دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در گفتگو با تهران نیوز:

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در گفتگو با تهران نیوز:

سکوت غربی ها در مقابل فاجعه منا محکوم است/ غربی ها فقط مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند

عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان اینکه فاجعه منا، مصیبتی انسانی بودکه مسلمانان از تمام کشورها را درگیر کرد، افزود: غربی ها فقط مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند ولی حقوق بشر و دموکراسی را نمی شناسند.

  

یوناتن بت کلیا، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز؛ با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج مبنی بر انتقاد از سکوت دولتها و به خصوص دولت‎های غربی و سازمان‎های مدعی حقوق بشر در قبال مصیبت بزرگ منا، گفت: سکوت غربی ها مقابل فاجعه منا اولین بار نیست و حتما آخرین بار هم نخواهد بود و این سکوت محکوم است.
وی با بیان اینکه فاجعه منا، مصیبتی انسانی بودکه مسلمانان از تمام کشورها را درگیر کرد، افزود: غربی ها فقط مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند ولی حقوق بشر و دموکراسی را نمی شناسند.
عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه حجاج در خانه خدا و مکانی که مردم با خلوص نیت برای نزدیکی به خداوند لبیک می گویند ولی با اقدامات نامناسب روبرو می شوند، اظهار کرد: آل سعود باید در برابر همه جهانیان پاسخگو باشد.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اینکه همواره شاهد بودیم غربی ها برای کوچکترین اتفاق در ایران سریع واکنش نشان داده و محکمیت صادر می کنند، تصریح کرد: به عنوان نماینده جامعه ادیان ابراهیمی مثال می زنم وقتی اتفاقی واقعی و یا ساختگی رخ می دهند آنها از وجود اقلیت ها سو استفاده می کنند و خودشان را دلسوز نشان می دهند در صورتی که این دلسوزی الان کجاست؟
وی ادامه داد: اقلیت هایی که در ایران زندگی می کنند همگی در کمال آرامش و آسایش در ایران هستند و آیین و سنت خود را اجرا می کنند.
بت کلیا با تاکید براینکه چرا غربی ها آل سعود را بخاطر رفتار ناشایست و عدم مدیریت در حادثه منا محکوم نمی کنند و اقدام انسان دوستانه ای انجام نمی دهند، خاطرنشان کرد: مطمئنا حجاجی که در حادثه منا جان خود را از دست دادند شهید هستند.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.