جمع‌آوری سازمانهای نظامی «حرف غلطی» است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اظهارنظرهای اخیر مبنی بر اینکه علت پیشرفت برخی کشورها، جمع آوری سازمان‌های نظامی آنها بوده است، تأکید کردند: باور این سخنان از کسانی که به آنها نسبت داده شده، بسیار سخت است، اما اگر چنین سخنانی واقعاً بیان شده باشد، حرف غلطی است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمانها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحرافها برای مقابله با اجزاء اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها، گفتند: یکی از اجزاء مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر و در رأس آنها امریکا است و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد.

  ادامه مطلب ...

دیدار دریادار سیاری با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به آفریقای جنوبی و در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی این کشور، با سپهبد فاروق حبیب معاون آموزش نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که سفیر پاکستان در پرتوریا نیز حضور داشت، دریادار سیاری و سپهبد فاروغ حبیب درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

"برگ برنده نزاجا "در میدان‌های نبرد

راکت "نازعات" با برد 80 تا 100 کیلومتر و طول بیش از 6 متر به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

**  راکت "نازعات"؛ کابوس دشمنان
 
تمرکز فعالیت یگان موشکی ایران در آن زمان بیشتر بر روی تولید راکت‌های بردکوتاه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروهای متجاوز عراقی بود که نتیجه آن منجر به تولید راکت‌های مانند راکت "نازعات" شد؛ "نازعات" راکتی سطح به سطح و با بردکوتاه است که هنوز هم تولید و توسعه این سلاح ادامه دارد و تاکنون در این زمینه نیروهای جوان ایرانی توانستند چندین نمونه ارتقا یافته مانند "نازعات 6" و "نازعات 10" را تولید کرده و آنها را با موفقیت روی لانچر برده و شلیک کرده است.

جوانان انقلابی ایران در ابتدای راه تولید راکت "نازعات" توانستند اولین نمونه "نازعات 6 " را در اوایل دهه 70 شمسی طراحی و تولید کنند؛ این راکت با برد 80 تا 100 کیلومتر، طول بیش از 6 متر و وزن سرجنگی بیش از 100 کیلوگرم به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

اولین شهردار زن تهران

نرگس معدنی پور اولین زنی است که از سوی محمد باقر قالیباف حکم شهرداری منطقه را دریافت کرد.

به گزارش تهران نیوز ، نرگس معدنی پور شهردار منطقه ۱۳ تهران شد و وی قبلا مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران بوده است.

نرگس معدنی پور در گفت‌وگو با فارس گفت: حکم بنده زده شده ولی هنوز زمان معارفه دقیقا مشخص نیست.

انتهای متن/*

نامه قاضی سراج به رئیس جمهو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور از وی خواست لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد را بازپس گرفته و این موضوع را دنبال نکند.

به گزارش تهران نیوز ، ایجاد مناطق آزاد، نخستین بار در کشورهای سوسیالیستی که دارای اقتصاد بسته بودند، مورد توجه قرار گرفت و در ایران هم شکل گیری مناطق آزاد تجاری به پیشنهاد تئوری پردازان اقتصاد دولتی صورت گرفت تا گریزگاهی برای اقتصاد بسته دولتی باشد.

 در برنامه اول توسعه موضوع توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یک تصمیم قطعی مورد توجه قرار گرفت، در این راستا در تبصره ۱۹ برنامهٔ اول توسعه، سه منطقه آزاد تجاری-صنعتی در کشور مورد تصویب قرار گرفت.

  ادامه مطلب ...

اهمیت فضای مجازی و غفلت مسئولان فرهنگی

فضای مجازی برای دشمنان انقلاب مهم شده است اما مسئولان فرهنگی و اعضای شورای عالی فضای مجازی نسبت به این مقوله بی تفاوتند و همین موضوع باعث شده است که بحث فضای مجازی به یکی از دغدغه های رهبرانقلاب تبدیل شده؛ به طوری که ایشان در سخنرانی اخیرخودشان بر ورود روحانیون در فضای مجازی تاکید ویژه ای داشته اند.

