امروزه معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری مردم شرایط خوبی ندار

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که امروزه معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری مردم شرایط خوبی ندارد ، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که اگرچه ما را در نزد همه ملت‌ها بالا برده است اما از درون به‌دلیل ضعف اقتصادی و مدیریتی مسئولان داخلی با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش تهران نیوز ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: از حضور همه عزیزان در این همایش به‌ویژه جوانان انقلابی، روحانیت معزز، فرهیختگان و سایر اقشار صمیمانه تشکر می‌کنم.

  

وی گفت: می‌دانم که حضور شما در این جمع باشکوه نسبت به این حقیر به اعتبار آن است که خادمی از خادمان ملت و سربازی از سربازان نظام که هویتش جز با مردم بودن، در میان مردم بودن و از مردم بودن ، نیست. شما برای کسی آمده‌اید که هویتش را با انقلاب می‌شناسد‌.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: امروز حضور در عرصه انتخابات و قرار گرفتن در معرض انتخاب و اراده ملت ایران که خود رای مردم در نظام ما یک اقدام تشریفاتی نبوده بلکه حقیقت و واقعیتی است که سرنوشت کشور را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) میزان را رای ملت می‌دانستند و امروز نیز رهبری انقلاب رای مردم را تعیین کننده سرنوشت کشور می‌دانند.

 

شرایط امروز ، شرایط خاصی است / برکت خون شهدای ما در عزت و اقتدار ملی متجلی است

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر این‌که شرایطی که ما در آن قرار داریم، شرایط خاصی است، خاطرنشان کرد: در این ۳۸ سال به برکت انقلاب و حضور مردم در صحنه گام‌های مهم و بلندی را برداشته‌ایم.

وی گفت: برکت خون شهدای ما در عزت و اقتدار ملی متجلی است. ایثار ایثارگران نیز همچنان در کسب افتخارات و آسایش مردم مشهود است.

 

امروزه معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری مردم شرایط خوبی ندارد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که گام‌هایی توسط دولت‌ها بعد از انقلاب برداشته شده اما ما امروز شاهد وضعیتی هستیم که قابل بحث است، عنوان کرد: امروزه معیشت، اشتغال و سرمایه‌گذاری مردم شرایط خوبی ندارد و اگر کمی تامل منصفانه کنیم به این موضوع پی می‌بریم.

وی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که اگرچه ما را در نزد همه ملت‌ها بالا برده است اما از درون به‌دلیل ضعف اقتصادی و مدیریتی مسئولان داخلی با مشکل مواجه کرده است.

 

نیازمند تحول جدی در نظام مدیریت اجرایی کشور هستیم / این تحول باید تغییر در زندگی مردم ایجاد کند

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این‌که شرایطی که در آن قرار داریم، اقتضای تحول جدی در مدیریت کشور را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: این تحول باید ایجاد شود تا شاهد تغییر در زندگی مردم باشیم. راستی مردم ما توانایی رفع مشکل کشور و تنگناهای اقتصادی و رفع مشکل فقر و بیکاری را ندارند؟ ملت ما ملتی است که در هشت سال دفاع مقدس جانانه ایستادند و دفاع کردند.

وی بیان داشت: خداوند را شاکریم که در این اقلیم بسیاری از ثروت‌ها و منابع را قرار داده است. آیا این ملت توانایی گره‌گشایی از مشکلات را ندارند؟ اعتقاد ما این است که باید به مردم سهم دهیم چرا که آن‌ها مشکل‌گشای خوبی هستند.

 

مردم مشکل‌گشای خوبی هستند/نباید نگاه ما به دست‌های بیگانگان باشد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چرا وقتی می‌گوییم بیکاری در کشور وجود دارد با پاسخ عدم بودجه مواجه می‌شویم؟

وی ادامه داد: امروز ۴۰ درصد نیروهای تحصیل‌کرده جوان بیکار هستند. ۳۰ درصد از جوانان ما بیکار هستند. دلیل این‌ها چیست؟ این وضعیت باید ادامه پیدا کند و نگاه ما به دست‌های بیگانگان باشد؟ با باید مبتنی بر همین مردم، بسیاری از مشکلات را به دست ملت و با مدیریتی جهادی حل کنیم.

