مسکن مهر

جلسه مشترک مسوولان و متقاضیان مسکن مهر در پردیس برگزار شد و در آن، مردم توجیه مسوولان در مورد گرفتن پول اضافی را نپذیرفتند.

 به نقل از فارس؛ حبیب‌الله براتی معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران صبح امروز در جلسه مسوولان با متقاضیان مسکن مهر پردیس در خصوص دریافت طلب‌های آبفا اظهار داشت: شهرهای پردیس و پرند دو کلانشهر در حومه تهران هستند که در‌آن طبق تفاهم‌نامه ها و دستورالعمل‌ها، برخی تعهدات بر عهده وزارت راه و شهرسازی و برخی را نیز وزارت نیرو انجام می‌دهد.

  

براتی ادامه داد: آبفا نیز نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان از اقدامات را در شهر پردیس هزینه کرده است و امروز هم پیمانکار تصفیه‌خانه ما ۱۵ میلیارد تومان صورت وضعیت داده است که متاسفانه امسال هیچ مبلغی از هیچ منبعی دریافت نکرده‌ایم.

مجتبی صفدری مدیرعامل آبفای شرق استان تهران در تکمیل صحبت‌های حبیب‌الله براتی اظهار کرد: در سال ۹۲ طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه که بین بانک مسکن، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، مقرر شد ما برای انشعابات ۶۵۰ هزار تومان حق آب و فاضلاب بگیریم مشروط بر اینکه تا پایان سال ۹۰ این مبلغ پرداخت شود.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه قید شده است که اگر این مبلغ پرداخت نشود مشمول تعرفه‌های جدید خواهد شد، متاسفانه در آن سال آورده متقاضیان در اختیارشان بود ولی این مبلغ را پرداخت نکردند و واگذاری‌های اخیر نیز جز بدهی‌های گذشته و چهارکانه است.

* آبفا در پردیس هیچ‌کاری نمی‌کند

حبیب‌الله طاهرخانی عضو شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و معین ویژه پردیس اظهار کرد: این مورد یک تعهداتی بین طرفین بوده و در ادامه با موفقت دو وزیر تعهداتی ایجاد شد و ملزم به اجرایی شدن آن شدیم.

طاهرخانی تصریح کرد: در بخش مسکن مهر وزارت نیرو در پردیس کاری انجام نمیدهد و همه مسؤولیت‌ها متوجه شرکت عمران است، و آن هم به دلیل صورت‌جلسه‌ای که بین وزرای راه و شهرسازی و نیرو به امضا رسیده رخ داده و وزارت نیرو این مسؤولیت‌ها را به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه شرطی نیز آمده که در این صورت دیگر هزینه انشعاب فاضلاب اخذ نشود، که این هم دچار تناقض شده که مسؤولین آبفا اعلام کردند ما هزینه انشعاب نمی‌گیریم بلکه هزینه نصب و کنتور اخذ می‌شود که این اختلافات باعث مشکلاتی در این حوزه شده است.

عضو شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور افزود: اما این تفاهم و توافق توسط دو وزیر انجام شده و به همین دلیل تمام ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر را پیمانکاران شرکت عمران انجام می‌دهند.

طاهرخانی راهکار حل این مشکل را اینگونه اعلام کرد: از مبلغ هزار میلیارد اسناد خزانه‌ای که سازمان برنامه و بودجه اختصاص میدهد مبلغی به وزارت نیرو و باقی را به شرکت عمران پرداخت کند و این مشکلات با تفاهم رفع می‌شود.

تفاهم بهترین راهکار

محسن علیجانی‌زمانی دبیر مجمع نمایندگان مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مسکن مهر کار خوبی بوده اما نقص‌های بزرگی هم داشته و باید با همکاری، تفاهم بین دولت، مجلس، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو و… این مشکلات رفع شود، همیشه در کارهای بزرگ نواقصی وجود دارد مانند طرح تحول سلامت که نواقصی دارد.

وی افزود: امروز هم باید در خصوص مسکن مهر تلاش کنیم کارها به جلو برود، مردم نیز مسکن‌هایشان را می‌خواهند و کاری به اختلافات، پیمانکار و … ندارند.

طاعت‌جو گفت: دولت اوراق‌هایی را می‌فروشد چرا وزارت نیرو طلب‌های خود را از روی این اوراق‌ها برداشت نمی‌کند، چرا از آورده متقاضی که با هزار زحمت و با دستانی پینه بسته جمع‌آوری کرده برداشت می‌کنید.

متقاضیان مسکن مهر به مسوولان چه گفتند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان پردیس محبوبه طاعت‌جو متقاضی مسکن مهر پردیس دیروز در جلسه مسؤولین با متقاضیان در خصوص دریافت معوقات خود از شرکت عمران خطاب به مدیرعامل آبفای شرق استان تهران اظهار داشت: متقاضیان مسکن مهر چهار سال در به دری را تحمل می‌کنند در ماه‌های اخیر نیز وزارت راه و شهرسازی، مجلس و… شاهد حضور متقاضیان مسکن مهر بودند که به دنبال احقاق حق خود هستند.

وی افزود: بنده از سیاست‌های داخلی مردان دولت چیزی را نمیدانم اما زمانی که از مرکب غرور و خودخواهی پایین بیایم اتفاقی نخواهد افتاد.

