زائران اربعین مدیون مدافعان حرم هستند


حجت الاسلام احمد پناهیان:

زائران اربعین مدیون مدافعان حرم هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زائران اربعین مدیون این چند هزار مبارز و شهدایی هستند که در سوریه و عراق در حال جنگ هستند وگرنه محال است همه این عاشقان امام حسین علیه السلام در اربعین بتوانند عازم کربلا شوند.

  

به گزارش سرویس فرهنگی تهران نیوز، به نقل از اسلامشهرخبر، شب گذشته حجت الاسلام احمد پناهیان در هیات امین الزهرا(س) اسلامشهر اظهار داشت: امام باقر علیه السلام فرمودند اگر کسی ما اهل بیت را عمیقا نشناسد که چرا حق ما از ما سلب شد، چرا حاکمیت و ولایت الهی که خدای متعال برای ما مقرر کرده بود را به ما اهل بیت ندادند و به ظلم از ما گرفته اند، چرا بر سر ما از شرارت ها و ستم ها و جفاها هر چه توانستند آوردند و اگر کسی نداند و نسبت به ما اهل بیت معرفت به حقیقت نداشته باشد او شریک آن کسی است که این ظلم ها را به ما کرده است.

وی تصریح کرد: چرا اینطور است که اگر ما دشمنان و دشمنی دشمنان اهل بیت را نشناسیم با این دشمنان و دشمنی کردن ها شریک هستیم.چرا؟ چون تمام این دشمنی ها به خاطر هدایت و سعادت ماست. اهل بیت برای خودشان زندگی نمی کردند. در زیارت جامعه کبیره آمده است «خَلقَکم الله انواراً» خداوند شما را نور آفرید و خدا منت سر آفریده هایش گذاشت که شما بیایید دراین دنیا در لباس انسان زندگی کنید و در اماکن نورانی و خاص حضور داشته باشید تا اینکه ما را هدایت کنید و به سعادت برسانید.

پناهیان در ادامه گفت: زیارت جامعه به انسان کمک می کند که معرفتش عمیق باشد و امامش را همه جانبه و حقیقتا بشناسد و وقتی که معرفت اینگونه شد دیگر امام را از دست نمی دهید اما اگر یک بعدی امام را بشناسید از دست می دهید.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: چرا امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندند؟ به خاطر اینکه امام حسین(ع) می خواست مردم را وادار کند معروف را اقامه کنند مردم آن زمان اگر معروف را اقامه می کردند، دیگر فرائض به واسطه این معروف اقامه می شد و منکر یعنی چه ؟ یعنی بگذارید که یزیدیان زمان مثل آمریکا و اسرائیل و شوروی آن موقع هر طور که می خواهند مذاکره کنند. قیام کردن و حاکمیت طاغوت را نابود کردن این معروف است و نشستن و نگاه کردن و قیام نکردن منکر است .

وی افزود: حضرت آقا فرمودند که اگر اینها نبودند حرم برای اهل بیت باقی نمی ماند. شما دارید می بینید نزدیک به ۳۰ میلیون نفر اربعین به زیارت اباعبدالله علیه السلام مشرف می شوند . این زائران مدیون این چند هزار مبارز و شهدایی هستند که در سوریه و عراق در حال جنگ هستند وگرنه محال است همه این عاشقان امام حسین علیه السلام بتوانند اربعین بروند کربلا.

پناهیان در ادامه گفت: از ویژگی این مبارزان و شهدا که در این آخر الزمان با دشمنان اهل بیت می جنگند این است که خداوند به این مبارزان مباهات می کند و می گوید این مبارزان عبد من هستند. آنهایی که عمیقا ایمان دارند ، می جنگند تا خدا را در عالم حاکم کنند و آنهایی که کافرند می جنگند تا شیطان را حاکم کنند .خدا دنبال لشگرش می گردد تا غلبه کند بر شیطان . داعشِ تحت حمایت آمریکا و اسرائیل و همین آمریکاییان است. اگر لشگر شیطان نیستند پس لشگر چه کسی هستند؟

مدیر موسسه فرهنگی راه فخرالائمه در پایان گفت: رفقا طوری زندگی کنید که خدا به شما مباهات کند و بگوید این بنده عبد من است اگر اینطور زندگی کردید خدا امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از غربت بیرون می آورد. از خودتان مواظبت کنید که حتی فکر گناه هم نکنید و برای خدا زندگی کنید و عبد شوید و مبارزه کنید تا خدا را در عالم حاکم کنید.

انتهای پیام/م

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.