مسئولی که نوکری مردم را نکند باید پاسخگو باشد

نماینده دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز در عرصه جهانی اسلام با لیبرال سرمایه‌داری پنجه در پنجه یکدیگر انداخته‌اند و ایران و آمریکا نیز به همین منوال هستند، خاطرنشان کرد: ما چرا داخل کشور مشکلاتی نظیر اشرافیت سیاسی، فقر، فساد و تبعیض داریم؟ ، بنا بود مسئولان ملت نوکری کنند نه آقایی. امروز بوی بد آقایی نادرست مسئولان جامعه را آزار می‌دهد.

  

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ علیرضا زاکانی لحظاتی پیش در یادواره «امامزادگان عشق» که با حضور پرشور عاشقان راه ایثار و شهادت و آحاد مختلف جامعه در مسجد صاحب الزمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: وقتی در عملیات فتح‌المبین پیروز شدیم، امام پیام دادند و فرمودند «من دست و بازوی رزمندگان را می‌بوسم اما دقت کنید که شما را غرور نگیرد.»

وی گفت: وقتی در عملیات بیت‌المقدس خرمشهر آزاد شد، به یاد دارم که شهیدصیاد به ما می‌گفت «من سه روز پای بی‌سیم بودم و صبح روز سوم بعد از نماز صبح خوابم برد و صدای پچ‌پچ بی‌سیم من را از خواب بیدار کرد. توجه کردم و دیدم که احمد کاظمی در حال مطرح کردن چیزی است که تصور دقیقی از آن شرایط را ندارم. احمد کاظمی درخواست کرد تا هوایی دیده و بررسی شود. از آسمان دیده بودند که عراقی‌ها لباسشان را درآورده بودند و می‌خواستند به اسارت دربیایند.»

رئیس مجمع عالی بسیج عنوان کرد: حسین کامل، داماد صدام یک کتابی نوشت و در آن گفت که بعد از سقوط خرمشهر به‌دست ایرانیان، صدام ۲۴ ساعت در حالت اغما به‌سر می‌برد و تصور داشت که به او خیانت شده است.

وی ادامه داد: پیام امام حاوی این نکته بود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد». اگر کسی می‌خواست محاسبه دنیایی کند، باید به خودش می‌بالید چراکه توانسته است خرمشهر را آزاد کند اما کلام امام خمینی (ره) این غرور کاذب را در نطفه خفه کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: در عملیات بدر سال ۶۳ به ما گفتند که شما ۴۵ نقطه سطحی برای انفجار دارید. شرایط سختی داشتیم اما شیرینی این پیروزی به‌قدری زیاد بود که ما در پوست خودمان نمی‌گنجیدیم.

وی ادامه داد: چند ساعتی نگذشت که احساس می‌کردیم دنیا تنگ و تاریک شده است و احساس می‌کردیم که به پایان خط رسیده‌ایم. شرایط بسیار سختی داشتیم. امام خمینی (ره) پیام دادند و فرمودند «شما پیروزید، از همین امروز به فکر عملیات بعدی باشید» و این‌گونه شد که عملیات والفجر ۸ رقم خورد. 

 

منطق امام(ره) چند قدم پیش‌روی و چند قدم عقب‌نشینی نبود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منطق امام خمینی (ره) منطق چند قدم پیش‌روی و چند قدم عقب‌نشینی را نداشت، گفت: امام خمینی (ره) در عملیات حصر آبادان بر شکست حصر این شهر تاکید داشتند. ما شرایط سختی داشتیم و امکان انجام این کار نبود. توان ما بالا بود یا اراده خداوند باعث رقم خوردن پیروزی ما شد؟

وی افزود: خداوند همیشه نصرتش را در جایی که هیچ مشکلی نداشتیم، نشان می‌داد. این فقط در عرصه دفاع مقدس نیست. کسی که می‌خواهد در این مسیر حرکت کند با عامل به این منطق باشد تا خداوند هم معادلات را تغییر دهد.

زاکانی بیان داشت: وقتی شهیدچمران را قبل از پیروزی انقلاب در محله شوش دیدم، صد دل عاشق این شهید شدم. وقتی بنا شد محاصره سوسنگرد شکسته شود، یکی از محورهایش را این شهید متقبل شده بود.

وی عنوان کرد: شهید چمران می‌فرمودند «وقتی به سمت شهر رفتیم، من سه گلوله آر‌.پی.جی بیشتر نداشتم. هر سه گلوله شلیک و تانکی هم منفجر نشد. عراقی‌ها که کم‌تحرکی ما را دیدند، شروع به دور زدن ما کردند. وقتی دیدم دشمن در حال دور زدن ماست، به دوستانم اعلام کردم که به عقب برگردند.»

