مرحوم چایچیان نمونه بارز انقلابی مخلص بود

آشنایان مرحوم چایچیان و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام گواهی می‌دهند که از خصوصیات بارز آن ستایشگر اهل بیت علیهم‌السلام روحیه انقلابی و ولایت‌مداری بوده و هیچ‌گاه به‌دنبال سهم‌خواهی از انقلاب نبوده است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ به گفته حبیب‌اله چایچیان زمانی که علامه امینی در نجف ساکن بوده است، نامه‌هایی به او می‌فرستاده و او را شاعر اهل بیت خطاب می‌کرده است، کریم دستمالچی او را به عبدالحسین امینی معرفی کرده است، علامه امینی از کسانی است که چایچیان را مورد تحسین و تشویق قرار داد. وسیله آشنایی وی با علامه امینی، شعری بود که از زبان عباس بن علی علیه‌السلام در شب عاشورا خطاب به امام حسین علیه‌السلام سروده است.  

چایچیان نیز اشعاری را درباره الغدیر، علامه امینی و کتابخانه او سروده است که در ادامه این اشعار را با هم می‌خوانیم:

دوست دارم شمع باشم تا که خود تنها بسوزم/ بر سر بالینت امشب از غم فردا بسوزم

دوست دارم هاله باشم تا ببوسم روی ماهت/ یا شوم پروانه، از شوق تو بی‌پروا بسوزم

دوست دارم ماه باشم، تا سحر بیدار باشم/ تا چو مشعل بر سر راهت درین صحرا بسوزم

دوست دارم سایه باشم تا در آغوشم بخوابی/ چشم دوزم بر جمالت، ز آن رخ گیرا بسوزم

چایچیان، به تاثیرپذیری خود از اندیشه‌های علامه عسکری نیز اشاره داشت. او بارها در حضور رهبرانقلاب آیت الله خامنه‌ای شعر خوانده و مورد تشویق ایشان نیز قرار گرفته است

مصطفی خورسندی، رئیس خانه مداحان در ارتباط با روحیه انقلابی مرحوم چایچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: یکی از برزرگان عرصه ستایشگری در تولید اشعار بود و امروز یکی از ستون‌های اصلی شعر آیینی را از دست دادیم، از خصوصیات ایشان روحیه انقلابی و ولایت مداری بوده است که هیچ‌گاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبود، اصولا انقلابی جماعت سهم خواه نیست و هدفش جز خدمت به خلق نیست و مرحوم چایچیان دارای این ویژه‌گی بود، ایشان از زمان ابتدایی انقلاب و جنگ تحمیلی پیرو جریان فرهنگی جامعه بود و در مسیر روحیه شجاعت و ارتقای فضای خودباوری رزمندگان شعر می‌سرود.

 

* مرحوم چایچیان پیمان عملی با ولایت‌فقیه بسته بود

سید محمد مرندی، از اقوام مرحوم چایچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز درباره زنده‌یاد چایچیان عنوان کرد: اشعارش در خصوص انقلاب و ائمه بوده است و از همان اول با ولایت فقیه پیمان قلبی و عملی بسته بود و نسبت به جریانات سیاسی مطیع حضرت امام بودند و شخصیت مستقل و انقلابی به خصوصی داشت چرا که سرچشمه همه حقایق را خدای عزوجل می‌دانستند، و هیچ‌گاه خود را وارد تنش‌های حزبی و جناحی نکرد.

 

* زنده‌یاد چایچیان همیشه با وضو ذکر مصیبت اهل بیت (ع) را می‌خواند / هیچ‌گاه از انقلاب سهم خواهی نکرد

سید علیرضا مرندی، داماد خانواده چایچیان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز بیان داشت: بنده، ایشان را حدود ۵۰ سال است که می‌شناسم و از احوال و خط فکری ایشان باخبر هستم مرحوم همیشه با وضو ذکر مصیبت اهل بیت را می‌خواند و دیدگاه توفیقی نسبت به جریان‌های شعر و شاعر اهل بیت داشت، هیچگاه ندیدم که با کسی تندی کند و یا از روی تندخویی با فردی سخن بگوید ایشان هیچ‌گاه از انقلاب سهم خواهی نکرد، برخلاف خیلی از کسانی که خود را به اسم انقلابی وارد جریان انقلاب کردند، ایشان تا دو سال قبل که روی پا بود هر ساله برای حضور در جلسات شب شعر آیینی خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیدند.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.