برای حذف محتوای غیرمفید از کتابهای درسی باید کودتا کرد

حجت الاسلام قرائتی گفت: به خاطر پول و مقام درس نخوانید مدرک دانشگاهی خوب است ولی بی ارزش است و سرمایه محسوب نمی شود ظرفیت و عُرضه خود را بالا ببرید و هنر یاد بگیرید.

، به نقل از آفتاب ری، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آیین بهره برداری “مسجد پیامبر اعظم(ص)” در دانشگاه شاهد شهرری گفت: کشور را عُرضه نگه می‌دارد و لذا علم و هنر باید در کنار هم باشد.

  

وی با طرح این سوال که چرا به دانشگاه آمده‌ایم؟، افزود: اگر به خاطر کسب پول و ثروت به دانشگاه آمده‌اید، بدانید که پس از فارغ التحصیلی امکان استخدام شدن برای همه دانشجویان وجود ندارد و لذا بخاطر پول درس نخوانید. حتی اگر استخدام بشوید بعد از ۳۰ سال با حقوقی که دریافت کرده‌اید تنها می‌توانید یک خانه بخرید.

قرائتی ادامه داد: اگر هم به خاطر کسب مقام به دانشگاه آمده اید باز هم ارزش ندارد زیرا بالاترین مقامی که بتوانید کسب کنید، مقام ریاست جمهوری است که فقط چهار و یا هشت سال صاحب مقام است و دائمی نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت شما بیش از مدرک لیسانس است، تصریح کرد: مدرک دانشگاهی کمترین چیز برای شماست. مانند گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی که واجب است ولی ارزشی ندارد، داشتن لیسانس نیز مورد نیاز است ولی سرمایه محسوب نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر فراگیری هنر برای جوانان بیان کرد: هر کدام از شما که فن و هنر پدرتان را بیاموزید بهتر از این است که به دنبال استخدام باشید. چه خوب می شد اگر نیروهای مسلح اعلام می کرد؛ کسی که فن و هنر یاد گرفته و آن را به کار بگیرد، طول مدت خدمتش نصف می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه تحصیلات عالی آینده شما را تضمین نمی کند، گفت: درس خواندن به شرطی خوب است که برای بالا بردن سطح تحصیلات شما باشد و برای کسب پول و مقام خوب نیست. برای افزایش سواد درس بخوانید و در کنار آن از ظرفیت های خودتان نیز استفاده کنید.

 محتوای غیرمفید کتابهای درسی باید غربال شوند

وی با انتقاد از مطالب درسی غیرمفید، افزود: برای تغییر محتوای کتابهای درسی باید کودتا صورت بگیرد، هیچ روشی برای تحول کارساز نیست و تنها با کودتا باید اطلاعات بی خاصیت را حذف کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه بیشتر مطالب سرهم بندی است، ابراز کرد: ما باسواد بی‌خاصیت زیاد داریم و لذا شما دانشجویان باید درسهای غیرمفید را غربال کنید و کتابهایی بخوانید که به دردتان بخورد.

قرائتی درخصوص نویسندگان کتابهای دانشگاهی گفت: نویسندگان در سه دسته قرار می گیرند؛ عده ای خواب هستند، عده ای خائن و عده ای دیگر دلسوز هستند. شما قانع نباشید من زمانی که معاون وزیر بودم قانع نبودم و در ستاد اقامه نماز و سایر ارگانها نیز فعالیت می‌کردم.

وی ابراز کرد: در زمان خستگی و فراغت به ورزش بپردازید. از تماشا کردن به ورزش دیگران بپرهیزید که کاری بی فایده است و تا زمانی که خودتان ورزش نکنید بهره ای از این کار نمی برید. مانند کسی که هرچقدر پولهای بانک را تماشا کند ثروتمند نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تشویق جوانان به ازدواج تصریح کرد: هدف از ازدواج شهوت و هوس نیست بلکه ازدواج انسان را بزرگ می کند. در انتخاب همسر موضوع ثروت و زیبایی را ملاک قرار ندهید زیرا کسانی که با این ملاک ها ازدواج کرده اند موفق نشده‌اند.

قرائتی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان باز باشد، گفت: ظرفیت خود را بالا ببرید تا ارزشتان زیاد شود. حضرت امام(ره) فرموده اند؛ رجایی عقلش بیش از سوادش و بنی صدر سوادش بیش از عقلش است.

وی تصریح کرد: اگر درس بخوانید و عُرضه نداشته باشید، فایده ندارد. در زمان جنگ نیز رزمندگان اسلام با این نگاه به میدان مبارزه می رفتند که اگر کشته شویم، شهید شده هایم و اگر بکشیم پیروز می‌شویم.

انتهای متن/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.