الان وقت انتقاد نیست


روحانی در جمع مردم سمنان:

الان وقت انتقاد نیست

رئیس جمهور گفت: برجام یک افتخار سیاسی- حقوقی برای ملت ایران ثبت کرد.

به گزارش تهران نیوز، حسن روحانی رئیس جمهوری در جمع مردم سمنان گفت: ملت بزرگ و سرافراز ایران توانست با قدرت خود تمام قطعنامه‌های تحریمی بند ۷ و فصل ۷ علیه ایران را از بین ببرد، همه قطعنامه‌هایی که علیه این کشور بود امروز لغو شده است.

رییس جمهور کشورمان افزود: آنهایی که سوال می‌کنند و می‌گویند برجام برای ما چه کرده است، باید بگوییم که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

  

وی ادامه داد: چه کسی فکر می‌کرد که ۶ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو مردود و مترود گردد و برای همیشه به زباله دان تاریخ انداخته شود.

روحانی افزود: مگر مردم ما یادشان رفته که قیمت فروش نفت ایران را که بعنوان قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین‌المللی قرار داشت به نصف کاهش دادند یعنی دو میلیون بشکه صادرات تبدیل به یک میلیون بشکه شد.

رییس جمهور کشورمان ادامه داد: مگر مردم ناظر آن نبودند که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد، همه کالاها باید به بند کشور دیگر می‌رفتند و کالاهای خود را بعد از تخلیه به وسیله لنج‌ها و کشتی‌های کوچک به بنادر ایران ارسال می‌کردند.

وی همچنین به تحریم‌های بانکی اشاره و تصریح کرد: مگر مردم یادشان رفته که هیچ پول بانکی از طریق بانکی به کشور دیگر نه صادر و نه وارد می‌شد، حتی نمی‌توانستیم پول‌ها را منتقل کرد و طلب‌های خود را پس گرفت.

رییس قوه مجریه افزود: در زمان پیش از برجام  به قرن نوزدهم رفته بودیم و همه چیز از طریق صرافی‌ها حل و فصل می‌شد، تمام کانال‌های بانکی و بیمه‌ای دنیا به روی ایران بسته شده بود.

روحانی در ادامه رسانه‌ها را  مورد خطاب قرار داد و گفت: از رسانه‌ها می‌ خواهیم اخلاق را مدنظر قرار دهند، انتقاد از دولت اشکالی ندارد و گاهی لازم است اما ملت ما آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را نمی‌پذیرد و هجمه‌های غیراخلاقی رسانه‌ها در شأن ملت بزرگ ایران نیست.

رییس جمهور کشورمان خطاب به ملت بزرگ ایران اظهار داشت: اگر حمایت شما مردم دلاور ایران نبود ما نمی‌توانستیم این موفقیت‌ها را در برابر قدرت‌های بزرگ بدست بیاوریم.

وی ادامه داد: جای تعجب است که برخی می‌خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا و پیروز است، جای تعجب است که برخی می‌گویند دیپلمات‌های ایرانی پیروز نیستند و صهیونیست‌ها پیروز هستند؛ تعصب ملی و غیرت دینی کجا رفته است.

رییس قوه مجریه تصریح کرد: چرا نمی‌خواهید واقعیت‌ها برای مردم روشن شود، چرا در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی بدست آورده است سرفرود بیاوریم، آمریکا عظمت دارد! صهیونیست عظمت دارد یا ایران عزیز ما؟

روحانی در ادامه گفت: به حول قوه الهی زنجیرهای تحریم را گسسته‌ایم، امروز روابط بانکی بین بانک های ایران و بانک‌های جهان یکی بعد از دیگری گشوده می‌شود و به هر کشوری که سفر می‌کنیم اولین قرارداد ما ارتباط بانک مرکزی با کشور میزبان و بانک‌های دیگر است که این قراردادها در پاکستان و ترکیه امضا شده است.

