جدایی کردستان عراق منجر به تشکیل اسرائیل دوم می‌شود

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: اروپایی‌ها از ایران حمایت کردند اما از طرفی هم گفتند که ایران، نباید وارد مسائل منطقه شود و اقدامات صنعت دفاعی را کاهش دهد و باید گفت آن‌ها به دنبال ایجاد آشوب در منطقه بدون حضور ایران هستند.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب، لحظاتی پیش در همایش «زعیم ذوفنون، آیین رونمایی از اثر فاخر منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» با بیان این‌که نگاه به شرق در حین حفظ استقلال، مخصوص رهبر انقلاب است، اظهار داشت: ما شاکله غرب‌گرایانه ایران را متعادل کردیم و در ابتدای رهبری ایشان بود که قراردادی در خصوص s300 با روسیه بسته شد.

  

وی توسعه روابط اقتصادی با چین را از دیگر اقدامات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: ممکن است برخی با شنیدن اسم روسیه و چین حساسیت نشان دهند این در حالی است که در دوره تحریم میزان مبادلات تجاری ما با چین به ۵۲ میلیارد دلار رسید.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل به بحث اهمیت توجه به منطقه اشاره کرد و افزود: خطوط دفاعی ما در خارج از منطقه تشکیل شده است و سنگرهای دفاع از ایران و متحدانش را صدها کیلومتر خارج از مرزهای ایران تاسیس کرده‌ایم.

رئیس فعلی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این‌که زمانی داعش تا ۲۰ کیلومتری مرزهای ایران آمده بودند، خاطر نشان کرد: بنا به گفته رهبر داعش و سلفی‌های عراق هدف اصلی تکفیری‌ها ایران بود.

وی بیان داشت: رئیس کنونی اسرائیل به اروپایی‌ها گفته بود که اگر بخواهیم به ایران حمله کنیم، خاک ما را به توبره می‌کشند.

ولایتی این‌گونه ادامه داد: نکته دیگر حضور قانونی مستشاران ما در سوریه و عراق است که برخی عنوان می‌کنند که حضور سربازان ما در خارج از مرزها چه فایده‌ای دارد؟ اما باید پاسخ داد که ما در آن جا می‌خواهیم  خط مقاومت را مستحکم‌ و حفظ کنیم.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در خصوص وضعیت کردستان عراق بیان کرد: مردم کردستان عراق اکثرا انسان‌های با شرافت هستند. کردها اگر قرار باشد به کسی افتخار کنند به صلاح‌الدین ایوبی افتخار می‌کنند که کمر سلفی‌ها را شکست نه بارزانی.

وی عنوان کرد: اگر کردستان عراق جدا شود، اسرائیل دوم شکل می‌گیرد، این‌ها هنوز هیچ چیزی نشده است، پرچم رژیم صهیونیسم را بلند می‌کنند؛ شک نکنید که با رسمی شدنش اسرائیل دوم را شکل می‌دهند.

ولایتی اظهار داشت: فروپاشی شوروی، حمله عراق به کویت و حمله آمریکا به عراق در ابتدای رهبر امام خامنه‌ای رخ داد اما تدبیر رهبر معظم انقلاب موجب حفظ منافع ملی ما از جمله دریای خزر با وجود هم‌مرزی با شوروی شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به در خواست نمایندگان مجلس سوم از وزرات امور خارجه وقت مبنی بر اتحاد با صدام گفت: در مجلس سوم افرادی بی‌توجه، نماینده مجلس شدند که از ما (وزارت خارجه) در خواست کردند، حالا که آمریکا در خلیج فارس مستقر شده است، ما با صدام متحد شویم و آمریکا را بیرون کنیم که این کار موجب انحطاط کامل ما می‌شد، که البته بنده به مجلس رفتم و این کار را غیرقانونی و خلاف امنیت ملی دانستم.

وی افزود: ما در وسط دریای ناامنی قرار داریم، پاکستان طوری شده که آمریکا هر وقت که بخواهد این کشور را بمباران می‌کند و بعید نیست که پاکستان به ویتنام دوم تبدیل شود، اتحاد منطقه‌ای ما اکنون از تهران شروع می‌شود و تا بغداد، دمشق و بیروت ادامه دارذ.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکا به‌دنبال تجزیه عراق و سوریه است، آن‌ها تعداد بی‌شماری پایگاه نظامی در قسمت‌های کردنشین‌ این مناطق فعال کرده‌اند و به دنبال تفرقه‌افکنی هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل یادآور شد: اروپایی‌ها از ایران حمایت کردند اما از طرفی هم گفتند که ایران، نباید وارد مسائل منطقه شود و اقدامات صنعت دفاعی را  کاهش دهد و باید گفت آن‌ها به دنبال ایجاد آشوب در منطقه بدون حضور ایران هستند.

وی با اشاره به این‌که نقش رهبری در حوزه سیاست راهبردی، تصریح کرد: ایران هیچگاه به اقتدار امروز نبوده و بخش مهمی از آن مدیون رهبری رهبر معظم انقلاب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.