پایان نمایندگی مجلس، «یوم‌الحسره یا یوم‌المسره»؟


پایان نمایندگی مجلس، «یوم‌الحسره یا یوم‌المسره»؟

آیت‌الله استادی با توصیه به منتخبان مجلس دهم در نحوه هزینه‌کرد بیت‌المال، گفت: پایان ۴ سال دوره نمایندگی مجلس می‌تواند «یوم‌الحسره یا یوم‌المسره» باشد.

به گزارش تهران نیوز ، آیت‌الله رضا استادی استاد اخلاق طی سخنانی در همایش فرایند قانونگذاری- الزامات و راهکارها که در محل مجلس قدیم در حال برگزاری است، با اشاره به نکات اخلاقی مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آنچه را که به دیگران می‌گوییم ابتدا باید خودمان عمل کنیم، چراکه اگر غیر از این باشد مشکل پیش می‌آید.

وی افزود: کسی که چنین موقعیتی برای وی پیش می‌آید و مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، اگر با دیروز خود فرق کرده باشد، به معنای آن است که مشکل دارد؛ هر چه انسان بالاتر می‌شود، باید متوجه شود که چیزی نیست.

به  گزارش  فارس، آیت‌الله استادی در بخش دیگر از سخنانش یادآور شد: مجلس جای شور و مشورت است، اگر تکبر در انسان باشد، نظر درست دیگران را نمی‌پذیرد و این قبول نکردن نظر دیگران، مشکل جزئی درست نمی‌کند بلکه به مملکت ضربه وارد می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جنبه اصلی تواضع حق‌پذیری است، باید بر زبان تسلط پیدا کنیم، زبان بسیار می‌تواند در صلاح و فساد انسان مؤثر باشد. پس تلاش کنیم که بر زبان‌مان مسلط باشیم، باید از بیت‌المال بسیار در دوران مسئولیت مراقبت کنیم، حتی‌المقدور اگر کاری از بیت‌المال انجام می‌دهیم باید برای مردم باشد نه اطرافیان.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: پایان ۴ سال نمایندگی مجلس می‌تواند یوم‌الحسره یا یوم‌المسره باشد. اگر فرد در این ۴ سال خدمت کرده باشد، خوشحال است اما اگر کاری انجام نداده باشد حسرت می‌خورد.

آیت‌الله استادی در پایان گفت: مدام باید مراقب باشیم که مسئولیت سنگین است، معیارمان این باشد که آنچه را که انجام می‌دهیم اگر علنی شد خجالت نکشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.