گزارشی از روند ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری:

سومین روز ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید و مجموع ثبت‌نام کنندگان ۶۳۸ نفر می‌باشند.

به گزارش تهران نیوز ، ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سه‌شنبه (۲۲ فروردین ماه) با دستور وزیر کشور در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد و با ثبت‌نام ۱۲۶ داوطلب در روز نخست و ۱۶۱ نفر در دومین روز به پایان رسید.

  
در مجموع در طول دو روز گذشته، ۲۸۷ داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده اند که ۱۳ نفر زن و ۲۷۴ نفر‌ مرد هستند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور پیرترین داوطلب ۸۲ ساله و جوان ترین داوطلب ۱۸ ساله است که در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند.

از میان افرادی که روز گذشته به وزارت کشور چهره‌هایی همچون احمدی نژاد، بقایی، زریبافان و  پور مختار که نام خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کردند به چشم می‌خورد.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام می‌شود و تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه ( ۲۴ فروردین ماه) آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعدازظهر در محل ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد.

مدارک مورد نیاز نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱. از رجال مذهبی، سیاسی.
۲. ایرانی‌الاصل.
۳. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۴. مدیر و مدبر.
۵. دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.
۶. مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند.

جدول زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران

۹۶/۱/۲۲

ثبت‌نام از داوطلبان

۹۶/۱/۲۲ تا ۹۶/۱/۲۶

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

۹۶/۱/۲۷ تا ۹۶/۱/۳۱

انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

۹۶/۲/۶ تا ۹۶/۲/۷

تبلیغات انتخاباتی نامزدها

۹۶/۲/۸ تا ۹۶/۲/۲۷

اخذ رأی

۹۶/۲/۲۹

اخذ رأی در مرحله دوم در صورت لزوم و الزاماً جمعه هفته بعد

۹۶/۳/۵

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به طور همزمان برگزار خواهد شد.

در این گزارش که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی است، تمامی رویدادهای خبری و حاشیه ای سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده است.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش آغاز شده و تعدادی افراد با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در حال انجام فرآیند ثبت نام خود هستند.

فردی به نام ناصر متولد ١٣٣٧ هم با ۱۸ فرزند و ۵ همسر صبح امروز اعلام کاندیداتوری کرد! وی می گوید اگر رییس جمهور شود از هرگونه محوله تریاک به کشور جلوگیری نخواهد کرد چراکه تریاک داروست

تلاش پدر برای ثبت‌نام دختر ۳ ساله در انتخابات ریاست جمهوری

 در آغازین ساعت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، فردی از استان کرمان به همراه دختر ۳ ساله خود برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد و قصد ثبت نام خود و دختر خود را داشت که به دختر بچه وی اجازه ثبت نام داده نشد.

 

وی هدف از ثبت‌نام دختر سه ساله خود را شروع فعالیت سیاسی او دانست و گفت: ثبت نام ریاست جمهوری طبق قانون شرایط سنی ندارد به همین دلیل آمده تا دختر خردسالش را در انتخابات ثبت نام کند!

پیرترین کاندیدای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

پیرمرد ۸۹ ساله‌ای با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد برجسته که بازنشسته نهاجا است، با حضور در وزارت کشور برای حضور در رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

چهره‌های مشهور که در سومین روز داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند

علی یوسف‌پور نماینده ادوار دوم و چهارم مجلس شورای اسلامی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.
یوسف پور عضو سابق جمعیت ایثارگران پس از ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اعضای دولتم را از نیروهایی همچون فتاح، طیب نیا، حجتی و ضرغامی انتخاب می کنم.

سید مصطفی هاشمی طبا، رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اول اصلاحات صبح امروز (پنجشنبه، ۲۴ فروردین) با حضور در وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در انتخابات دوره هشتم ریاست جمهوری هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

هاشمی‌طبا: به نفع هیچکس کناره‌گیری نمی‌کنم

هاشمی طبا در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: هرچند روحانی اقدامات موثر و منطقی در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام داد اما بنده فکر می‌کنم امروز باید اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران مورد تجدیدنظر قرار گیرد و اقدامات مناسبی صورت گیرد.

 وی در خصوص این که در صورت تایید صلاحیت به نفع چه کسی کناره گیری می کنید گفت: به نفع خودم.

هاشمی‌طبا در پایان تاکید کرد که کاندیدای پوششی روحانی نیست.

هوشنگ امیر احمدی، بنیانگذار و رئیس شورای آمریکا-ایران  صبح امروز (پنجشنبه، ۲۴ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی استاد دانشگاه راتگرز (دانشگاه ایالتی نیوجرسی)  و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه است.

ثبت نام ۶۰ داوطلب در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۰

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و تا ساعت ۱۰ صبح امروز تعداد ۶۰ داوطلب نام‌نویسی کردند.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.

علیرضا رجایی مشاور نهاد ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی صبح امروز (پنجشنبه، ۲۴۴ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور، با شعار انتخاباتی اجماع ملی و حمله به بیکاری، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 در کارنامه وی، نمایندگی مجلس و وزارت نفت دیده می‌شود. غرضی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با کسب ۴۴۶ هزار و ۱۵ رای رتبه ششم را کسب کرد.

وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی پس از ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: در دوره قبل هم از من پرسیدند که به نفع کسی کنار می‌روید، بنده گفتم در بقیه هیچ نفعی نمی‌بینم.
سیدمحمد غرضی با بیان اینکه مهم ترین سوالم از روحانی در مناظرات این است که شما چرا مسئولیت کاری که نمی‌دانید، برعهده گرفتید؟، گفته است: دفعه قبل از همه بالاخص روحانی دعوت کردم، مناظرات را ادامه دهیم اما صدا و سیما گفت روحانی موافق نیست. در حاضر روحانی بجای اینکه رئیس جمهور کل کشور باشد، رئیس جمهور گروهی از کشور شده لذا احتمال اینکه با روش گذشته ارا کسب کند، ضعیف است.

ثبت نام ۶۴ نفر تا ساعت ۱۱ امروز

بر اساس امار اعلام شده تا ساعت ۱۱ امروز  ۱۲۲ نفر  به وزارت کشور رفته اند که ۶۴ نفر انها ثبت نامشان کامل شده اند که از این میان ۶۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی افزود: شورای نگهبان بعد از اتمام ثبت نام ها بررسی صلاحیت ها را آغاز می کند، افرادی که خودشان را واجد شرایط قانونی می دانند ثبت نام کنند، ثبت نام زیاد دارای تبعاتی برای کشور و صرف هزینه زیاد است.

نیلچی یادآور شد: در بررسی صلاحیت ها موضوع رد وجود ندارد بلکه احراز مطرح است.

ثبت‌نام ۱۹۰ داوطلب انتخاب ریاست جمهوری تا ساعت ۱۳
در روز سوم ثبت‌نام٬ ۱۹۰ داوطلب به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده‌اند که ثبت‌نام ۱۷۴ نفر قطعی شده است و از این تعداد ۱۶۳ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند.

بازدید بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ستاد انتخابات کشور

در ادامه سومین روز ثبت نام داوطلبان  انتخابات ریاست جمهوری بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور از  روند ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این ستاد بازدید کردند.

 علی‌اصغر احمدی  رئیس ستاد انتخابات پس از بازدید در جمع خبرنگاران٬  روند ثبت‌نام را خوب ارزیابی کرد و روند مطلوب است.

دستور العمل ساماندهی فعالیت نامزدها در فضای مجازی نهایی شد

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه دستورالعمل  کاملی تهیه شده تا ستادهای انتخاباتی نامزدها در فضای مجازی کار خود را ساماندهی کنند، گفته است: اگر مطلبی از کاندیدا یا ستادش مطرح شود باید فورا اظهار نظر کند که این مطلب متعلق به او هست یا خیر و اگر این مطلب متعلق به آنها نیست، فورا باید تکذیبیه صادر کنند.

نام نویسی ۴۳۹ داوطلب تا ساعت ۱۳ روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۳ امروز نیز تعداد ۱۹۶ داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که از این تعداد، ثبتنام ۱۷۶ داوطلب قطعی شده است.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۱۳ روز سوم نیز تعداد ۴۳۹ داوطلب نام نویسی کرده اند، گفت: جوانترین ثبت نام کننده امروز ۱۸ ساله و مسن ترین ۸۸ ساله بودند. در مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان این دوره انتخابات با دوره یازدهم باید بگویم در دوره یازدهم در روز اول ۷۵ نفر ثبت نام کردند و در این دوره ۱۲۶ نفر، در روز دوم دوره یازدهم ۶۹ نفر ثبت نام کردند و در این دوره ۱۶۱ نفر، در روز سوم دوره یازدهم نیز ۹۹ نفر و در روز سوم این دوره تا الان ۱۹۶ نفر نام نویسی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: براساس دستور وزیر کشور، امروز هیات های اجرایی ما در ۴۲۹ شهرستان و ۶۳۷ بخش تشکیل می شود که فرآیند انتخابات را در این شهرستان ها و بخش ها انجام خواهند داد.

پورعلی مطلق درخصوص آخرین وضعیت انتخابات میاندوره ای مجلس گفت: شورای نگهبان درحال بررسی صلاحیت نامزدها است که نتایج آن ۸ اردیبهشت اعلام می شود.

وی یادآور شد: درخصوص انتخابات شوراها نیز هیات های اجرایی نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها را امروز به هیات های نظارت ارسال میکند. هیات های نظارت نیز از ۲۵ تا ۳۱ فروردین فرصت برریی صلاحیت ها را دارند و در تاریخ ۲ اردیبهشت آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزدها به آنان ابلاغ می شود.

حسن سبحانی، نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی داوطلب ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

آیت الله سیدهاشم بطحائی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و از اساتید دروس عالی حوزه علمیه، عصر امروز (پنجشنبه۲۴۴ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
جهانگیری هم کاندیدای انتخابات می‌شود

برخی منابع خبری می‌گویند جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام و احتمالا با روحانی رقابت خواهد کرد.

 علیرغم مخالفت حجت الاسلام روحانی با حضور فردی به عنوان رقیب، با فشار جریان اصلاحات مجبور شده است رقابت با اسحاق جهانگیری را بپذیرد. با این حال روحانی این پذیرش را مشروط به این کرده است که جهانگیری پس از ثبت نام اعلام کند نهایتا به نفع روحانی کنار خواهد رفت.با توجه به اینکه یکی از شروط جهانگیری آن بود که اگر بیاید با روحانی رقابت خواهد کرد ،معلوم نیست که او شرط گذاری اخیر روحانی مبنی بر کناره گیری اش را بپذیرد واین نقش را بازی کند.

 گفتنی است بیش از ۳۵۷ نفر از صبح امروز با حضور در وزارت کشور برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که ۳۳۶ نفر مرد و ۲۱ نفر زن هستند.

انتهای متن/ش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.