رئیس مجمع عالی بسیج گفت: بیان شهید چمران این بود که «من می‌مانم و دشمن را غافل می‌کنم و شما به عقب برگردید. به سمت دشمن رفتم و خودم را نشانشان دادم تا حواسشان پرت شود. وقتی دشمن به سمت من آمد و دوستانم گریختند، خاطرم آسوده شد.»

وی اظهار داشت: وقتی کسی چنین منطقی را دارد، ارزشمند است و این حلقه مفقوده فرهنگ جامعه ماست. شهید چمران ادامه می‌دهد «با اسلحه به سمت این نفربر حرکت کردم و آن نفربر از مقابل من فرار کرد.» اگر می‌خواهیم برنده شویم، باید این سیاست را در دستور کار قرار دهیم.

زاکانی با بیان این‌که مذاکره با آمریکا خط قرمز نیست، خاطرنشان کرد: ما نباید فشار بیاوریم ولی اگر ولی‌فقیه مصلحت دید، این دیگر هنر کارگزار است که برود و به بهترین صورت ممکن معامله کند.

وی گفت: ما همزمان دو معامله برجام و جاسوس‌های آمریکایی را انجام دادیم. ماحصل برجام این است که ما امروز به‌دنبال آمریکا می‌دویم و آن‌ها ما را از حداقل حقوق ممنوع می‌کنند. امروز معیوب بودن برجام بر همه آشکار است.

 

کسانی که منطق امام را درک نکردند و با ذلت در برابر نظام سلطه حاضر شدند / امروز بوی بد آقایی نادرست مسئولان جامعه را آزار می‌دهد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که منطق امام را درک نکردند و با ذلت در برابر نظام سلطه حاضر شدند و ارزش‌ داشته‌های خودشان را ندانستند، معامله‌ای را انجام دادند که باعث تحویل هسته‌ای‌مان شد و آن‌ها هم وعده دادند و عمل نکردند.

وی افزود: جیسون رضاییان و سه نفر دیگر از جاسوسان آمریکا نیز مذاکره دیگر ما بودند که با آمریکایی‌ها تعویض و در ازای آن ۲۸ ایرانی آزاد‌ شدند.

زاکانی بیان داشت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هم به‌صورت نقد از آمریکایی‌ها گرفتند که قرار شد در چهار نوبت پرداخت شود. اولین قسمت آن این بود ۴۰۰ میلیارد دلار در هواپیما زدند و به ایران تحویل دادند.

وی با بیان این‌که امروز در عرصه جهانی اسلام با لیبرال سرمایه‌داری پنجه در پنجه یکدیگر انداخته‌اند و ایران و آمریکا نیز به همین منوال هستند، خاطرنشان کرد: ما چرا داخل کشور مشکلاتی نظیر اشرافیت سیاسی، فقر، فساد و تبعیض داریم؟ بنا بود مسئولان ملت نوکری کنند نه آقایی. امروز بوی بد آقایی نادرست مسئولان جامعه را آزار می‌دهد.

 

مدیریت غربی دلیل شلوغی‌های اخیر کشور بود

رئیس مجمع عالی بسیج با بیان این‌که دلیل شلوغی‌های اخیر در کشور همان مدیریت غربی کشور است، گفت: حق‌، گرفتنی است. اگر قرار شد مسئولان نوکری مردم را نکنند باید پاسخگو باشند.

زاکانی در پایان تصریح کرد: ما باید شرایط سخت کشور را درک کنیم و در حال حاضر، تمسک به فرهنگ انقلابی تنها راه خروج ما از وضعیت فعلی است. مردم به قدری که از فساد و تبعیض ناراحتند، از فقر ناراحت نیستند‌.

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

 

یادواره امامزادگان عشق

گفتنی است، یادواره امامزادگان عشق با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در مسجد حضرت صاحب الزمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف شهرری برگزار شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا، روایت‌گری حاج عظیم ابراهیمی، شعرخوانی صابر خراسانی، اجرای چند اثر هنری فاخر توسط گروه سرود نجم الثاقب و و اجرای مجری توانمند محمدحسین مولایی از جمله برنامه‌های یادواره شهدای «امامزادگان عشق» بود که با حضور مردم قبله تهران (شهرری) و جمعی از مسئولان شهرستان ری برگزار شد.

انتهای پیام/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.