رییس جمهور کشورمان ادامه داد: هر مقام خارجی که به تهران سفر کرد اولین قرارداد میان ایران و کشور میهمان قرارداد بانکی بود اما باید یادمان باشد زمانی که ویرانی رخ می‌دهد بازسازی و نوسازی زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه امروزه موانع از پیش پای ایران برداشته شده است تصریح کرد: مسیر پیش‌روی تجار، کارآفرینان، واردکنندگان و صادرکنندگان باز شده است اما برای اینکه سرمایه گذاران و کمپانی‌های خارجی وارد شده و سرمایه گذاری کنند نیاز به زمان داریم و تنها سه ماه از برجام گذشته است.
به گزارش تهران نیوز، رئیس جمهور کشورمان با حضور در ورزشگاه تختی سمنان ضمن درود بیکران به هموطنانش اظهار داشت: بازگشت به خانه و دیار امن و امان و ایمان لذت خاص خود را دارد.
وی افزود: نگاه به مردم این استان و خیابان‌هایش برای من یادآور دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است، چرا که سمنان سرزمین علم و ادب و اخلاق است.
رئیس جمهور با بیان اینکه خطه سمنان خطه بسیار تاریخی و قدیمی است، اظهار داشت: در روایات و در زمان امام‌های باقر و صادق (ع) از این خطه یاد شده و پارچه این منطقه در آن دوره در شهرهای مدینه، مکه و حجاز به عنوان پارچه معروف دیار ایران زمین بوده است.
روحانی افزود: “قومس” افتخار همه ماست، سرزمینی که تاریخی کهن دارد، شهر صد دروازه است و علما، بزرگان، مورخین، فقها، شعرا و ادیبان فراوانی دارد، از مرحوم حجت‌الاسلام شاهرودی که مرجع بزرگ جهان شیعه بوده تا شعرایی همچون منوچهر دامغانی و سخنورانی چون بایزید بسطامی و تا عالمان بزرگی چون علامه حائری که همگی افتخار این سرزمین بودند.
رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: این دیار یادآور افتخارآفرینی تیپ قائم در دوران دفاع مقدس است که در همه جا حضور با رشادت این سربازان دلاور از غرب تا میانه مرزهای ۸ سال دفاع مقدس به چشم می‌آید که همواره با جنگ و موضوع دفاع آشنایی داشتند، امروز هم این استان سرآمد علم و دانش بوده و همواره در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها افتخارآفرین بوده است.
رئیس قوه مجریه به شرایط امروز کشور اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم کارش را زمانی آغاز کرد که اسلام‌هراسی و ایران هراسی در اوج خود قرار گرفته بود، تحریم‌ها به نقطه اوج خود رسیده و تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار و زندگی مردم به وجود آمده بود.
روحانی با بیان اینکه ملت به دنبال این اتفاق یک تصمیم تاریخی گرفت، تصریح کرد: به دنبال این تصمیم اسلام‌هراسی قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با شکست مواجه شد و همه فشارهایی که به کشور می‌رسید، با حمایت ملت کاهش یافت.
وی افزود: این مردم بودند که در طول ۳۱ ماه همواره در کنار دولت بودند و به ندای رهبری لبیک می‌گفتند، امروز بحمدالله ما از ارتفاع بلندی سعی می‌کنیم مشکلات را بپیماییم و به نقطه اوج برسیم.
روحانی گفت: بعد از گذشت ۳ ماه از برجام برخی فکر می‌کنند ۳۰ سال از برجام گذشته است. در مدت این ۳ ماه ببینید چه گشایش‌های فراوانی به وجود آمده است.
رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: کسانی که ۳ ماه پیش می‌خواستند با هواپیما به کشور خارجی سفر کنند، چون آن کشور خارجی به هواپیمای ما بنزین نمی‌داد، مجبور می‌شد جایی بنشیند و بنزین بگیرد. امروز این موانع برطرف شده است.
رئیس قوه مجریه درباره حضور گردشگران در کشور تصریح کرد: حضور گردشگران در کشورمان روز به روز در حال افزایش است. امروز گردشگران به سمت ایران زمین برای بازدید از ایران زیبا به این کشور وارد می‌شوند. هر روز تعدادی از کمپانی‌ها و بخش خصوصی خارجی وارد ایران می‌شوند و قراردادها امضاء می‌شود. اینها شرکت‌های بزرگ جهانی هستند.
روحانی با اشاره به صادرات نفت قبل از برجام تاکید کرد: قبل از اجرای برجام صادرات نفت یک میلیون بشکه بود، اما امروز از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. امروز شاهد افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت هستیم و ما جایگاه خود را در بازار نفت که ناروا و ظالمانه از ما گرفته بودند، بازستاندیم.
