مجمع تشخیص مصلحت نظام مهر رد بر سینه مصوبه

ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه که درخصوص پرداختی ماهانه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی حد و حدودی را مشخص می‌کند، بیش از دو هفته است که وارد سرخط خبرهای کشور شده و اکنون معروف‌ترین ماده برنامه ششم توسعه است.

به گزارش تهران نیوز ، مصوبه‌ای که برای چند روز جدال‌های سیاسی هم بر سر آن بالا گرفته بود، تا آنجا که کار به رودررویی لاریجانی با قسمت اعظمی از اصولگرایان و حتی تهدید به افشاگری علیه آنها کشیده شد.

  

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس با اشاره به رد مصوبه حقوق مدیران توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در مجمع تشخیص مصلحت موضوعاتی چون فایانس و مرخصی ۳روزه زایمان برای پدران تصویب شد.

وی افزود: حذف همسان سازی ۸۵ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل جایگزین کردن واژه متناسب سازی به جای همسان سازی است.

خدابخشی ادامه داد: مجمع تاکید کرده دولت یا مجلس باید قانون جامع دیگری در خصوص حقوق مدیران ارائه دهند.

وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنشستگی پیش از موعد رانندگان وسایل نقلیه سنگین بین شهری،راهداری و راهسازی با ۵۵ سال سن که حداقل ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند را جزو یکی از مصوبات تاییدی قرار داده و ساماندهی حقوق کارکنان پست های فشار قوی و ناظران بیمه کشاورزی رد کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس تصریح کرد:مجلس بر مصوبه خود در ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه (حقوق مدیران) اصرار دارد و به رد این مصوبه اعتراض می کند.

خدابخشی اظهار داشت: ماده ۳۸ برنامه ششم توسعه که درخصوص پرداختی ماهانه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی بود، در مجمع تشخیص مصلحت نظام رد و بنابراین حذف شد.

بدین ترتیب مصوبه مجلسی‌ها به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت تا در این مجموعه هم مهر رد دیگری بر سینه آن بخورد. حالا هرچند سخنگوی کمیسیون تلفیق بر اعتراض مجلس به این تصمیم تأکید کرده اما به نظر نمی‌رسد نمایندگان برای بازگرداندن این مصوبه بعد از رد شدن توسط دو نهاد مهم یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام امید زیادی داشته باشند.

اما مسأله مهم‌تر این است که با این تصمیم برنامه ششم توسعه بدون مصوبه‌ای درباره تعیین سقف حقوق مدیران اجرا خواهد شد.

انتهای متن/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.