هلاکت سرکرده گروهک تروریستی

سرکرده گروه تروریستی انصارالفرقان در درگیری با نیروهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به هلاکت رسید.

در عملیات رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ارتفاعات قصرقند در سیستان و بلوچستان، جلیل قنبر زهی سرکرده گروه تروریستی انصارالفرقان به هلاکت رسید.

جسد این تروریست بین المللی به همراه ۴ نفر از معاونان و عواملش هم اکنون در اختیار نیروی زمینی سپاه است. این تروریست تکفیری بخاطر جنایات گسترده در مرزهای جنوب شرق ۲۵ سال سوژه تعقیبی نیروهای امنیتی ایران بود.

انفجار در مراسم  تاسوعای حسینی چابهار، اعزام عوامل انتحاری برای مساجد ، شهادت جمعی از کارکنان ناجا در سال ۷۷، حمله به پست انتطامی در میدان تامین اجتماعی زاهدان و ده‌ها جنایت دیگر از جمله جرم‌های وی بوده است.

جلیل قنبرزهی سرکرده گروهک انصار الفرقان از منابع مالی کشورهای عربی حمایت می شد و جلسات زیادی با نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان جهت ضربه زدن به ایران داشت.

بر اساس اسناد اطلاعاتی، گروهای جندالشیطان مالک ریگی، جیش الظلم و گروههای تکفیری زاییده اقدامات و برنامه ریزی های وی بوده است.

تسنیم

همکاران دشمنان برخی محارب و برخی مفسد فی الارضند

رئیس قوه قضاییه گفت: نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات و سپاه باید توجه داشته باشند که چه کسانی از داخل به دشمن چراغ سبز نشان می دهند. کسانی که با دشمن همکاری میکنند برخی محاربند و برخی مفسد فی الارضند و باید اقدامات آنها به دقت مورد توجه قرار گیرد.

 به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به سپری شدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره مندی از ایام باقی مانده این ماه تأکید و تصریح کرد: وصول به فضل الهی نیازمند اقتضائات و استعدادهایی است چنانکه خداوند نیز می فرماید «و ان لیس للانسان الا ما سعی» بنابراین امید می رود که با تلاش برای بهره مندی از فیوضات این ماه در ایام باقی مانده همانطور که در شب های قدر نیز تلاش شد مواهبی از این شب ها عاید شود و  بتوانیم هر چه بیشتر به فضل و عنایت الهی دست یابیم.  ادامه مطلب ...

نظام سلطه فعلاً توان درگیری با ما را ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نظام سلطه فعلاً توان درگیری با ما را ندارند و البته ما هم قصد درگیر شدن با آنها را نداریم.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست با فعالان عرصه و فناوری کشور در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اهمیت و ضرورت علم و پژوهش در کشور گفت: باید خدا را شکر کنیم که در مکتب اسلام و ایران اسلامی و مکتب اهل بیت تنفس می کنیم و دینی داریم که بر فضلیت علم و دانش تاکید دارد.

  ادامه مطلب ...

نکاتى در باب تاکتیک مهم آتش‌به‌ اختیار

رهبرى در طول سالیان گذشته بارها و بارها از مردمى کردن فرهنگ و حضور مردم در دفاع از نظام و گفتمان انقلاب اسلامى صحبت کرده بودند. به نظر مى‌رسد که این بیان رهبرى (آتش به اختیار) رابطه‌اى جدى با آن دغدغه و توصیه‌ى ایشان دارد.

به گزارش تهران نیوز ، بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان در ماه مبارک رمضان و نکات بسیار مهمى که در این دیدار بیان شد، توجه‌هاى بسیارى را به خود جلب کرد. در این میان آنچه رهبرى معظم در مورد مقوله «آتش‌به‌اختیار» بیان کردند از اهمیت ویژه‌اى برخوردار شد و به نظر مى‌رسد که شایسته است این توصیه و نظر رهبرى معظم انقلاب مورد تحلیل ویژه و دقت نظر ویژه نیز قرار گیرد. ازاین‌رو در متن کوتاه پیش‌رو ابتدا متن دقیق بیانات رهبرى و قرائن حاشیه‌اى آن مورد توجه قرار گرفته است و پس از آن در ده نکته تلاش شده است که آنچه آتش‌به‌اختیار به آن معنى نیست، در کنار آنچه آتش‌به‌اختیار به آن معنى هست، ذکر شود و مورد دقت نظر قرار گیرد.  ادامه مطلب ...