طاعت‌جو ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر صبر زیادی داشتند و تا حدودی باقی مانده است اما زمانی که مبلغی در حساب واریز میکنیم و سالها در آن باقی می‌ماند، بعد از ما سود دوران مشارکت درخواست می‌کنند، افزایش مبلغ وام را اعلام می‌کنند می‌گوییم ایرادی ندارد.

متقاضی مسکن مهر تصریح کرد: مکانی را در بیابان‌ها ساخته و با تاخیر و مبالغ نجومی تحویل میدهند، سکونت بعد از سال‌ها در این بیابانها امکانپذیر میشود، جاده‌های غیر استاندارد ساخته میشود، آب با تانکر حمل میکنند و برای واحدها می‌آورند می‌گوییم مشکلی نیست بلاخره به واحدهایمان میرسیم.

وی اضافه کرد: تمام این موارد را نادیده و تحمل میکنیم زیرا محتاج یک سرپناه هستیم که سقف بالای سر حق هر انسانی است، حال آقایان وزات نیرو در این جلسه از طلب‌های گذشته خود سخن میگویند، از جایی که افراد سکونت دارند و با اخذ طلب‌های گذشته واحدهای دیگری که هزاران نفر منتظر آن هستند را نادیده می‌گیرند.

طاعت‌جو اظهار کرد: دولت اوراق‌هایی را میفروشد چرا وزارت نیرو طلب‌های خود را از روی این اوراق‌ها برداشت نمی‌کند، چرا از آورده متقاضی که با هزار زحمت و با دستانی پینه بسته جمع‌آوری کرده برداشت می‌کنید.

متقاضی مسکن مهر افزود: زمین‌هایی را امروز گرفته‌اید و به جای اینکه یک کمی وجدان و انسانیت را مد نظر قرار بدهید و بگویید آن خانم بی سرپناه با دو فرزند دانشجو در سرمای زمستان در خیابان زندگی می‌کند، بر سر بدهی‌های گذشته بحث می‌کنید و حق مردم را نادیده می‌گیرید.

وی خطاب به نماینده وزارت نیرو گفت: آیا وزارت نیرو کمبودی در داخل خود دارد، اگر اینگونه است، به حمید چیت‌چیان وزیر نیرو بگویید که متاسفم که درایت شما به جایی رسیده که دستتان در سفره مسکن مهر است.

طاعت‌جو اضافه کرد: چگونه شما در مقابل متقاضیان زمین‌های دریافتی در این دوره را به طلب‌های گذشته خود متصل میکنید، آیا به تنهایی نمیتوانید حقوق خود را بگیرد، باز هم متکی به مردم هستید.

متقاضی مسکن مهر ادامه داد: ما می‌گوییم خانه می‌خواهیم وام اضافه می‌کنید، بازهم چیزی نمی‌گوییم اما برای وام هم ضامن میخواهند، حال این مشکل ضامت نیز پروسه‌ای طولانی در جهت رسیدن به مسکن‌مان میشود.

وی افزود: بانک مسکن علاوه بر سود دوران مشارکت نا حقی که میگیرد، باز هم اجهاف در حق متقاضیان می‌کند، در ایران در گذشته قانون بر این بوده که سند ملکیت ضامن فرد می‌شده است.

متقاضی مسکن مهر تصریح کرد: بانک مسکن پردیس طی بخشنامه‌ای جدید برای دریافت وام مسکن مهر درخواست یک ضامن کارمند و یا دو ضامن کسبه میکند این ها هم به همراه ضمانت یکی از افراد درجه یک خانواده و دریافت ۶۰ میلیون تومان سفته امکانپذیر خواهد شد.

طاعت‌جو اضافه کرد: بنده ضامن ندارم، در زمان تحویل با واریزی کامل ۳۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در به در به دنبال یک ضامن هستم، اما ضامن آزاد هم درخواست کارمزد ۱۱ درصد(۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) دو برابر مبلغ وام  یعنی ۷۰ میلیون سفته برای ضمانت را داشته است.

دبیر مجمع نمایندگان مردم تهران: از مردم معذرت می‌خواهیم

محسن علیجانی‌زمانی دبیر مجمع نمایندگان تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن همدردی با متقاضیان اظهار کرد: بنده به عنوان دبیر نمایندگان تهران قول می‌دهم به همراه دیگر نماینده‌گان تهران پیگیر مسکن مهر خواهیم بود.

وی افزود: تا به امروز و بعد از کمی بیش از چهار ماه پس از آغاز به کار مجلس هرچه کوتاهی کردیم از شما مردم معذرت‌خواهی می‌کنیم. مدیران در دولت، وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران تمام تلاششان را انجام دادند اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

علیجانی ادامه داد: به امید خدا از این لحظه به بعد، هر روز بخشی از دغدغه ما مسکن مهر خواهد بود تا بتوانیم در کنار رئیس جمهور و سایر همکارانشان که دغدغه‌شان مسکن مهر است، باید این پروژه به اتمام برسد و در این خصوص پیگیری‌های جدی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پیگیری این موضوع با وزارت نیرو، راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور و… به صورت جدی صحبت خواهیم کرد، از رئیس جمهور به پایین همگی پاسخگوی نمایندگان شما هستند و ما نیز این مورد را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.