حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک گلن، نویسنده و از بنیان‌گذاران جنبش هلال و صلیب گفت: باید به یاد داشته باشیم که روسیه به آن چه که آمریکا نتوانست طی دو سال به آن برسد، ظرف مدت دو هفته دست یافت.  
 
وی افزود: روس‌ها با این حملات خود نشان دادند که آمریکایی‌ها «دروغ‌گو» هستند. به گفته او «نیت آمریکا از همان آغاز هرگز مقابله با تروریست‌ها نبود.»
حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد
  
این تحلیل‌گر سیاسی گفت: هدف از وجود تروریست‌ها در سوریه این بوده تا شرایطی را در این کشور ایجاد شود که توجیهی برای حمله تمام عیار آمریکا و شاید ناتو به سوریه با هدف برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باشد.
 
روسیه از 8 مهر به درخواست دولت دمشق حملات هوایی خود را علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه آغاز کرده است. در این حملات تا به حال صدها تروریست کشته شده‌اند.
 
در همین حال، روز جمعه ژنرال آندری کارتاپولوف، فرمانده عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد: تروریست‌های داعش با فرماندهی این گروه در سوریه اختلاف دارند و بسیاری از اعضا «به صورت جمعی» در حال ترک داعش هستند.
حملات روسیه در سوریه سیاست ریاکارانه امریکا را افشا کرد
همچنین، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیروز درباره حملات روسیه علیه داعش هشدار داد و گفت مسکو نمی‌تواند با «بمباران» راه حل صلح‌آمیز در سوریه پیدا کند. ‌ 
 
مارگ گلن درباره این سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت «گرچه اوباما این سخنان را در فضای ناامیدی بیان می‌کند» اما باید به یاد داشت که آمریکا و رژیم اسرائیل به سادگی از پیامدهای شکست خود رها نخواهند شد و «باید گفت بهترین مرد در این مورد یعنی ولادیمیر پوتین، پیروز شد؛ و این پایان کار خواهد بود.»
 
به گفته وی «از آنجایی که آمریکا مستعمره اسرائیل است و به دلیل این که اسرائیل تصمیم گرفته است که دولت بشار اسد باید برود» آمریکایی‌ها نیز به «حقه‌های کثیف خود به شیوه‌های مختلف» ادامه خواهند داد، به این امید که در نهایت شرایط را برای حذف اسد از قدرت ایجاد کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.