مسئولان مراقب بیت‌المال باشند

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان این‌که مسئولان مراقب بیت‌المال باشند، گفت: اگر اعتقاد به معاد داشته باشیم دروغ نمی‌گوییم، تهمت نمی‌زنیم، آبروریزی نمی‌کنیم، اختلاس نمی‌کنیم و بحث‌های نجومی پیش نمی‌آید.

 همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مراسم نخستین شب قدر با حضور خیل عظیمی از مردم مومن و عاشقان آل‌الله در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

سخنرانی و احیاء مراسم توسط حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، مرثیه سرائی توسط ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام عباس حیدرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط محمدرضا غلامرضازاده و احمد زین‌العابدین فرد برگزار شد.

  

 

دنیا برای هیچ حزبی نمی ماند

حجت‌الاسلام رفیعی طی سخنانی در مراسم روح‌بخش احیا شب نوزدهم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام که با حضور هزاران عاشق آل‌الله برگزار شد، با بیان این‌که شب قدر برتر از هزار شب و تعیین کننده سرنوشت انسان است، گفت: خداوند در عین بخشندگی، شدید العقاب است و بنابراین برای رهایی از آتش جهنم باید از گناهان دوری کنیم.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم آیات زیادی در مورد معاد و جهنم وجود دارد که اعتقاد به این وضوع سبب می‌شود انسان همواره به یاد آخرت باشد و حواسش را جمع کند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که مقام و مرجعیت برای کسی باقی نمی‌ماند، تاکید کرد: دنیا نه برای اصلاح‌طلب می‌ماند و نه برای اصولگرا و بنابراین همه باید واقف باشیم که دنیای فانی برای هیچ حزب و جناحی نمی‌ماند پس باید همیشه به یاد آخرت باشیم.

وی با اشاره به این‌که همه گناهان از ضعف اعتقاد به آخرت است، اظهار داشت: اگر اعتقاد به معاد داشته باشیم دروغ نمی‌گوییم، تهمت نمی‌زنیم، آبروریزی نمی‌کنیم، اختلاس نمی‌کنیم، بحث‌های نجومی پیش نمی‌آید.

 

وقوع همه گناهان و جرایم به‌خاطر عدم اعتقاد به معاد است

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر روز قیامت و مرگ را باور داشته باشیم؛ این همه شاهد حجم گناه، جرم، طلاق، پرونده قضایی، کلاهبرداری و خیانت در جامعه نمی‌شویم بنابراین یک جای کار اشکال دارد.

حجت‌الاسلام رفیعی با تاکید بر این‌که یاد قیامت بازدارنده است، تصریح کرد: اگر انسان در هنگام وقوع گناه به یاد آتش جهنم باشد، از وقوع خطا جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ائمه ما معصوم بودند ولی پیامبر و امامان وقتی آیات عذاب را می‌شنیدند رنگش سرخ می‌شد و حالشان تغییر می‌کرد و بنابراین نباید عفو و مهربانی خداوند جرأت ارتکاب به گناه را ایجاد بکند.

این خطیب مشهور با بیان این‌که بیشتر گرفتاری‌ها از نفس است، افزود: نفس، انسان را به سمت گناهان متمایل می‌کند و اگر کسی بتواند بر نفس غلبه کند از آتش جهنم به دور است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به تشریح دعای جوشن کبیر که درخواست رهایی از آتش جهنم است، گفت: موارد زیادی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم از آتش خلاصی یابیم

.

مسئولان باید ساده زندگی کنند

وی ساده‌زیستی را یکی از عوامل بازدارنده از آتش جهنم دانست و تاکید کرد: مسئولان باید ساده زندگی کنند و نسبت به رعایت بیت‌المال دقت کنند، چنان‌که زندگی حضرت امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم‌السلام ساده بود و نسبت به بیت‌المال بسیار حساس بودند.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: کسی که قلبش محل نفوذ قرآن باشد، کسی که از ریختن آبروی یک نفر دفاع کند، کسی که باری از دوش مردم بردارد و کسی که بر گناهانش گریه کند، از آتش جهنم به دور می‌شوند.
آفتاب ری

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.