پشت سر گذاشتن رکود فقط شعار رئیس جمهور بود!


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تهران نیوز:

پشت سر گذاشتن رکود فقط شعار رئیس جمهور بود!

/ تیم اقتصادی دولت منسجم نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر رونق وجود داشته باشد نباید شاهد رکود باشیم، گفت: رئیس جمهور چند ماه گذشته اعلام کردند رکود را پشت سر گذاشته ایم ولی از هر فرد عام سوال شود می گوید که این شاید شعاری بیشتر نبوده است.

  

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز با اشاره به نامه ۴ وزیر کابینه دولت یازدهم به دکتر روحانی، گفت: در بحث تورم به معنای خاص یا به عبارتی ۳۵۰ قلم جنسی که محاسبه و میانگین گرفته می شود دولت موفق بوده و شاهد کاهش تورم بوده ایم اما بحث رکود و عدم رونق در بازار قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چند ماه گذشته اعلام کردند رکود را پشت سر گذاشته ایم ولی از هر فرد عام سوال شود می گوید که این شاید شعاری بیشتر نبوده زیرا تمام صنعت فولاد، صنایع غذایی و تمام صنایع کوچک و بزرگ با ۲۰ الی ۳۰ درصد ظرفیت کار می کنند، اظهار کرد: اگر رونق وجود داشته باشد نباید شاهد رکود باشیم و قطعا با این ظرفیت کم کار نمی کردند.

موسوی لارگانی با تاکید براینکه در بازار سرمایه یا بورس واقعا با کاهش ارزش مواجه شدیم، گفت: خیلی از افراد و سرمایه گذاران بزرگ که در بورس سرمایه گذاری کرده اند رو به نابودی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت خودرو کشور با چالش و مشکل بزرگی روبرو شده و به تعبیری این وضعیت موجب شد وزراء احساس خطر کنند و هشدار دهند، ادامه داد: البته این مهم در نگاه دیگر کمی هم سیاسی به نظر می رسد زیرا در زمان برجام و توافق نامه مطرح شده است؛این موضوع برجسته شده که بگویند ما ناچار به توافق با ۱+۵ هستیم و باید بپذیریم زیرا رکود کشور را نابود می کند در حالی که بارها این مطلب هم از زبان دولتمردان و اقتصاددانان عنوان شده که تحریم های داخلی بیشتر ما را فلج کرده و تقریبا تولید کشور را زیر سوال برده است.

وی با بیان اینکه خیلی از سرمایه گذاران بخاطر بدهی بانکی، مالیاتی و غیره ممنوع المعامله شدند و همین امر از عوامل رکود است، افزود: رکود را نباید به موضوعات دیگر گره زد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه قبول دارم شخص وزیر اقتصاد خودش به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و شاید دیگران هم در این موضوع فشارهایی وارد می کنند، اظهار کرد: مثلا در بحث کمیسیون اقتصاد دولت در برخی از جلسات شنیده ایم که در رابطه با صندوق ذخیره ارزی مصوبه داشته اند ولی کسانی که باید نظر وزیر اقتصاد که نبض اقتصاد کشور است را جویا نشده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تصمیم گیری هایی که صورت گرفته نتیجه مثبت نداشته و به عبارتی تیم اقتصادی دولت منسجم نیست و برخی نظرهایش متناقض است.
انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.