شاخصه های مجلس دهم در گفتگوی تهران نیوز با هانی زاده:


شاخصه های مجلس دهم در گفتگوی تهران نیوز با هانی زاده:

در صورت ادامه کارشکنی های آمریکا، مجلس در اقدامی انقلابی برجام را لغو کند/ لزوم تعیین ضرب الاجل مجلس برای دولت تا تحقق آنچه مرقوم داشته اند

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر آمریکا همچنان به کارشکنی های خود و تهدیدات و باج خواهی های خود علیه ایران ادامه بدهد، مجلس باید یک تصمیم انقلابی بگیرد و برجام را لغو کند.

  

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی به شاخصه های مجلس دهم پرداخت و گفت: مجلس دهم با توجه به شاکله جدید و وجود طیف های مختلف در درون مجلس می بایست برای هرگونه اقدامات احتمالی آماده باشد. تغییراتی که احتمالا در انتخابات آینده آمریکا و همچنین احتمال پیروزی چهره افراطی آمریکا یعنی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، به نظر می رسد که مجلس ماموریت بسیار دشوارتری درپیش خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی مسئله انساجم ملی و تقویت توان دفاعی و موشکی ایران در برار هر گونه تهدیدات خارجی، پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه حوزه های اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و سیاسی، مسئله پیگیری موضوع اقتصاد مقاومتی و همچنین همکاری با نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی برای مقابله با تهدیدات گروهک های تروریستی و افزایش توانمندی ایران همه این موارد باید در دستور کار مجلس دهم باشد.

هانی زاده همچنین تاکید کرد: ضمن اینکه مسئله برجام مسئله بسیار مهمی است و اگر آمریکا همچنان به کارشکنی های خود و تهدیدات و باج خواهی های خود علیه ایران ادامه بدهد مجلس باید یک تصمیم انقلابی بگیرد و برجام را لغو کند.

وی گفت: اگر امریکایی ها همچنان به دست اندازی به اموال ایران ادامه بدهند، مجلس باید مسئله برجام را مورد توجه قرار دهد و یک تصمیم قاطعی در برابر آمریکا بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: متاسفانه در طول ماه های گذشته با اینکه ایران به تمام تعهدات خود در مقابل کشورهای ۱+۵ عمل کرد اما هیچگونه گشایشی در وضعیت اقتصادی بوجود نیامد و آمریکایی ها همچنان درصدد فشار و باج خواهی از ایران برآمدند.

هانی زاده افزود: مجلس شورای اسلامی دهم باید یک ضرب الاجلی برای دولت فعلی (دولت یازدهم) و همچنین آمریکا و کشورهای غربی تعیین کند که اگر در طول این مدت کشورهای غربی و مخصوصا آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکند، ایران باید به نقطه اول باز گردد و غنی سازی را با قوت بیشتر از سر بگیرد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل به نظر می رسد که مجلس دهم باید پیگیر مطالبات مردم باشد و پیشنهادهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عملیاتی کردن برجام را مورد توجه قرار دهد و نباید مسئله برجام ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی قرا بگیرد.

انهای متن/ س

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.