رهبر عالی ایران برنده بزرگ برجام است!

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته رهبر عالیقدر ایران و طرفدارانش برندگان بزرگ استدلال‌ها پیرامون برجام هستند.

یک روزنامه آمریکایی روز جمعه در یادداشتی نوشته آمریکا امیدوار بود که توافق هسته‌ای می‌تواند گروه‌های موسوم به «میانه‌رو» در ایران را تقویت کند، اما یک سال بعد از برجام، رهبر عالی ایران (آیت‌الله) علی خامنه‌ای و متحدانش، ظاهراً برندگان بزرگ (این توافق) هستند.

وال‌استریت‌ژورنال در این یادداشت نوشته از زمان جمع‌بندی توافق هسته‌ای، رهبر عالیقدر ایران، بارها و بارها از آمریکا به دلیل عدم پایبندی به تعهداتش انتقاد کرده است.

این روزنامه می‌افزاید: «اما سخنرانی‌ای که ایشان در تاریخ ۱ آگوست در تهران انجام داد، بیانات آمریکاستیزانه وی را به سطح جدیدی ارتقا داد.»

مقام معظم رهبری در سخنرانی مورد اشاره وال‌استریت‌ژورنال از زورگویی آمریکا انتقاد کرد و فرمود که وعده‌ها درباره رفع تحریم‌ها کمکی به بهبود زندگی مردم نکرده است. ایشان همچنین با شااره به تجربه برجام هر گونه همکاری با واشنگتن در مبارزه با گروه تروریستی داعش را رد کرد.

وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در وهله اول به عنوان توافقی برای کنترل اشاعه تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد اما مقام‌های کاخ سفید و دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، در محافل غیرعلنی، این توافق را راهی برای آشتی‌جویی‌های گسترده‌تر بین تهران و واشنگتن و تقویت جناح اصطلاحاً میانه‌رو در ایران نیز می‌دانستند.

وال‌استریت‌ژورنال در بخش دیگری از این گزارش نوشته توافق هسته‌ای برای رهبر ایران و طرفدارانش زیربناهای شکل دادن نوعی از انتقال سیاسی که خواهان آن هستند را فراهم آورد.

منبع: فارس

انتهای متن/*

ما به ‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!

یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت: در صورت لزوم، اقدام‎های لازم در خصوص طولانی شدن نبرد در سوریه اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده در پنج سال اخیر از هیج اقدامی برای حمایت از گروه‎های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق فروگذار نکرده است؛ اما به‎ راستی کاخ سفید در پس این پشتیبانی همه جانبه از معارضان افراط‎گرای منطقه به دنبال چه اهدافی است؟ 
وقتی شیطان لب به اعتراف می‎گشاید؛ ما به‎دنبال جنگی بی‎پایان هستیم!
  ادامه مطلب ...

فروش گوشت قورباغه در مغازه های شمال تهران

فروش گوشت قورباغه کره ای در یکی از مغازه های شمال تهران با قیمت هر چهارصد گرم ۱۶۰۰۰تومان

به گزارش تهران نیوز ، فروش گوشت قورباغه کره ای در یکی از مغازه های شمال تهران با قیمت هر چهارصد گرم ۱۶۰۰۰تومان

Ghurbaghe

منبع: روزنامه شهروند

انتهای متن/*

شرط جالب پدر رستمی برای ازدواج کیانوش

پدر کیانوش رستمی گفت: فعلا با ازدواج کیانوش موافق نیستم و او بایدپس از گرفتن طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به فکر زن گرفتن باشد!

به گزارش تهران نیوز ، خانواده کیانوش رستمی با حضور در فرودگاه امام خمینی منتظر آمدن این ورزشکار هستند و خواهر نیز با چشمانی اشکبار به پله‌های فرودگاه امام خمینی خیره شده‌ تا برادر افتخارآفرینش از راه برسد.

شمس‌الله رستمی پدر کیانوش درباره قهرمانی غرورآفرین فرزندش در المپیک ریو بیان کرد: خیلی خوشحالم که کیانوش توانست مدال طلای المپیک را بگیرد و دل مردم را شاد کند. او خیلی سختی کشید و من هزاران مرتبه خدا را شکر می‌کنم.
پدر رستمی در پاسخ به این پرسش که قرار بود بعد از المپیک ریو شرایط ازدواج او را فراهم کنید و آیا این کار انجام خواهد شد گفت: خیر، کیانوش باید در المپیک بعدی نیز مدال طلا بگیرد تا با ازدواج او موافقت کنم و فعلا فکر زن گرفتن برای او نیستیم!
خواهر بزرگتر رستمی نیز بیان کرد: کیانوش پسر بسیار دلسوز و مهربانی است. او به تنهایی و بدون همراه تمرین کرد. واقعا سختی کشید و ما از اینکه توانست قهرمان شود بسیار خوشحالیم.
او ادامه داد: روزی که کیانوش مسابقه داشت به ما خیلی سخت گذشت و بسیار استرس داشتیم اما خدا را شکر که در پایان توانست قهرمان شود و دل میلیون‌ها ایرانی و همشهریانش را شاد کند.
منبع: ایسنا

 

پیام تبریک رییس جمهوری به ورزشکاران کشورمان در المپیک

رییس جمهوری در پیام تبریکی به مناسبت افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در رقابتهای المپیک از این ورزشکاران و خانواده و مربیان آنها تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تهران نیوز ، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ورزشکاران عزیز و پرتلاش در کاروان المپیک

دریغم آمد که برای سلام و آفرین گفتن به شما در حضور غیرتمندانه‌تان در بزرگ‌ترین صحنه رقابت‌های ورزشی جهان، تا پایان مسابقات درنگ کنم.