امروز سهم ما در استفاده از دریا با ۳ هزار کیلومتر ساحل ، ۱.۵ یا ۲ درصد است/ ظرفیت افزایش ۱۰ برابری در صنایع پتروشیمی وجود دارد

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که آیا کشور ثروت ندارد؟ ، گفت: کشور ما بودجه ندارد اما آیا ظرفیت‌های عظیم هم ندارد؟ امروز سهم ما در استفاده از دریا با ۳ هزار کیلومتر ساحل ، ۱.۵ یا ۲ درصد است.

وی بیان داشت: ما در صنایع پایین دستی ظرفیتی که در حال فعالیت است، از ۲ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن قابل افزایش است. ما قابلیت افزایش ۱۰ برابری در صنایع پتروشیمی را داریم.

 

مسکن مهر به‌طور ناباورانه چند ساله تعطیل شده است

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به این‌که ناباورانه مسکن مهر چند سال است که متوقف شده است، خاطرنشان کرد: چرا امید بسیاری از محرومان را ناامید کردند؟ اگر مشکلی دارد حل کنید نه اینکه بگویید نمی‌شود و نمی‌توانیم.

وی افزود: چرا مسکن مهر را تعطیل کردند؟ چرا امید بسیاری از امیدواران را ناامید کردند؟ هر سال در دولت در مسکن مهر ۶ درصد کار کرده‌اند. ما قول می‌دهیم که مسکن مهر در سال اولت دولت به مردم تحویل داده شود.

۵۰ درصد مردم وام نگرفته‌اند / ۵۰۰ هزار جوان در نوبت وام ازدواج هستند

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: طبق اعلام وزیر رفاه، ۵۰ درصد از مردم وام گرفتند. ۵۰ درصد هم وام نگرفتند. که در مجموع به ۵ درصد مردم وام داده شد.

وی اظهار داشت: چرا ۵۰۰ هزار جوان در نوبت وام ازدواج هستند اما برخی از آقایان ۵ هزار میلیارد وام گرفتند و در پرداخت وام‌های خود دیر کرده‌اند؟ آیا این صحیح است که نقدینگی کشور را به یغما ببرند و این سرمایه در خط تولید مورد استفاده قرار نگیرد؟

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این‌که ارتقای ایران اسلامی با این همه افتخار و اقتدار و تلاش شهدای والامقام و مدیران ارزشمند جز با یک تحول در نظام مدیریت اجرایی کشور امکان‌پذیر نیست ، گفت: نخستین گام این تحول باید با تغییر نظام اداری همراه باشد.

 

نظام اداری باید به نظامی سالم تبدیل شود

وی با تاکید بر این‌که نظام اداری ما باید به نظامی سالم تبدیل شود، عنوان کرد: در این نظام اداری سالم که ما با کمک مردم و با اراده الهی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، مردم باید به دور از رشوه، فساد و داشتن رانت و رابطه چرخه مملکت را به چرخش دربیاورند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به این‌که برخی تصور کردند که بنده طلبه به عنوان رقیب این دولت آمده‌ام‌‌. تصریح کرد: خیر؛ رقیب این دولت عملکرد چهار ساله آن است.

 

امروزه مشکل ما جریان خاصی نیست / بر اساس قانون دولت مکلف به ایجاد سالانه ۱ میلیون شغل است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که امروزه مشکل ما جریان خاصی نیست، گفت: چرا اقتصاد کشور ما در کشور آن اقتصادی که باید مقاومتی باشد نیست؟ چرا ما در برابر افسارگسیختگی‌های دشمنان نمی‌توانیم مقاومت کنیم؟ ما نباید به قدرت‌های پوشالی اجازه تصمیم‌گیری برای کشورمان را بدهیم.

وی ادامه داد: بنا بر قانون دولت موظف است که حداقل یک میلیون مسکن بسازد. آقایان تردید می‌کنند و می‌گویند که مگر می‌شود؟ آقایان محترم! این نص صریح قانون است. ما باید طبق قانون سالانه ۱ میلیون شغل و مسکن ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ما ظرفیت‌های زیادی داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم. ما از یک زائرسرا در مشهد مقدس شروع کردیم که نیمه رمضان، فاز اول آن با قابلیت شش هزار افتتاح می‌شود. خیلی از کارشناسان معتقدند که مسکن‌سازی باعث اشتغالزایی می‌شود.

