حضرت عبدالعظیم(ع) مایه برکت و سعادت برای مردم ری است


حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی:

حضرت عبدالعظیم(ع) مایه برکت و سعادت برای مردم ری است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) برکت و سعادتی برای مردم ری است، گفت: وجود عالمان و محدثانی همچون حضرت عبدالعظیم(ع) باعث شده تا قرآن به خوبی تاویل و تفسیر شده است.

  

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر چهارشنبه در مراسم سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم مطهر ایشان ضمن عرض تسلیت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء (ع)اظهار داشت: ایشان دارای مقام والای علمی و اخلاقی و وسیله ارتباط بندگان با امام زمان دوران خویش بوده است.

وی با بیان اینکه حدیث بالاترین ثروت است، گفت: پیامبر (ص) در مورد کسانی که حدیث را شنیده و ضبط و حفظ می کنند دعا می کند که خداوند به آنها طراوت و شادابی بدهد.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه شنیدن اثری دارد که در هیچ چیز دیگری چنین اثری وجود ندارد، گفت: پیامبر اعظم (ص) با اینکه نمونه انسان کامل بودند ولی با اشتیاق موعظه‌های حضرت جبرئیل را گوش می دادند.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان باید همواره بشنود و عمل کند، شنیده‌ها را به‌همراه طاعت و عبادت جاری سازد، انسان باید به شنیده‌های خود عمل کند و آن‌ها را اجرایی سازد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: شنیدن و عمل کردن به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید در انسان تحول به‌وجود آورد، آدمی باید سعی کند هر روز یک گناه را کنار بگذارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) عنوان کرد: حضرت سیدالکریم (ع) جزو مهاجرین بودند، ایشان در مدینه متولد شدند اما بر اثر فشار دستگاه‌های حکومتی مهاجرت کردند و در بعضی نقل‌ها آمده است که در قالب نامه‌رسان به شهرها و کشورهای مختلف می‌رفتند و مردم ری چه سعادتی داشتند که حضرت عبدالعظیم (ع) در این شهر نزول اجلال فرمودند.

وی تاکید کرد: این هجرت سبب شد که بارگاه ملکوتی ایشان امروز به‌عنوان یک قطب فرهنگی در شهر محسوب می‌شود و هجرت ایشان دارای برکات بسیاری بوده است.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) دارای مقام مرجعیت در دوران خود بود ادامه داد: مرجعیت مقام علمی بالا ناشی از قوه قدسی است که خدا در کسانی که نظر رحمت به آنان دارد قرار می دهد که قدرت جمع بندی علمی و استنباط و تطبیق اصول بر فروع است.

وی گفت: وجود عالمان و محدثانی همچون حضرت عبدالعظیم(ع) باعث شده تا قرآن به خوبی تاویل و تفسیر شده و منحرفان موفق نشوند قرآن را منحرف کرده و از آیات آن سوء استفاده کنند.

صدیقی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) گفت: کسانی که ناقل حدیث هستند باید هم آن را شنیده و هم بخوبی نقل کنند و بدانند که حدیث روح انسان را احیا کرده و زنگار دل ها را برطرف می کند ضمن اینکه قیمت حدیث از طلا و نقره بالاتر است.

 

مراسم سوگواری محدث والا مقام سیدالکریم ظهر امروز چهارشنبه، ۱۵شوال مطابق با ۳۰تیر ماه، با حضور جمعی از چهره‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسئولان شهرستان ری و دسته‌های عزادار از اقصی نقاط کشور و جمع کثیر زائران و مجاوران در مصلای بزرگ ری برگزار شد و در پایان مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اقامه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.