پیروزی افتخارآفرین کیمیا علیزاده که رشادت و شایستگی دختر ایرانی را در کسب نخستین مدال المپیکی بانوان کشور، با تجلی شکوهمند فرهنگ اسلامی و ایرانی نشان داد؛ و نیز سربلندی بهداد سلیمی که پهلوانی انکارناپذیر خود را در داوری و قلب مردم ثابت کرد؛ مرا بر آن داشت تا از این عزیزان، و رستم و سهراب قهرمان، و دیگر عزیزان سرفراز در کاروان ایران چه آنها که قهرمانانه افتخار آفریدند و چه آنها که پهلوانانه و غیرتمندانه تا پایان جنگیدند، و چه آنها که در انتظارند تا شکوه ایران را به نمایش بگذارند تشکر کنم، و به ملت ایران و خانواده و مربیان این قهرمانان، به سبب تربیت این نمادهای افتخارِ ملی تبریک بگویم.

دست حق بر سرتان، مولای ما نگهدارتان و دعا و درود یکپارچه ملتی مؤمن بدرقه راهتان باد.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

نصرالله: در جنگ آینده ما پیروز میدانیم

نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳روزه سال ۲۰۰۶ میلادی را خارج از سنتهای طبیعی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شب گذشته در گفتگو با شبکه خبری المنار گفت: پیروزی مقاومت در جنگ 33روزه سال 2006 میلادی خارج از سنتهای طبیعی بود، و این پیروزی با اراده و یاری و حمایتهای خداوند محقق شد.

وی افزود: نمی‌توان آنچه را در جنگ 33روزه رخ داد توضیح داد، فقط می‌توان گفت که این یک پیروزی الهی بود و وعده‌ای بود از جانب خداوند برای مجاهدان صبور.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ایمان ما به پیروزی مبتنی بر ایمان ما به وعده خداوند به مجاهدان بود و من یقین دارم که اگر هر جنگی علیه ما شعله‌ور شود، ما پیروز میدان خواهیم بود.

دست مصنوعی شهید تقحص شده

عکس/ دست مصنوعی شهید تقحص شده

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، شهید احمد صداقتی    در عملیات «فرمانده کل قوا» از ناحیه دست مجروح و یکی از دستانش قطع شده بود، اما با این وجود بار دیگر در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور یافت. او که فرماندهی یکی از گردان های «لشکر 14 امام حسین (ع)» را بر عهده داشت، سرانجام سال 61 در عملیات «محرم» و منطقه شرهانی به شهادت رسید و پیکرش در فروردین ماه 1392 به همراه قمقمه ای که پس از 30سال همچنان آب درونش داشت و همچنین دست مصنوعی اش تفحص شد.

منبع: مشرق

تهران اول شد


از میان 140شهر جهان؛

تهران اول شد

تهران از نظر کیفیت زندگی، بالاترین رشد را در میان شهرهای جهان در اختیار دارد.

به گزارش تهران نیوز ، این واقعیت را شاید بسیاری از شهروندان کشورمان در مواجهه با پیشرفت سال‌های اخیر تهران بدانند اما به تازگی گواهی بین‌المللی برای این ارتقای کیفیت مطرح شده است.براساس گزارشی که توسط واحد نشریه بین‌المللی اکونومیست منتشر و تهیه شده، تهران در ۵سال اخیر بالاترین نرخ رشد کیفیت‌ زندگی در شهرهای جهان را از آن خود کرده است.

  ادامه مطلب ...

پشت پرده جوجه کباب ۴۵۰۰ تومانی!

جوجه کباب، چلو کباب فقط ۴۵۰۰ تومان؛ هر جور حساب کنید این قیمت با نام غذایی که کنار آن نوشته شده است نمی‌خواند؛ اما این روزها تا دلتان بخواهد کنار رستوران‌های مختلف این قیمت‌ها در کنار لیست غذا روی پلاکاردهای رنگی بزرگ به چشم می‌خورد.

  ادامه مطلب ...

برجام،گره از مشکلات اقتصادی کشور باز نکرد

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان اخیر رهبرانقلاب گفت: تجربه برجام نشان داد که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و باید با ممانعت از ورود کالای قاچاق به کشور، موجب بهبود معیشت مردم و کسب و کار جوانان شد.

  ادامه مطلب ...