هیچ دانشگاهی حق حمایت علنی از هیچ کاندیدای ریاست جمهوری را ندارد

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در خصوص حضور و سخنرانی افراد در ماه های منتهی به انتخابات در دانشگاه ها نداریم؛ مگر آنکه مراجع قانونی ممنوعیت خاصی را اعلام کنند.

  

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تهران نیوز» با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات آن در دانشگاه ها گفت: هیچ دانشگاهی حمایت علنی و آشکار از هیچ کاندیدای نداشته و ندارد و در کل هیچ نهاد رسمی حق حمایت از هیچ نامزد انتخابات را ندارد.
وی تصریح کرد: افراد می توانند در فعالیت های شخصی سیاسی خود، فعالیت های سیاسی و انتخاباتی داشته باشند ولو اینکه مدیر باشند اما حق استفاده از بیت المال دانشگاه برای تبلیغات شخص یا نهادی را نخواهند داشت چرا که دانشگاه محل تدریس دانشجویان است و نباید تبدیل به فرصتی برای سودجویان وبرخی گروه های سیاسی داخلی در جهت تبلیغات ریاست جهموری شود و قطعا ما اعلام می کنیم که چنین تبلیغاتی ممنوع است.
معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه مکان روشنگری است تاکید کرد: باید در دانشگاه ها زمینه تبادل نظر و روشنگری رو فراهم کنند و حتما دانشگاه ها در این زمینه فعال خواهند بود.
وی در مورد حضور چهره های خاص در دانشگاه ها خاطر نشان کرد: ممنوعیت خاصی برای دعوت افراد و سخنرانی آنها در ماه های منتهی به برگزاری انتخابات نداریم، مگر آنکه مراجع قانونی ممنوعیت خاصی را اعلام کنند که در این صورت با ورود چنین افرادی مخالفت خواهیم کرد.
هاشمی افزود: تاکنون هیچ ممنوعیت و محدودیتی اعلام نشده و هر فردی که منع قانونی نداشته باشد، می تواند به دعوت گروه های مختلف به دانشگاه ها برای سخنرانی دعوت شود.
معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه فعالیت های مربوط به مشارکت های سیاسی محدود به زمان خاصی نیست،توصیه کرد: اگر مناظره های دانشگاه توسعه پیدا کند، افراد و گروهای مختلف با روحیه و گرایشات مختلف می توانند در فضای دانشگاهی حضور پیدا کنند و به تبادل نظر، بحث و گفتگو بپردازند.
دکتر هاشمی گفت: اقدامات توجیهی در خصوص فعالیت های انتخاباتی دانشگاه ها توسعه می یابد و سیاست ما در این حوزه، تقویت آگاهی، انگیزه و مشارکت جامعه دانشگاهی است.
وی تصریح کرد: طبق قانون فعالیت های تبلیغاتی در دانشگاهها در خصوص انتخابات، ناظر به فرد و جناح خاصی نیست، بلکه فعالیت ها مرتبط با تبیین و روشنگری است.

انتهای پیام/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.