بسیاری از مردم توسط طرح مسکن مهر،صاحب خانه شدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بسیاری از مردم توسط طرح مسکن مهر،صاحب خانه شدند، گفت: منطقی نیست که برخی مسئولان در خانه های ویلایی شمال شهر زندگی کنند و مسکن مهر که چشم امید محرومان به آن دوخته شده است را به سخره بگیرند.

  

به گزارش تهران نیوز ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با انتقاد از نوع نگاه وزیر راه و شهرسازی به مسکن مهر، گفت: آقای آخوندی بارها اعلام کرده است که به مسکن مهر اعتقادی ندارد و این در حالی است که بسیاری از مردم، امیدشان به مسکن مهر است و در طول چند سال اخیر، بسیاری از مردم توانستند صاحب خانه شوند و یک سرپناهی برای خود پیدا کنند و این نوع نگاه وزیر راه واقعا جای سوال دارد.
وی ادامه داد: منطقی نیست که برخی مسئولان در خانه های ویلایی شمال شهر زندگی کنند و مسکن مهر که چشم امید محرومان به آن دوخته شده است را به سخره بگیرند چرا که چنین رفتاری باعث شرمسازی است.
حجت الاسلام سلیمی با اشاره به مصوبه ای در مجلس در خصوص توقف ساخت مسکن مهر اعلام کرد: بنده در مجلس هم مخالفت خود را با توقف مسکن مهر اعلام نموده ام چرا که مسکن مهر ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است و جلوگیری از این طرح باعث ناامیدی بسیاری از اقشار ضعیف جامعه می شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: با توقف اجرای مسکن مهر، پس فقرا و نیازمندان باید چگونه سرپناه برای خود پیدا کنند؟ بنده معتقدم که مسکن مهر نواقصی داشته است اما توقف این طرح، کار اشتباهی است چرا که مسکن مهر باعث شده بسیاری از مردم صاحب خانه شوند و واقعا اگر این طرح نبود، چگونه می توانستند از مستاجری خلاصی یابند؟
وی تاکید کرد: مسکن مهر با همه مشکلات ناشی از عجله و عدم برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه به عنوان یکی از طرحهای کلان ملی، تا حدودی اهداف خود را از حیث رفع کمبود مسکن از طریق ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و ساختن سرپناه برای افراد کم درآمد بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه محقق ساخته است و طرح مذکور علیرغم نقائص و کاستی‌های موجود، بطور نسبی توانسته است در بسیاری از شهرها جوابگوی نیاز بخشی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشد.
حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: برای رفع معایب و ضعف های موجود و نیز برای تسریع در واگذاری واحدها و ارتقای سطح خدمات مسکن مهر، ضروری است که مسئولان برنامه ای مشخص داشته باشند.

انتهای متن/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.