وی ادامه داد: ما امروز ۱۵ میلیون جوان آماده ازدواج داریم. وقتی می‌پرسیم آن‌ها در پاسخ می‌گویند که شغل و مسکن ما چه می‌شود؟ تمام مطالب من با مشورت از تمامی دانشگاه‌های معتبر بیان می‌شود و کارشناسی شده است.

 

فاصله طبقاتی زیبنده نظام اسلامی نیست / تاکید بر افزایش ۳ برابری یارانه طبقات ضعیف جامعه و کنترل حقوق نجومی‌بگیران

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که فاصله طبقاتی زیبنده نظام اسلامی نیست ، گفت: ما باید یارانه طبقات ضعیف را تا ۳ برابر افزایش دهیم و حقوق‌های نجومی را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه بحث ما آسیب‌شناسی نیست بلکه موضوع آسیب‌زدایی مطرح می‌شود. ما باید نظام اداری را پاک کنیم و جلوی بسیاری از فساد را بگیریم.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: شما از کسی که مالیات می‌دهد، ارزش افزوده می‌گیرید اما فرار مالیاتی به وفور دیده می‌شود و برخی از آن فرار می‌کنند.

 

سالانه ۲۵ درصد کارگاه‌های تعطیل شده را به مدار تولید بر می‌گردانیم/ نگاه ما به دست توانمند مردم و جوانان برومند کشور است

وی گفت: کسی که مدرک دارد اما شغل ندارد چه می‌شود؟ چرا باید ۱۷ هزار کارگاه تولیدی ما به تعطیلی کشیده شود؟ ما اعلام کردیم که سالی ۲۵ درصد از کارگاه‌های تعطیل شده بر مدار تولید خواهد آمد‌. آیا فارغ التحصیلان ما از بهترین دانشگاه‌ها باید جذب شرکت‌های خارجی شوند؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا ما باید چشممان را به کشورهای خارجی بدوزیم و منتظر حل مشکلات کشور توسط آن‌ها باشیم. ما اعلام می‌کنیم که نگاهمان به دست توانمند مردم و جوانان برومند کشور است چرا که رهبر معظم انقلاب یکی از خواسته‌های خود را این‌طور عنوان کرده‌اند. اقتصاد ما اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر است.

آیا معلمان باید نیازمند وام باشند؟/ وضعیت حتماً به نفع مردم قابل تغییر است

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که آیا معلمان باید نیازمند وام باشند؟ ، عنوان کرد: آیا در صندوق ذخیره آن‌ها باید اتفاقی بیفتد که آن‌ها را نسبت به آینده نگران کند؟ ما با توجه به نگاهی که داریم، این ایمان را می‌دهیم که وضعیت به نفع مردم حتماً قابل تغییر است.

وی با تاکید بر این‌که اگر فسادی رخ دهد، رئیس دولت و مدیران کشور باید قبل از هر شخص دیگری مدعی فساد شوند، بیان داشت: هرکس که مدعی فساد شود را باید تشویق کنیم چرا که یکی از معضلات و کاستی‌ها را بیان کرده است.

 

هیچ پستی برای من برتر از پست خدمتگزاری حضرت رضا علیه‌السلام نیست

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز بعد از همه خون‌های مطهر ریخته شده، ما مسئول هستیم. عزیزی که با چشم گریان به خانه برمی‌گردی و احساس شرم‌ساری می‌کنی، اجازه بدهید بگویم که به خود حضرت رضا علیه‌السلام هیچ پستی برای من برتر از پست خدمتگزاری حضرت رضا علیه‌السلام و جاروشکی صحن ایشان نیست.

 

با حرف درمانی نمی‌توان کشور را پیش برد / مردم از ما اقدام و عمل می‌خواهند

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم دیگر شرمنده جوان تحصیل کرده بیکار و سرپرست‌های خانوار شویم و با اراده الهی و به برکت خون‌های شهدا این وضعیت را درست می‌کنیم. با حرف درمانی که نمی‌توانیم کشور را پیش ببریم، مردم از ما اقدام و عمل می‌خواهند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان تصریح کرد: با کمک و مدد الهی و با مساعدت همه ظرفیت‌های موجود در کشور و با خدمتگزاری ما به مردم عزیز، می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم و بهبود بخشیم. امید است که خداوند به ما توفیق انجام وظیفه را دهد و آن چه که مرضی حق‌تعالی است، محقق شود.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.