قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

فرجام قانون مربوط به «کسر خدمت فرزندان ایثارگران»

 در اواخر سال ۹۵، در جریان بررسی و تصویب قانون برنامه ششم توسعه، بندهای مربوط به ایثارگران چندین بار بین کمیسیون تلفیق و صحن علنی دست به دست شد؛ سرانجام بندهایی مرتبط با ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه با اصلاحات و ملاحظات بسیار به تصویب رسید، یکی از مهم‌ترین بندهای این بخش مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بود.

بر اساس بند ۱۱ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه، فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت، یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی، از یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار می‌شوند.

این ماده مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس برای رفع ایراد شورا، اذن فرماندهی کل قوا را در ابتدای ماده قرار داد.

اواخر تیر ماه سال جاری فرمان اجرای قانون برنامه ششم صادر شد؛ این امر در شرایطی بود که بخش مربوط به کسری خدمت ایثارگران در قانون برنامه ششم، کماکان در هاله‌ای از ابهام بود.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه گفت که مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه،به این سبب تعیین تکلیف نشده که نیازمند اقدام کارشناسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.