ضعف برجام منجر به سوء استفاده آمریکایی ها شده است/


هانی زاده در گفتگو با تهران نیوز:

ضعف برجام منجر به سوء استفاده آمریکایی ها شده است/ اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج از بحران

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه سابقه آمریکایی ها نشان می دهد که همیشه تعهداتشان در قراردادهای بین المللی را نقض کرده اند، گفت: برداشت دارایی های بلوکه شده ایران، عدم اجرای بند های مشخص شده در برجام و غیره نمونه هایی از این امر محسوب می شود.

  

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران نیوز؛ با اشاره به برداشت غیر قانونی اموال بلوکه شده کشورمان توسط آمریکایی ها، گفت: ایالات متحده بدنبال سوء استفاده از فرصت های بوجود آمده در برجام است زیرا می توان نکات نفی در برجام مشاهده کرد.
وی با اشاره به اینکه سابقه کشورهای غربی خصوصا آمریکایی ها مشخص می کند که در کارنامه رفتاریشان همیشه تعهدهای خود را نقض کرده اند، اظهار کرد: هم اکنون باید دید که سایر کشورهای طرف مقابل کشورمان در قرارداد برجام به تعهدهای خود عمل می کنند زیرا تاکنون اظهار کرده اند که آمریکا مانع ایجاد کرده است.
هانی زاده با تاکید بر اینکه این روزها صبحت های ضد و نقیضی از سوی مقامات آمریکایی نسبت به قرارداد برجام مشاهده می شود، افزود: در حال حاضر بین کنگره آمریکا و دولت اوباما اختلافات بسیاری در رابطه با برجام وجود دارد.
این کارشناس مسائل بین الملل ضمن بیان اینکه آمریکایی ها در رفتارهای خود نیز نسبت به تعهداتشان دچار تناقض هستند، ادامه داد: برداشت دارایی های بلوکه شده ایران، عدم اجرای بند های مشخص شده در برجام نظیر رفع تحریم ها و غیره نمونه هایی از این امر محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز کارششناسان معتقد هستند ابهام های زیادی در رابطه با رفع تحریم ها وجود دارد، تصریح کرد: می توان گفت که شاخص معین و روشنی برای سنجش سازوکار روند اجرای برجام وجود ندارد.
هانی زاده با تاکید بر اینکه مسئولان کشورمان نیز نباید بیش از پیش به برجام تکیه کنند و آن را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده می تواند راهگشای خوبی برای خروج از بحران های پیش رو باشد.

انتهای متن/س

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.