افزایش عوارض خروج،

نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق ایران در مورد افزایش عوارض خروج از کشور، گفت: این حرکت دولت با وجود تبعات منفی زیاد دستبرد زدن به جیب مردم جهت افزایش منابع دولتی است!

فاطمه قنبرپور،   نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با افزایش عوارض خروج از کشور در سال ۹۷ ، اظهار داشت: ظاهر قضیه به این گونه مطرح شده که درصدی از دریافت عوارض به حساب میراث فرهنگی و گردشگری جهت توسعه زیرساخت‌های واریزی شود این در حالی است که تعریفی از اولویت‌های موجود در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره واکنش مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از لایحه افزایش عوارض، گفت: چنانچه آقای مونسان از وجود طرح چنین لایحه‌ای اظهار بی اطلاعی کردن، نشان از عدم مشورت با متخصصین این فن است این در حالی است که نوبخت افزایش هزینه را جهت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری داخلی می‌داند.

نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق ایران افزود: باید قبل ارایه طرح افزایش عوارض با دست اندرکاران بخش خصوصی درحوزه گردشگری، متولیان صنعت گردشگری مشورت صورت می‌گرفت و در مرحله بعدی اقدام به انجام و پیشنهاد چنین طرحی می‌کردند.

وی تامین کسری بودجه سال ۹۷ را دلیل افزایش عوارض خروج از کشور برشمرد و توسعه گردشگری را تنها یک بهانه برای افزایش عوارض خروج از کشور دانست.

عضو اتاق ایران افزایش منابع دولت را از پیامد‌های مثبت بالا بردن عوارض خروج از کشور برشمرد و بیان کرد: بالابردن هزینه خدمات دولتی موجب ایجاد نارضایتی عمومی و سلب اعتماد مردم به دولت می‌شود و از طرفی سبب عدم استفاده از پرواز در سفرهای خارجی، استفاده از مرزهای زمینی و رونق پروازهای شهرهای کشورهای همسایه و رکود در حوزه پروازهای ایرانی خارج از کشور خواهد شد که این‌ها تنها بخشی از پیامد‌های منفی این طرح است.

وی ادامه داد: این حرکت دولت با وجود تبعات منفی زیاد دستبرد زدن به جیب مردم جهت افزایش منابع دولتی است!

قنبرپور با بیان این‌که همه مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند،گردشگر نیستند، عنوان کرد: عده‌ای براساس شرایط زندگی در خارج از کشور و نوع کار، اقدام به خروج از کشور می‌کنند که این عدم شفاف‌سازی در طبقه افرادی که پاسپورت دارند، سبب ایجاد مشکلات عدیده در این مورد خواهد شد.

وی دلایل عدم رونق گردشگری داخلی را زیر ساخت‌های ضعیف عنوان کرد و گفت: دولت با داشتن مجموعه زنجیره‌ای از هتل‌ها با قیمت‌های نجومی کمترین خدمات را به شهروندان خودش ارائه می‌دهد، زمانی که زیرساخت‌های گردشگری داخل کشور ناقص و حتی معیوب می‌باشد و دولت هیچ‌گونه تلاشی در این زمینه انجام نمی‌دهد،  چگونه انتظار دارد گردشگری داخلی توسعه پیدا کند؟ نمی‌توان که به زور افزایش عوارض خروجی، مردم را در چادرهای اقامتی( زیر ساخت‌های گردشگری) اسکان داد.

عضو اتاق ایران  در پایانخاطرنشان کرد: دولت حتی در هتل‌های زیرمجموعه خودش تجدید نظر نمی‌کند، چه برسد به بخش خصوصی.

انتهای پیام/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.