سکته قلبی همچنان بیشترین علت فوت تهرانی‌ها

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به آمار متوفیان شهر تهران در شش ماهه نخست سال۱۳۹۵ گفت: در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بیشترین و کمترین فوتی های پایتخت مربوط به مناطق ۴ و ۲۲ است.

 به نقل از ایسنا؛ اکبر توکلی در گفت‌وگویی، گفت: در شش ماه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۵۰۲ نفر در شهر تهران فوت کرده اند که از این تعداد ۱۵ هزارو ۳۰۲ نفر مذکر، ۱۰ هزارو ۸۲۵ نفر مونث و ۳۷۵ نفر نوزاد بوده اند.

وی کمترین فوت شدگان را گروه سنی ۵ تا ۹ سال با ۸۲پسر، ۵۸ دختر و ۹ نوزاد بیان کرد که به طور کلی ۱۴۹ فوت شده را شامل می شود. این در حالیست که بیشترین آمار فوت شدگان هم مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا می شود که ۱۵ هزارو ۴ نفر شامل ۷۸۸۹ مذکر و ۷۱۱۵ مونث است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۸۱۱۸ نفر در خارج از سازمان دفن شده‌اند، تاکید کرد: از این رقم ۴۹۵۴ نفر مرد، ۳۱۱۴ نفر زن و ۵۰ نوزاد است و آمار دفن در سازمان نیز ۱۸ هزارو ۳۸۴ نفرشامل۱۰ هزارو ۳۴۸ مذکر، ۷۷۱۱ نفر مونث و ۳۲۵ نوزاد بوده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: بیشترین علت فوت سکته قلبی با ۲۵۰۵ بوده که ۱۳۱۹ مرد، ۱۱۷۴ مونث و ۱۲ نوزاد را شامل می شود. همچنین آلفرم قلبی با یک مورد فوتی کمترین علت مرگ تهرانی ها بوده است.

توکلی با بیان اینکه کمترین تعداد متوفیان تهران مربوط به منطقه ۲۲ شهر تهران است که شامل ۱۱۶متوفی مذکر و ۷۴ مونث و یک نوزاد است. افزود: بیشترین تعداد فوت شدگان در بین ۲۲منطقه پایتخت مربوط به منطقه ۴ بوده که ۱۸۶۱ فوتی شامل ۱۰۶۳مرد، ۷۹۳مونث و ۵ نوزاد بوده است.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.