناصر این گروهک تروریستی که از کردستان عراق به منظور انجام اقدامات ایذایی و انفجاری وارد کشور شده بودند همچنین 41 نارنجک، 31 خشاب کلاشینکف ، 4 گلوله آرپی جی و چندین قبضه سلاح جنگی کشف شد.