آن ها که در فتنه ۸۸ بودند نباید در حکومت باشند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آن ها که در فتنه ۸۸ بودند نباید در حکومت باشند ؛ چرا که آن ها آزمون خود را پس دادند.

 ، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب این هفته نمازجمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) گفت: بعد از شهادت این امام همان فرزندانش شبانه و مخفیانه پیکر مطهر ایشان را تشییع و دفن کردند که به دلیل این بود که آنها می‌خواستند دشمنی‌ها تا زمانی که امام علی(ع) زنده بود ادامه داشته باشد و نمی‌خواستند که دیگر به جنازه اهانت شود.

 
ادامه مطلب ...

رعایت مرزها و خطوط قرمز برای بندگی خداوند است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رعایت حقوق الهی با عبور از خطوط قرمز میسر نمی‌شود، گفت: برای بندگی الهی باید به واجبات، بایدها و نبایدهای الهی عمل و مرزهای الهی را رعایت کنیم.


ادامه مطلب ...

شهید چمران شاگرد مکتب امام علی (ع) بود


رئیس شورای شهر تهران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه:

شهید چمران شاگرد مکتب امام علی (ع) بود

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید دکتر مصطفی چمران که خود را خاک پای مکتب علی‌(ع) هم به حساب نمی‌آورد، دانشمندی عاقل، فرمانده جنگ، رزمنده‌ای توانا و توانمند و مدیری مدبر و سیاستمدار و هنرمندی لطیف‌الطبع بود.

مهدی چمران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: ۳۱ خردادماه هر سال سالروز شهادت یکی از شاگردان مکتب علی‌(ع) است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) فردی جامع بود که در صحنه جنگ خطبه می‌خواند، درحالی‌که حاکم مسلمین بود ضمن آنکه نان و خرما می‌خورد و به ایتام می‌داد. همچنین مناجات و رازونیازهای علی(ع) در نخلستان‌های کوفه بی‌نظیر است، البته شاگردان مکتب امیرالمومنین علی(ع) هم جامع هستند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید دکتر مصطفی چمران که خودر ا خاک پای مکتب علی‌(ع) هم به حساب نمی‌آورد، دانشمندی عاقل، فرمانده جنگ، رزمنده‌ای توانا و توانمند و مدیری مدبر و سیاستمدار و هنرمندی لطیف‌الطبع بود.

وی به سخنی از شهید چمران درباره حضرت علی‌(ع)‌ اشاره کرد و گفت: شهید چمران در بخشی از یادداشت‌هایش به بیان فضایل حضرت علی(ع) اشاره کرده و نوشته است؛ اگر پرستش غیرخدا مجاز بود علی را می‌پرستیدم. البته به خود اجازه نمی‌دهم برای شناخت علی(ع) کلمه‌ای را بر زبان برانم و زندگی وی را تجزیه و تحلیل کنم؛ چراکه شناخت علی تنها از طریق قدرت عشق ممکن است.

چمران در پایان یاد و نام همه شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

فارس

انتهای متن/*

مراسم سوگواری حضرت امیرالمؤمنین(ع) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

در سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام)، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد.

در این مراسم که بعد از اقامه‌ی نماز ظهر برگزار شد، حاج ماشاالله عابدی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی در عزای مولای متقیان حضرت امام علی (علیه‌السلام) پرداخت.

مسئولان مراقب بیت‌المال باشند

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که مسئولان مراقب بیت‌المال باشند، گفت: اگر اعتقاد به معاد داشته باشیم دروغ نمی‌گوییم، تهمت نمی‌زنیم، آبروریزی نمی‌کنیم، اختلاس نمی‌کنیم و بحث‌های نجومی پیش نمی‌آید.

 همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مراسم نخستین شب قدر با حضور خیل عظیمی از مردم مومن و عاشقان آل‌الله در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

سخنرانی و احیاء مراسم توسط حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، مرثیه سرائی توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام عباس حیدرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط محمدرضا غلامرضازاده و احمد زین‌العابدین فرد برگزار شد.

  

  ادامه مطلب ...

عربستان مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران است

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در فضای مجازی، عربستان را مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران عنوان کرد.

حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره حادثه تروریستی تهران مطلبی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

امیرعبداللهیان در این مطلب آورده است:

«بندر، رئیس سرویس امنیتی ریاض عملیات تروریستی نوامبر ٢٠١٣ علیه سفارت ایران در بیروت را هدایت کرد. اکنون ریاض مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران است.»
مهر