رئیس قوه مجریه در ادامه افزود: در زمینه هسته‌ای که منطقه‌ای ممنوعه برای ما اعلام شده بود، امروز کیک زرد خریداری می‌کنیم، اورانیوم غنی شده به فروش می‌رسانیم، آب سنگین در بازار دنیا به فروش می‌رسانیم، این همان موادی است که دو سال پیش به عنوان مناطق ممنوعه در دنیا به عنوان یک امر مسلم تلقی شده بود.
روحانی با بیان اینکه امروز مسیر و راه برای حرکت ما به حول و قوه الهی باز شده است ادامه داد: برخی از اقلام حساس صنعت نفت، صنعت پتروشیمی تا ۶ ماه پیش با قیمت گزاف می‌خریدیم، امروز با نصف قیمت، یک سوم قیمت و حتی کالاهایی که یک دهم قیمت خریداری می‌کنیم.
رئیس جمهور کشورمان یادآور شد: تا دیروز یک کشور فروشنده برخی کالاها به ما بود، میدان رقابت نداشتیم، امروز دهها کشور به ما فروشنده هستند و ما می‌توانیم در بازار جهانی بهترین را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنیم؛ به ایران و به تلاش این ملت افتخار می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برجام ثمره تلاش ملت بزرگ ایران است، متذکر شد: برجام ثمره هدایت‌های مقام معظم رهبری است. ما امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته شدن تحریم‌ها از این فضا باید استفاده کنیم.
روحانی در ادامه با بیان اینکه رقابت، حزب، جناح برای انتخابات اشکالی ندارد، خاطرنشان کرد: دوران انتخابات دوران شعار و رقابت است و هرکس کاندیدای خود را معرفی می‌کند. مردم در پای صندوق‌های رای شرکت می‌کنند.
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در برخی بخش‌ها تمام شده، در بعضی بخش‌هایی که باقی مانده بزودی در اردیبهشت انجام می‌شود و مردم مثل ۷ اسفند در پای صندوق آراء خواهند شتافت و باقیمانده نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد، رقابت‌ها را باید کنار گذاشت.
وی درباره انتقاد به برجام افزود: انتقاد به برجام برای زمانی است که تصویب و اجرا نشده بود. برجامی که رهبری، مجلس، شورای عالی امنیت ملی آنرا تائید کردند زمان اجرایش فرارسیده است. امروز زمان برخی نقدها و بیانات نیست. امروز باید از این فرصت و فضا استفاده کنیم. همه ما برادرانه و منسجم برای ساختن ایران آباد تلاش کنیم.
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: دولت منتخب شما به حول و قوه الهی با هدایت‌های رهبری، کمک‌های مردم در تمام میدان‌ها چیزی را کم نخواهد گذاشت.
رئیس قوه مجریه با اشاره به حضور خود در سازمان کنفرانس اسلامی افزود: ۵۶ کشور در سازمان کنفرانس اسلامی عضو بودند که در این میان یکی دو کشور سعی کردند صحنه کنفرانس اسلامی را طوری شکل دهند که دشمن آرامش منطقه ایران است، می‌خواستند کاری کنند که بگویند ایران کشوری است که در امور داخلی دیگری مداخله می‌کند اما به حول و قوه الهی در سراسر این کنفرانس در همه نطق‌ها کاری را که می‌خواستیم انجام دادیم.
وی در ادامه یادآور شد: ما می‌خواستیم به دنیای اسلام بگوییم که دشمن دنیای اسلام تروریسم و صهیونیسم است. ما در این هدف بلند موفق بوده‌ایم و سراسر این کنفرانس در مذاکره با سران کنفرانس فضا فضایی بود که از ایران تجلیل شد، ولو اینکه یکی دو کشور سعی کردند زهر خود را بریزند، اما عظمت ایران جایگاه خود را در دنیای اسلام و در سراسر جهان خواهد داشت.
روحانی افزود: امروز دیگر زمانی است که همه ما در فضای بعد از برجام باید دنبال اخلاق و اقتصاد باشیم.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به دیدار نوروزی خود با مراجع تقلید به مناسبت سال جدید گفت: یکی از مراجع بزرگ قم گفت در سال ۹۵ کاری کنیم که امسال سال برجام اخلاقی باشد، به تعبیر او برجام ۲ باید برجام اخلاقی باشد. ما باید اخلاق، ادب، راستگویی، خدمت به مردم، عظمت کشور را مدنظر قرار دهیم.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه امسال سال اقتصاد است تصریح کرد: دولت و معاون اول رئیس جمهور برنامه‌های سال ۹۵ را برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردند، یکسال روی این برنامه‌ها مطالعه و کار شده است. این برنامه‌ها تدوین شده و اسناد پشتیبان دارند. امسال همه به کمک هم دست در دست یکدیگر دستور رهبری را اجرا می‌کنیم و اقتصاد مقاومتی را به اجرا می‌رسانیم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه یادآور شد: بخش خصوصی، بخش دولتی، مردم، دانشگاهیان، علما، کارگران، کارآفرینان همه در کنار هم تلاش خواهیم کرد.

