مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه نیمی از اتوبوسهای تهران فرسوده هستند گفت: دولت از سال ۸۹ هیچ اتوبوسی به شرکت واحد تحویل نداده است.
به گزارش تهران نیوز ، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درخصوص تعداد اتوبوس فعال در حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: در حال حاضر ۶۴۰۰ اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران فعال هستند. وی درخصوص فعالیت مینیبوسها در جابجایی مسافران سطح شهر تهران هم گفت: حدود ۱۲۰۰ مینیبوس در تهران مسئولیت جابجایی مسافران را عهده دار بوده اند که با توجه به عمر زیاد آنها و ضرورت نوسازی ناوگان مینیبوس، از این بین ۲۵۰ مینیبوس در حال حاضر در مراکز اسقاط، پروسه اسقاط را طی میکنند و ۲۵۰ مینیبوس دیگر هم برای اسقاط معرفی شدهاند که در مسیر انجام امور لازم برای اسقاط هستند.
سنندجی همچنین تاکد کرد که براساس پیگیری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تلاش خواهد شد تا ۲۰۰ مینیبوس دیگر هم به فرایند اسقاط اضافه شود و تا پایان سال ۹۵ تعداد ۷۰۰ مینیبوس فرسوده تهران در طرح تعویض به صورت تاکسی و یا مینیبوس جایگزین شود.
سنندجی با اشاره به اینکه ۱۲۴ مینیبوس هم در سال ۹۳ نوسازی شده است گفت: با نوسازی ۷۰۰ مینیبوس، سایر مینیبوسها نیازمند نوسازی نخواهد بود و سنشان زیر ۱۵سال است که نیازی به نوسازی آنها نیست.
سنندجی در خصوص عمر اتوبوسهای شهر تهران هم گفت: ۵۰درصد از اتوبوسهای شهر تهران فرسودهاند یعنی بالای ۸سال عمر دارند که باید براساس مصوبات دولت و شورای شهر تهران از روند فعالیت خارج شده و اتوبوس نو جایگزین آنها شود. وی بیشترین عمر اتوبوسهای فعال در تهران را ۱۱سال عمر ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه درخصوص کمک دولت برای تامین اتوبوس در حملونقل تهران هم گفت: از سال ۸۹ دولت هیچ اتوبوسی تحویل نداده است. وی ادامه داد: در چندسال اخیر اتوبوسهایی مه به حملونقل عمومی شهر تهران اضافه شده است از محل اعتبارات شهرداری تهران تامین شده است.
سنندجی تاکید کرد که در تهران تنها اتوبوسهای دوکابینه شهر است که فرسوده نیست و نیاز به نوسازی ندارند.
وی همچنین تاکید کرد که امسال در حال قرارداد خرید اتوبوس از شرکتهای داخلی و همچنین واردات اتوبوس هستیم. امسال تا به حال پنجاه دستگاه خودرو وارد کردهایم که هفته گذشته در منطقه ۱۶ آغاز به کار کردند. همچنین به مناسبت هفته هوای پاک هم ۳۰دستگاه اتوبوس نو در ناواگان اتوبوسرانی فعال خواهیم کرد و سه خط در منطقه ۱۸ و دو خط هم در منطقه۲۲ با اتوبوسهای جدید راهاندازی خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران قیمت تهیه اتوبوس براساس استانداردهای لازم از شرکتهای داخلی را حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت براساس استانداردهای اعلام شده موظفیم از اتوبوسهای گازسوز در تهران به کارگیری کنیم و در صورت استفاده از اتوبوسهای دیزلی باید فیلترهای کاهش آلودگی بر این اتوبوسها نصب باشد.
وی تاکید کرد که بر همین اساس ما هم درحال حاضر پیگیر تهیه اتوبوسهای برقی و یا گازسوز هستیم .
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درخصوص سهم اتوبوسها در حمل و نقل عمومی شهر تهران هم گفت: سهم اتوبوس باید در جابجایی شهر ۲۵درصد باشد و در حال حاضر سهم شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۲۲درصد از حمل و نقل عمومی تهران است.