 

به گزارش تهران نیوز ، این روزها فضای مجازی به فرصتی برای تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شده است، به طوری که تلاش می شود که از این مسیر که گروه سنی جوانان و نوجوانان با آن ارتباط زیادی برقرار کرده اند، ذهن آنان را نسبت به مسائل دینی  و مذهبی مخدوش کرد و فرهنگ بی بند و باری غرب را برای نسل های امروزی ترویج دهند. امروزه و با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، شاید کمتر کسی بتواند منکر برخی پیامدها و عوارض منفی پیدا و پنهان استفاده ناصحیح از این فضا شود.

برای پیشگیری و کاهش آسیبها مختلف فضای مجازی، آگاهی از تهدیدات این فضا و دست‌یابی به «سواد رسانه‌ای» برای خانواده‌ها و جوانان، امری اجتناب‌ناپذیر است؛ با وجود محاسن و مزایای فضای مجازی، پیامدهایی از جمله دور کردن افراد از یکدیگر، طلاق عاطفی، ایجاد اعتیاد روانی، به خطر افتادن امنیت شخصی، ایجاد روابط خارج از چارچوب خانواده، بلوغ زودرس، تزلزل محیط خانواده و کاهش روابط و تعاملات اجتماعی از جمله اثرات مستقیم و غیر‌مستقیم فضای مجازی می‌تواند باشد.

تاکید رهبرانقلاب بر شناخت روحانیون از فضای مجازی برای تبلیغ اسلام

اهمیت فضای مجازی آنقدر زیاد است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، با اشاره به وجود برنامه‌های گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین، اولین و مهمترین وظیفه روحانیون را «مقابله با نقشه دین‌زدایی و عفت‌زدایی» خواندند و تأکید کردند: «حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.»

ایشان با اشاره به هزینه‌های گزاف و برنامه‌ریزی‌های فراوان علیه ایمان و اعتقادات مردم گفتند: «دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا، به‌دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین و دریدن پرده‌های حیا است و امروز این کار در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.»

سخنان رهبرانقلاب در خصوص اهمیت ورود مذهبیون در فضای مجازی برای جلوگیری از انحرافات ذهنی جوانان و نوجوانان، یکی از مباحث اصلی است که نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

لزوم برنامه ریزی منسجم مسئولان برای فضای مجازی

نرگس کارگر کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی«تهران نیوز»، با اشاره به خطرات فضای مجازی برای نسل های امروزی گفت:  متاسفانه حضور جوانان و نوجوانان در  فضای مجازی و برخورد آنها با شبهات مطرح شده در شبکه های اجتماعی باعث تضعیف ایمان آنها می شود و نیاز است که رسانه ملی به با جدیت هر چه تمام در این زمینه فرهنگ سازی کند.

وی افزود: دشمنان انقلاب تلاش می کنند که افکار غلط غربی ها را از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در ذهن جوانان تبلیغ کنند و با توجه به سخنان رهبرانقلاب در خصوص اهمیت قراردادن فضای مجازی توسط مسئولان، باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی فضای مجازی کار جدی صورت بگیرد.

باید تبعات خطرناک و مهلک فضای مجازی را به حداقل برسانیم

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«تهران نیوز» با بیان اینکه باید فضای مجازی یکی از مهمترین مباحث برای جلوگیری از انحراف خط فکری جوانان و نوجوانان است، گفت: شورای عالی فضای مجازی باید برنامه ریزی منسجمی در مدیریت فضای مجازی ارائه دهد و با توجه به شرایط فعلی فضای مجازی و آسیب های خطرناک آن باید هوشمندانه عمل کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه آموزش های لازم در خصوص استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نسل های امروزی داده نشده است و این گروه سنی در خطر آسیب های اجتماعی از طریق این ابزار ها هستند و مسئولان مربوطه برای این معضل اساسی باید فکری اساسی کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد:ما می توانیم با یک برنامه و حرکت خوب، منسجم و حساب شده تبعات خطرناک و مهلک فضای مجازی را به حداقل برسانیم و حتی در دراز مدت این تبعات و آسیب های ناشی از محتوای فاسد فضای مجازی را به صفر برسانیم.

