وزیر علوم هوشیار باشد


دومین هشدار بعد از 3 ماه؛

جریان خاص بدنبال مقابله با عناصر مؤمن و انقلابی در دانشگاه ها!/وزیر علوم هوشیار باشد

رهبرمعظم انقلاب در سخنان خود با اشاره به جریانی که بدنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، گفتند: هشدار دیگر من درخصوص مقابله برخی مسئولان، مدیران و اساتید در دانشگاهها، با عناصر مؤمن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه چنین کاری را ندهند.

 

  

به گزارش خبرنگار تهران نیوز، چندی پیش رهبرمعظم انقلاب  در این دیدار با هزار جوان دانشجو که به مدت ۱۸ ساعت طول کشید، قشر دانشجو را قشری ممتاز خواندند و تأکید کردند: مهمترین فریضه دانشجویی آرمانخواهی است.

ایشان، با رد تفکری که آرمانخواهی را مخالف واقع گرایی می داند، اظهارکردند: آرمانگرایی مخالف محافظه کاری است نه واقع گرایی.

در این نشست صمیمی “سختگیری در مقابل تشکلهای انقلابیِ دانشجویی”، محور انتقاد یکی از دانشجویان بود که رهبر انقلاب در این خصوص خطاب به وزیران علوم و بهداشت تأکید کردند: حرفهای تشکلهای دانشجویی انقلابی و اسلامی همان حرفها و مطالبات ماست و افرادی که در دانشگاهها، کارها و مسئولیتهای کلیدی در دست دارند مطلقاً نباید بر این تشکلها سختگیری و فضای فعالیت آنان را محدود کنند.

دومین هشداررهبرانقلاب در خصوص مقابله با عناصر مؤمن و انقلابی در دانشگاه ها

این سخنان نشان اهمیت و توجه به دانشجویان متعهد و انقلابی در دانشگاه ها و جایگاه مهم تشکلهای انقلابیِ دانشجویی نشان می دهد اما ایشان بعد از ۳ ماه مجددا در سخنان خود در روز گذشته و در جمع شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی “نخبگان فردا”  نیز مجددا بر این موضوع تاکید کردند.

ایشان در این دیدار به جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، توصیه‌ها و هشدارهای مهمی به نخبگان و مسئولان بیان کردند و با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان به عنوان یک بنیاد ملی و راهبردی و همچنین ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده‌ی کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است.

“ترجیح دادن روحیه‌ی جهادی بر روحیه‌ی تافته‌ی جدابافته بودن” دومین سفارش پدرانه‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان نخبه بود.
ایشان یکی از آفت‌های افراد صاحب‌امتیاز را “احساس تافته‌ی جدابافته بودن” دانستند و خاطرنشان کردند: این، یک بیماری شخصیتی است که نباید بگذارید در شما رشد کند و تنها راه مقابله با آن نیز تقویت “روحیه‌ی جهادی” و انجام دادن کار با همه‌ی توان برای خدا و به‌عنوان یک وظیفه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به جریانی که بدنبال شناسایی نخبگان علمی کشور و هدایت آنان به خارج است، مسئولان را به هوشیاری در قبال این موضوع توصیه کردند و گفتند: هشدار دیگر من درخصوص مقابله برخی مسئولان، مدیران و اساتید در دانشگاهها، با عناصر مؤمن، انقلابی و متعهد است که وزرا باید در این قضیه کاملاً هوشیار باشند و اجازه چنین کاری را ندهند.

با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر این موضوع، می توان دریافت که این مهم جدی گرفته نشده است و باید وزیر علوم دولت یازدهم در این قضیه کاملاً هوشیار باشد و اجازه چنین کاری را ندهد.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.