اعضای شورای شهر خواستار تغییر و تسریع رسیدگی به لوایح اجرایی هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با سخنان معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: سخنان معاون شهرسازی نه گزارش کار بود و نه ارائه برنامه پیشنهادی، این درحالی است که در دستور ارائه گزارش در خصوص برنامه‌های شهرسازی و معماری تهران آمده بود!

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، محمدمهدی حجت، معاون شهرسازی و معماری شهر تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران، ری و تجریش در ارتباط با وضعیت معاونت شهرسازی شهر تهران با بیان این‌که ما دو راه داریم، یا این‌که از آنچه این وضعیت را به‌وجود آورده گلایه کنیم یا این‌که به فکر راهی برای برون‌رفت از مشکلات و از این وضعیت باشیم اظهار داشت: تغییر رویکرد باید در مناطق شهرداری صورت بگیرد، رویکردها آرام آرام به نوعی از عملکرد در یک زمان مشخص تبدیل می‌شود که اسم آن را برنامه می‌گذاریم.

  

حجت با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم آرمان ارتقاء کیفیت زندگی مردم شهر تهران را تحقق عملی ببخشیم، باید به تفاوت هر منطقه با سایر مناطق تسلط پیدا کنیم، گفت: ما وقتی راجع به منطقه صحبت کنیم در واقع درباره نقاط مثبت و منفی آن منطقه صحبت می‌کنیم. حتی افراد، منازل، سطح تحصیل و میزان تراکم هر منطقه متفاوت است. جهت اطلاع از مشروح مسائل گذشته در شورا  اینجا را مطالعه فرمایید.

خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، برای روشنگری بیشتر در ارتباط با این موضوع با سه تن از اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت‌وگویی ترتیب داد تا از موضوع گزارش حجت معاون شهرسازی شهرداری تهران با خبر شویم که در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم:

 

* دستور جلسه ارائه گزارش معاونت شهرسازی بود که رعایت نشد

الهام فخاری، رئیس شورای اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی  شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با سخنان حجت، معاون شهرسازی و معماری شهر تهران در صحن شورا اظهار داشت: سخنان ایشان نه گزارش کار بود و نه ارائه برنامه پیشنهادی، در دستور آمده بود که ارائه گزارش در خصوص برنامه‌های شهرسازی و معماری تهران، فکر می‌کنم این نقد را صریح مطرح کنیم که به ویژه از یک چهره‌ ممتاز دانشگاهی و فردی که نهادساز و مولف است، انتظار می‌رود که در ارائه گزارش برنامه صرفا به بیان رویکرد و بیشتر هم بازگویی و مرور مواردی که در تذکرها و در فضای شورا بیان شده و در رسانه‌ها به آن پرداخته شده بسنده نشود.

وی، با بیان اینکه بعد از گذشت سه ماه، باید دست‌کم نمای کلی از برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شود افزود: ایشان به این موارد توجه نداشتند که شهر دوستدار کودک کدام محورها مورد توجه است و کجا دیده و در نظر گرفته شده است؟ محورهای مربوط به شهر دوست‌دار سالمند چگونه لحاظ می‌شود؟ محورهای مربوط به توان‌یابان چطور؟

فخاری در خصوص مواردی که از معاون شهرسازی انتظار می‌رفت ولی حداقل توجهی به آن نشده بود تصریح کرد: آقای حجت به «چرایی و چگونگی مال‌سازی و فعال شدن مال‌ها که در فواصل نزدیک پرداخته نشده است» «به وضعیت باغ‌ها و باغ برج‌ها پرداخته نشده است» «چگونگی هوشمندسازی فرایندها در حوزه معاونت مربوطه» هیچ اشاره‌ای نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگر مساله‌ تداوم پرشتاب‌تر تخریب‌ها در بعضی مناطق به‌ویژه در مناطق ۱و۲ است که لازم است دست‌کم یا توقف موقت ایجاد شود و یا به ضرورت اعلام شکایت و پیگیری جرایم شهرداران سابق در بعضی مناطق جدی‌تر پرداخته شود، به چابک‌سازی سازمان هم پرداخته نشد.