ضرورت تشکیل کارگروهی از روحانیون برای حضور در فضای مجازی

سید داوود ابراهیمی کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی«تهران نیوز» اظهار داشت: نیاز است که گروهی از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه با ورود به فضای مجازی، باعث ترویج اسلام ناب محمدی و مقابله با شبهات مباحث دینی شوند، چرا که دشمن از طریق فضای مجازی سعی در بی ایمان کردن جوانان دارد.

وی افزود: باید مبلغان فضای مجازی با روان‌شناسی و ارتباطات آشنایی داشته باشند و تبلیغ در فضای مجازی باید به مرحله عینی و عملی برسد و در قالب دستورالعمل اجرایی برای طلاب و کارشناسان دینی محقق شود.

نباید گذاشت که فضای مجازی محلی برای ترویج فرهنگ غیراسلامی باشد

علیرضا ابراهیمی عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«تهران نیوز» با اشاره به ضرورت کنترل فضای مجازی توسط مسئولان گفت: معضلی که در کشور داریم این است که جبهه مقاومت فرهنگی هنوز شاید الویت اول ما نشده است، هر چند که مقام معظم رهبری تاکید موکد دارد و اشاره های مستمری می کند.

وی ادامه داد: نیاز است که مسئولان دولتی در خصوص ورود به مباحث فضای مجازی اهتمام و وجدیت بیشتری داشته باشند، در غیر این صورت فضای مجازی و تلگرام مکانی برای ترویج فرهنگ غیراسلامی خواهد شد و نباید گذاشت که این اتفاق ادامه پیدا کند

انتهای متن/ش

ادامه مطلب ...

دیدار دریادار سیاری با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار کرد

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر به آفریقای جنوبی و در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات هوایی این کشور، با سپهبد فاروق حبیب معاون آموزش نیروی هوایی ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار که سفیر پاکستان در پرتوریا نیز حضور داشت، دریادار سیاری و سپهبد فاروغ حبیب درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

دستکاری در آمارها گناهی کبیره است


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مرکز آمار ایران:

دستکاری در آمارها گناهی کبیره است/ همه در طرح سرشماری شرکت کنند/ اختلاف در آمارهای مراکز آماری «بلایی بزرگ» است

رهبر معظم انقلاب گفت: گاهی مراکز مختلف در خصوص نرخ بیکاری یا نرخ تورم و رشد اقتصادی آمارهای متفاوتی بیان می‌کنند که این مسئله موجب ایجاد بی‌اعتمادی در مردم می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای‌عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم‌گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند.

  ادامه مطلب ...

مردکار نیستید چوب لای چرخ بقیه نگذارید

محمدباقر قالیباف با اشاره به فضاسازی های اخیر علیه مدیریت شهری تهران گفت: اگر حوصله ندارید کار کنید، مرد کار نیستید چوب لای چرخ بقیه هم نگذارید. عده ای نمی‌خواهند ما کار کنیم ولی امروز این را به آنهایی که جوسازی می‌کنند می‌گویم اگر به دنبال این هستند که ما را از خدمت بازدارند ما شبانه‌روز بی‌وقفه به مردم و مستضعفین خدمت می‌کنیم و یک دقیقه هم وقتمان را برای دروغ‌پردازی‌های آنها تلف نخواهیم کرد.


ادامه مطلب ...

آل‌سعود باید در دادگاه اسلامی محاکمه شوند

خطیب نمازعید قربان با تأکید بر اینکه آ‌ل‌سعود جنایتکار خط مقدم فاجعه منا هستند، تأکید کرد: حکام آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و باید هیأتی از نخبگان جهان اسلام اداره حرمین شریفین یا مناسک حج را بر عهده گیرند.

  ادامه مطلب ...