وی با تأکید بر مفهوم اقتصاد مقاومتی متذکر شد: مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم صادرات غیرنفتی را نسبت به واردات غیرنفتی بالاتر ببریم.

رئیس قوه مجریه افزود: بعد از ۶۳ سال، سال گذشته اولین سالی بود که دولت موفق شد کاری کند که صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی بگیرد. این افتخار بزرگ برای ملت ایران بود.

روحانی در ادامه تأکید کرد: معنای اقتصاد مقاومتی این است که صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم. کاری کنیم که صادرات بر واردات پیشی بگیرد.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید براینکه مفهوم اقتصاد مقاومتی این است که امنیت قضایی را تأمین کنیم گفت: امسال امید ما این است بیش از ده میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما سال به سال در زمینه غذا و موادغذایی استراتژیک به سمت خودکفایی حرکت کرده‌ایم، افزود: در سال ۹۲ چهار میلیون تن گندم خریداری کردیم، در سال ۹۳ شش میلیون تن، سال ۹۴ هشت میلیون تن و درسال ۹۵ انشاءالله حدود ۱۰ میلیون تن گندم خریداری خواهیم کرد که این یعنی اقتصاد مقاومتی.

رئیس قوه مجریه در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از زمینه‌های موادغذایی حرکت ما به سمت خودکفایی و خوداتکایی است.

روحانی با بیان اینکه حرکت بسیار خوبی برای خوداتکایی انجام دادیم گفت: در زمینه شکر، گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ ما به تراز تجاری رسیدیم یعنی همان اندازه که وارد می‌کنیم همان مقدار صادر می‌کنیم ما امروز شرایط بسیار خوبی داریم.

رئیس جمهور کشورمان یکی از معنای اقتصاد مقاومتی را ورود سرمایه خارجی به کشور خواند و تأکید کرد: از آغاز امسال سرمایه گذاری‌های خارجی در کشور  چه در بخش اروپا چه در بخش آسیا و چه در بخش منطقه شروع شده است.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور قزاقستان در کشورمان افزود: با سفر رئیس جمهور این به کشورمان ۶۶ سند به امضا رسید که از این ۶۶ سند ۵۴ سند مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس قوه مجریه در پایان با اشاره به اینکه ما درزمینه راه آهن حرکت‌های بسیار خوبی در سالجاری و سال آینده پیش رو داریم خاطر نشان کرد: یکی از کارهای که با سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود برقی کردن راه آهن تهران به مشهد است.

