بارزانی آلت دست آمریکا و صهیونیست نشود

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور استقلال کردستان از عراق را مایه ایجاد تفرقه دانست و گفت: بارزانی نباید آلت دست آمریکا و اسرائیل بشود.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با استقلال کردستان عراق اظهار داشت: کشورهای منطقه باید به این موضوع حساسیت نشان بدهند چرا که اسرائیلی دیگر در حال شکل گرفتن در منطقه است.

وی بر این اساس تاکید کرد: استقلال منطقه کردستان عراق باعث ایجاد اختلاف و تفرقه می‌شود. کشورهای منطقه به هیچ وجه نباید اجازه مستقل شدن کردستان عراق را بدهند.

  

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این مورد که دشمنان به دنبال تجزیه عراق هستند یادآور شد: کردستان باید خودمختاری را کنار بگذارد و باید تابع قوانین رسمی کشور عراق باشد.

وی مطرح کرد: موضوع استقلال منطقه کردستان صرفا یک موضوع در سطوح محلی و ملی عراق محسوب نمی‌شود بلکه یک موضوع منطقه‌ای است و برای سه کشور ترکیه، ایران و سوریه نیز اهمیت زیادی دارد و علاوه بر عراق، این سه کشور نیز مخالف استقلال منطقه کردستان هستند.

حجت‌الاسلام تقوی جدایی کردستان از عراق را مقدمه‌ای برای ایجاد مشکلات جدی برای کشورهای منطقه دانست و افزود: اگر کردستان عراق مستقل بشود، برای ترکیه، سوریه، ایران و خود عراق هم مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد. به هیچ وجه نباید زیر بار این استقلال‌طلبی برویم.

وی در ادامه خطاب به مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق بیان داشت: وی نباید آلت دست آمریکا و اسرائیل بشود. صهیونیست‌ها از همه پرسی کردستان عراق سود می‌برند و خوشحال هستند.

حجت‌الاسلام تقوی هم‌چنین ادامه داد: برخی از جریان‌های داخلی منطقه کردستان عراق نیز موضوع استقلال این منطقه را مانور مسعود بارزانی برای فرار از پاسخگویی به مشکلات اقتصادی منطقه می‌دانند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در قسمت پایانی اظهاراتش خاطرنشان کرد: هر حرکتی که بخواهد تروریسم داخل منطقه را تحت الشعاع قرار بدهد، به نفع آمریکا و اسرائیل خواهد بود و در نتیجه ما در برابر آن می‌ایستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.