با گذشت ۸ ماه از توافقات هسته‌ای در برجام نتیجه‌ای حاصل نشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی سبب ایجاد فاصله بین مردم و دولتمردان شد، گفت: تحلیل‌های فلج کننده در موضوعات مختلف اعتماد ملتی را سلب می‌کند.

 به نقل از تسنیم؛ سعید جلیلی پنجشنبه شب در اجتماع بزرگ مدافعان حریم ولایت در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم (ع) آمل اظهار داشت: دفاع مقدس برای ما یک الگو بوده و  این همان دفاعی بوده که رزمندگان اسلام در برابر نابرابری‌های دشمنان ایستادند.

وی با تاکید براینکه امروز ما میراث‌دار چنین میراثی هستیم که امام و شهدای ما با قوه ایمان به ارمغان آوردند، افزود: این جنگ نکته‌های مهمی داشته که امام راحل(ره) به آن طی نامه‌ای پرداخته بودند.

  

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ این جنگ شناخت دشمنان و دوستان با کشور ما بوده است، افزود: ملت ما با وجود شهدا و دفاع مقدس این دوستان و دشمنان را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل(ره) جنگ ما جنگ حق و باطل بود و این جنگ ناگفتنی نیست و نشانه واقع بینی امام راحل بوده است، تصریح کرد: امام خمینی با همه فضایلشان می‌دیدند که مبارزه شیاطین و دشمنان ما با ملت ایران بوده تا به یک نقطه پایانی برسیم.

جلیلی با اشاره به اینکه به این تصور نکنید که دشمنان ملت را آزاد می‌گذارند تا مسیر پیشرفت و تعالی خودش را طی کند، عنوان کرد: آنها سنگ‌اندازی خواهند کرد تا به خواسته‌های خود برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اکنون جنگ در ابعاد دیگری از سوی دشمن در دست است و آن یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، بیان کرد: همان کسانی که سلاح شیمیایی به صدام می‌دادند امروز از تحریم‌های فلج کننده استفاده می‌کنند.

وی با اعلام اینکه دشمن با صداقت می‌گوید تحریم فلج‌کننده ‌علیه ایران صادر می‌کند، گفت: بدتر از تحریم‌های فلج کننده، تحلیل فلج‌کننده است و تحلیل یعنی آنکه اعتماد به نفس را از یک ملتی بگیرند.

جلیلی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمن توانمندی داخلی ما را تضعیف و با جنگ اقتصادی دچار تفرقه داخلی کند، یادآور شد: حقوق‌های نجومی بین کارگزاران و مردم فاصله انداخت.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور ادامه داد: دشمن روز روشن دانشمندان هسته‌ای‌مان را ترور می‌کند در حالی که در گذشته حرف از داشتن توقف غنی‌سازی سه درصد به میان آورده بود.

وی با بیان اینکه تمام فریاد مقام معظم رهبری به نظام این است که تجربه کنید، ببینید و دریابید که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و به آمریکا نیز اعتماد کردن لازم نیست، عنوان کرد: با گذشت هشت ماه از توافقات در برجام نتیجه‌ای حاصل نشد در حالی که کشورهای دنیا معتقدند ایران ظرف سه ماه به تعهدات لازم عمل کرد ولی طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست.

جلیلی با اعلام اینکه اکنون با توجه به ناامنی بسیاری از کشورهای اسلامی و منطقه کشورمان در امنیت کامل به سر می‌برد و نماد امنیت کشورها محسوب می‌شود، یادآور شد: حدود ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای علیه ایران تلاش دارند و می‌خواهند تردید ایجاد کنند ولی آن چیزی که ایران را موفق کرده ایمان و وحدت حول محور ولایت بوده است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت خاطر نشان کرد: ملت‌ما در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های بالایی را رقم زد و با اندیشه‌های دینی و خودباوری اسلامی افتخارآفرینی کرد.

وی با بیان اینکه تمام تاکیدات مقام معظم رهبری براین است که با تجربه کشف شده نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد، گفت: با اتصال به قدرت الهی امروزه جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و وعده‌های دشمن با ایران سراب بوده و از این پس هم سراب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.