روحانی با اشاره به شبکه حمل و نقل در این استان اظهار داشت: امیدواریم خط ریلی تهران به مشهد، سمنان به شاهرود به بهره برداری برسد چرا که در این راستا به میزان ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم براین اساس در بخش راه آهن خط ریلی تهران به حومه از جمله گرمسار به تهران، ورامین و پیشوا تا چند ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

رییس قوه مجریه افزود: در راستای جذب سرمایه خارجی در بخش‌های مختلف این استان قدم‌های خوبی برداشته شده است چرا که سمنان یکی از استان‌های استراتژیک کشور است و چهار راه بزرگ و محل اتصال شمال به جنوب و شرق و غرب کشور است که در این راستا تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی تأکید کرد: مسیرهای سمنان به فیروزکوه، گرمسار به سمین دشت، شاهرود به جندق باید جایگاه خود را بیابند بر این اساس در این سفر تصمیم بر آن شد که ۳۵۰ میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص پیدا کند که این اعتبار مربوط به سال ۹۵ و ۹۶ است.

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه بعد از حمل و نقل موضع اصلی در این استان آب است اظهار داشت: این استان در کنار کویر مرکزی قرار دارد و متوسط بارندگی در سال حدود ۱۳۰ میلی متر است و صنعت و کشاورزی همواره به آب نیازمند است براین اساس چندین طرح کوتاه و بلند برای این مهم مورد نظر قرار گرفته است که یکی از این طرح‌ها ایجاد سد مشترک استانی بین سمنان و مازندران است.

روحانی اضافه کرد: در این راستا سیستم آبیاری کشاورزی باید به صورت مدرن شود همچنین گردش آب و فعالیت فاضلاب با درنظر گرفتن اعتبار خود باید مورد بررسی قرار گیرد که در این راستا موضوع انتقال آب دریاچه خزر به سمنان که در ماه‌های آخر سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت در حال حاضر مورد توجه است.

رییس قوه مجریه با تأکید بر اینکه در راستای این مهم دستور مطالعه دقیق  را به مسئولان ذیربط داده‌اند تصریح کرد: به دنبال بررسی این موضوع ۸۰ درصد معضلاتش حل شده و ۲۰ درصد آن در هفته‌های آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای برون رفت از معضل آب در کشور باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند چرا که در بحث انتقال آب خلیج فارس به کرمان و یزد بخش خصوصی وارد شده است و ما نیز می‌توانیم با برداشت از صندوق توسعه ملی این معضل را حل کنیم.

رییس جمهور کشورمان با اشاره به موضوع گردشگری در این استان اظهار داشت: این استان نباید محل عبور گردشگران باشد بلکه باید مقصد گردشگران شود چرا که این استان برای جذب گردشگر مستعد است ما در زمینه کشاورزی، معادن و صنعت تلاش وافری داریم اما نباید صنعت گردشگری مورد غفلت واقع شود.

روحانی اضافه کرد: براین اساس دولت در راستای ارائه تسهیلات به ۶ هتل مهم این استان اقداماتی انجام داده است و در این راستا دولت به موضوع فناوری‌های ملی در این استان توجه ویژه دارد و امیدوار است که این موارد در این استان فعال شود.

رییس قوه مجریه با تأ‌کید براینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این استان می‌تواند شرایطی را برای صادرات محصولات اولیه این استان فراهم کند اظهار کرد: به دنبال ایجاد این منطقه امیدواریم شاهد گسترش صادرات محصولات اولیه این استان به خارج از کشور باشیم براین اساس به دنبال بوجود آمدن این صادرات اشتغال برای جوانان ایجاد خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این فرصت بوجود آمده ۶۷ طرح و پروژه مورد تصویب قرار گرفته تا همه این طرح‌ها به میزان ۹۲۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که درسال ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/س
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.