نظر عجیب لاریجانی


نظر عجیب لاریجانی در خصوص اقدامات اقتصادی دولت

در حالی که کشور در بی سابقه ترین شرایط رکود قرار دارد و حتی اجرایی شدن برجام نیز برخلاف اظهارات و تصورات دولتی ها نتوانسته گره ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باز کند، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مسیر اقتصادی دولت را درست ارزیابی کرد.

  

به گزارش خبرنگار  سیاسی تهران نیوز؛ در حالی که کشور در بی سابقه ترین شرایط رکود قرار دارد و حتی اجرایی شدن برجام نیز برخلاف اظهارات و تصورات دولتی ها نتوانسته گره ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باز کند، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مسیر اقتصادی دولت را درست ارزیابی کرد.

براساس این گزارش؛ لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شما وضعیت کنونی اقتصاد را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفته که «به نظر من دولت فعلی مسیر اقتصادی را درست دنبال می‌کند البته ممکن است که حرکتش کُند باشد، اما مسیر را درست تشخیص داده و طی می‌کند و خوشبختانه در جهت کنترل تورم، توسعه سرمایه‌گذاری و انضباط اقتصادی حرکت کرده است.»

این اظهارات درحالی است که نظر اقتصاددانان نقطه مقابل گفته های لاریجانی است. و در این خصوص می توان به مواردی از جمله: «محرمانه شدن آمارهای اقتصادی و قراردادها»، «پیش‌خور ۵۰هزار میلیارد تومان درآمد بودجه۹۵»، «عضویت یک وزیر در هیات مدیره ۱۸ شرکت و خانواده اش در ۱۴ شرکت»، «نهادینه شدن فساد در دولت هاشمی و کارگزاران»، «عدم لغو تحریم‌های بانکی پس از برجام»، «وعده‌های محقق نشده دولت در حوزه اقتصادی»، «دروغ گویی مسئولان ارشد دولت جلوی چشم مردم» و «بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از تفاهمنامه‌های اخیر به اسم قرارداد» که بخشی از این انتقادها بوده است اشاره کرد.

احمد توکلی در این باره گفت: (دولت) در تیر ماه ۹۳ بسته ضد رکودی تورمی را ارائه داد اما همان موقع دوستان مجلس نامه به آقای روحانی نوشتند “تحلیل شما اشتباه است”. اشتباه است که سیاست خارجی را شرط هر نوع تحولی بدانیم.

ما گفتیم عوامل دیگری است که منجر به رکود شده است و موضوع فقط با برجام حل نمی‌شود. اخیرا آقای روحانی پذیرفته‌اند که برجام تمامی مشکلات را حل نمی‌کند. با این حال اوایل پاییز امسال بسته سیاستی دیگری ارائه کردند در حالی که هیچ ارزیابی‌ای از بسته قبلی صورت نگرفته است. اینکه دولت اکنون نرخ رشد را اعلام نمی‌کند نمی‌خواهد پیش مردم شرمنده شود.

این درحالی است که دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار تاکنون بیش از ۱۵۰ وعده اقتصادی دولت به مردم داده است که عملیاتی نشده اند. از این رو نظر عجیب لاریجانی درخصوص اقدامات درست اقتصادی دولت جای تامل دارد.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.