 

* اعضا شورای شهر خواستار تغییر و تسریع رسیدگی به لوایح اجرایی هستند

محمود میرلوحی، عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی  شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: شورای شهر که از خردادماه سال جاری انتخاب شد و از اوایل شهریور که شروع به کار کرد، سریعاً کمیسیون‌های مربوطه شکل گرفت و گزارشی از وضعیت شهر تهران به‌دست آمد و درحالت بررسی قرار گرفت، اغلب در برخی حوزه‌ها شورا نشست‌های هم‌اندیشی با کارشناسان و صاحب نظران برگزار کرد، و در شش ماهه گذشته رویکرد شورای پنجم در حوزه‌های شهرسازی، حمل نقل، فرهنگی، بوجه و محیط زیست و بسیاری از حوزه‌های مختلف به صورت شفاف مشخص است.

وی گفت: زمانی که معاونین محترم شهرداری جهت گزارش به صحن شورا تشریف می‌آورند، شورا در نظر دارد سیاست‌های خود را در راستای برنامه‌های اجرایی مشخص کند و بودجه سال ۹۷ را در آن خصوص تصویب کند، مردم در نظرسنجی که قبل از انتخابات انجام شد، مشخص شد رویکرد و دغدغه مردم مسئله محیط زیست، آلودگی هوا و ترافیک و مسائلی از این دست است و شورا با توجه به قولی که به شهروندان داده است باید پیگیر موضوع باشد.

میرلوحی با بیان اینکه شورای امروز تردید ندارد که جناب آقای حجت جهت ارائه گزارش به صحن آمدند، گفت: اعضا نشان دادند خواستار تغییر و تسریع رسیدگی به لوایح اجرایی هستند، چون شورای پنجم درنظر دارد خودش طرح ندهد و از مسیر کارشناسی لوایح را دریافت کند و شورا نقش بررسی و کار کارشناسی را داشته باشد و بدون کار کارشناسی لوایح را تصویب نکند.

عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه نگاه اعضای شورا و شهروندان در خصوص تغییر و اصلاح رفتار مدیران شهرسازی با موضوع طرح تفصیلی، مبلمان شهری، ماده صد و تخلفاتی که صورت می‌گیرد، تسهیل و اصلاح است، تصریح کرد: باید آقایان نجفی و حجت اقدامات اجرایی را تسهیل و اصلاح کنند تا جلوی بسیار از تخلفات و ساخت‌وسازهای نا ایمن گرفته شود.

 

* بیشتر درآمد شهرداری متکی بر ساخت و ساز است

مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، بیان داشت: امروز ۷۰ درصد درآمد متکی بر ساخت و ساز است و ما از طریق شهرفروشی درآمد کسب می‌کنیم، شهر یک موجود زنده است و ترمز یک موجود در حال حرکت را نمی‌توان ناگهانی کشید.

وی افزود: تاکنون به هشت منطقه به صورت دو هفته یک بار رفته‌ام. در این ۸ دیداری که رفته‌ام، حجم زیادی از شکایات مراجعان به‌دلیل تغییر ریلی است که در سیاست‌ها اتفاق افتاده است. بسیاری از این دعواها حتی به قوه قضائیه هم رسیده و باعث ایجاد درگیری‌های دنباله‌دار بین اعضا بوده است، طرح‌های تجاری و مراکز خرید همچون کروش و پالادیوم قبل از تاسیس، پیوست پارکینگ آن صورت نگرفته است، که به خودی خود و عامل بروز مساله ترافیک در شهر شده است، شورا یاید جلوی روند ساخت سازهای غیر اصولی را بگیرد و از جناب اقای حجت انتظار می‌رود در گزارش خود به صورت شفاف بر این مسائل اشاره کند.

انتهای پیام/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.