گردن مجلس و پیشگاه خدا و ملت

۱۳۹۴

گردن مجلس و پیشگاه خدا و ملت

نماز عید فطر که اتفاقا لاریجانی پشت سر رهبر معظم انقلاب بود، خطبه ای داشت که پیشگاه خدا و ملت و گردن افراشته مجلس را نهیب میزد و فراموشی سهوی یا عمدی، لابی لاریجانی شمخانی حجازی را بهانه ۲۰ دقیقه تاریخی مجلس کرد واکنون مجلس ماند و پیشگاه خدا و ملت”.

 به گزارش تهران نیوز، تکلیف تایید برجام و تکلیف دقت در مصالح کشور ، راز دقت کمیسیون برجام ولابی لاریجانی شمخانی را مشخص می کند آن لحظه ای که رهبر انقلاب پیشگاه خدا و ملت را به رخ دست اندر کاران کشاند و آنان را مدیون گردن افراشته در پیشگاه خدا و ملت کرد.

بعد از آن همه گفتگو در کمیسیون و دقت در جزئیات، مجلس با ۲۰ دقیقه قسم و آیه خوردن صالحی ورایت های مغشوش از لابی لاریجانی ، شمخانی وکلای مردم پیشگاه ملت را فراموش کردند، چه برسد به پیشگاه خدا.

ظریفی گفت : حجازی باید به من بگوید نظر رهبری را گویا نماز عید فطر یادش رفته بود((عید باز گشت به فطرت ))

اینکه طرح را دادیم دفتر آقا و جناب حجازی چیزی نگفت خنده دار است چون رهبری معظم انقلاب گفته ها را گفته ، و بار ها را بر گردن مسئولان نهاده بودند ، وقتی علارقم فرمایشات عمل عکس شود دیگر چه حجازی چه دیگران کسی حرفی  برای گفتن ندارد.

دفتر رهبرمعظم انقلاب دراطلاعیه ای اعلام کرد که ایشان همواره بر طی شده مسیر قانونی برجام تاکید داشته اند و مطالب مغشوش مبنی بر نقش مستقل برخی از مسئولین دفتر رهبری در روند بررسی طرح اقدام متقابل دولت در اجرای برجام خلاف واقع است.

لاریجانی در طول ۲۰ دقیقه تاریخی مجلس  بارها بر هماهنگی با دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد و ارسال طرح ” اقدام متقابل دولت در اجرای برجام” دلیلی بر این هماهنگی دانست، حال آنکه تاکیدات چندین باره رهبری بر طی شدن مسیر تصویب برجام واضح بوده است.

لاریجانی در ۲۰ دقیقه تاریخی گفت: “از دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند و گفته‌اند چرا زودتر درباره برجام تصمیم‌گیری نمی‌کنید”، و سعی کرد به نحوی این عجله بیست دقیقه ای را به حجازی نسبت دهد.

صحبت از لابی “لاریجانی شمخانی حجازی” یک پروپاگاند ناصحیح برای چپاندن طرح اقدام متقابل به نمایندگان بود و افسوس که این فضا سازی های ناصواب جواب داد.

البته این بار اولی نیست که لاریجانی دچار چنین خطایی می شود. حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس شورای اسلامی چندی پیش گفته بود: در آخرین شب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، موضوعی را در مورد یکی از مصاحبه‌های بنده تذکر دادند که من از آن به عنوان یک بنیاد تحلیلی راهگشا استفاده می‌کنم. ایشان با یادآوری مصاحبه یک سال قبل اینجانب حین سفر دکتر لاریجانی به مصر، فرمودند: شما در آن مصاحبه گفته بودید که رئیس مجلس بدون اطلاع مقامات عالی نظام به مصر سفر نکرده است. مردم معمولا زمانی‌که اسم مقامات عالی می‌آید می دانند که منظور، من هستم ولی واقعا آن سفر با من هماهنگ نشده بود. اگر هماهنگ می‌شد، با آن سفر و بویژه دیدار با مبارک مخالفت می‌کردم. گفته بودم شرط ما برای برقراری رابطه با مصر این است که اعلام کنند «کمپ دیوید مرده است». هرچند که وزیر خارجه وقت آنها، چیزی شبیه به این جمله را گفته بود ولی از آن نیز استفاده لازم به عمل نیامد. (نقل به مضمون).

این نماینده مجلس افزوده است: “در همان جلسه به دوستانم عرض کردم که در این موضوع به رهبر انقلاب اجحاف شده و شخصا خودم را مدیون می‌دانم که در اولین تحلیل مرتبط با موضوع، بخشی از این اجحاف را جبران کنم. ضمن آنکه تحولات اخیر مصر نشان داد که همان‌گونه که ایشان توجه داشته‌اند، باید مسائل منطقه‌ای را به گونه‌ای عمیق و ژرف پیگیری نمود.”

بجاست آقای لاریجانی هم با توضیح مناسب و واضح این مسئله را روشن کرده و اشتباه دراولویت دادن “نامه نگاری اداری” به “فهم دیدگاه رهبر انقلاب” را جبران نماید و نکند که اینگونه باشد: گردن لاریجانی و پیشگاه خدا و مردم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.