تشبیه “سپاه” به “داعش”


توهین عجیب روزنامه قانون به سپاه:

تشبیه “سپاه” به “داعش” در روزنامه اصلاح‌طلب!/چون رفتار سپاه مثل داعش بود سربازان آمریکایی گریه کردند!

روزنامه قانون در شماره امروز خود با درج یادداشتی عجیب در صفحه سیاسی خود، رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که وارد خاک ایران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!

  

به گزارش تهران نیوز؛ روزنامه قانون در شماره امروز خود با درج یادداشتی عجیب در صفحه سیاسی خود، رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که  وارد خاک ایران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!

 تشبیه

در حالی که هنوز چندی  از رسانه ای شدن خبر غرور آمیز  دستگیری سربازان زبده آمریکایی که بلافاصله پس از ورود به مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی سربازان  سپاه پاسداران بازداشت شدند نمی گذرد، روزنامه قانون در یادداشتی به قلم فریدون مجلسی، سپاه پاسداران را به داعشی بودن متهم کرده است!

 

 تشبیه

در بخش هایی از این یادداشت آمده است: “می‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟ ظواهر نشان می‌دهد که در شرایط عمومی، اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا نوع برخورد و به زانو نشاندن  آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن‌نما و بزک‌کرده داده بودند، برای آن جوان می‌توانست یادآور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست‌نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردنشان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند؟

 

متأسفانه آن فیلم تحقیرآمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسانه پیشین و نمایش‌های (داعشی )خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتا به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید.”

 

نویسنده یادداشت روزنامه قانون در حالی گریه این سربازان به ظاهر آهنی کشور آمریکا را ناشی از رفتار نامناسب و داعش وار پاسداران سپاه می داند که بدبینانه ترین نگاه ها نیز این تعبیر را نمیپذیرد و واقعا مشخص نیست،  چگونه اتفاقی که باعث احساس غرور بسیاری از ایرانیان به علت این توانمندی نظامی و سیطره بر مرزهای جمهوری اسلامی است، به این شکل توسط کسی که خود را پژوهشگر می نامند، تفسیر شده است.

 

لازم به ذکر است، این اتفاق آن قدر حائز اهمیت بود که مقام معظم رهبری علاوه بر تشکر ازسپاه پاسداران به صورت حضوری به تجلیل از این جان برکفان پرداختند و این سوال پیش می آید، چرا روزنامه قانون با وجود قدردانی رهبر معظم انقلاب در پی توهین به این نهاد انقلابی و جان برکف برآمده است.

البته این چندمین بار است که این روزنامه بی قانون با لفظ داعش به توهین و فرافکنی می پردازد که نمونه آن در تاریخ ۳۰ آبان بود که این روزنامه در گزارشی با عنوان «داعش بازی در ورامین» به موضوع کشمکش ها در میتینگ انتخاباتی اصلاح طلبان پرداخته و نوشت: چند‌‌‌ روزی از حواد‌‌‌ث تروریستی د‌‌‌ر اروپا می‌گذرد‌‌‌. افکار عمومی و رسانه‌های ایران همه تیتر‌های خود‌‌‌ را به این اقد‌‌‌امات اختصاص د‌‌‌اد‌‌‌ه‌‌اند‌‌‌.خبری د‌‌‌ر عرصه سیاست‌د‌‌‌اخلی نیست ولی ناگهان یک حمله خود‌‌سرانه نگاه‌ها را متوجه یک بحران قد‌‌یمی د‌‌رعرصه سیاست‌ورزی د‌‌اخلی ایران می‌کند‌. به طور قطع امروزه وقتی از د‌‌اعش سخن گفته می‌شود‌‌، بیش از آنکه یک گروه شبه‌نظامی مد‌‌نظر باشد‌‌، به یک نگرش سیاسی اشاره می‌شود‌‌ که به د‌‌یگران مجال نفس کشید‌‌ن نمی د‌‌هد‌‌.آنان‌ که غیر از خود‌‌‌شان به هیچکس اجازه حرف زد‌‌‌ن نمی‌د‌‌‌هند‌‌‌ د‌‌‌ر فرانسه، آلمان و سوریه جان انسان را می‌گیرند‌‌‌ و د‌‌ر جغرافیایی د‌‌یگر نفس مخالف را می‌برند‌‌‌.

با بی تفائتی مسئولین مربوطه نسبت به این مواضع این روزنامه باید دید که این بار نوبت مردم کدام شهر و یا کدام نهاد انقلابی و فردی مسئول با عنوان شنیع و رذل داعشی این روزنامه خوانده می شود.

انتهای متن/ش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.