تلاش کردیم در دهه کرامت حکمت و مقاومت امام رضا را مدنظر قرار دهیم

حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: ما در دهه کرامت تلاش کردیم که حکمت و مقاومت امام رضا(ع) را مدنظر قرار دهیم تا مردم از عملکرد حضرت در دوران هجرتشان درس و عبرت بگیرند.

 حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی لحظاتی پیش در آیین افتتاحیه مراسمات دهه کرامت استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: روز پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت بقاع متبرکه و روز ششم، روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است و ما بابت این موضوع قدردان شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

  

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه دهه کرامت، دهه غبارروبی دل‌ها و دهه کسب معرفت است گفت: ما باید در این‌گونه محافل از مواردی که از ما درخواست شده است یاد کنیم و به فرمایشات حضرات معصومین عمل کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در ۸۰ هزار مسجد در سطح کشور این فرصت فراهم شده تا جشن شادی حضرت رضا(ع) را برگزار کنند‌. ۹۲ هزار هیات، ۲۸ هزار پایگاه بسیج و چندین نهاد دیگر در حال انجام فعالیت‌های سازماندهی شده هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر از نگاه قرآن فرموده‌اند که ما اجر و پاداشی نمی‌خواهیم و اجر ما با خداوند است اظهار داشت: از پیامبران، فقط پیامبر گرامی اسلام درخواست اجر رسالتشان موجود است و در آیه دیگری مطرح می‌کنند که مزدخواهی ایشان در واقع به نفع خود مردم است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: محبت بدون معرفت کارساز نیست و اگر هم باشد، دوام ندارد. معرفت با محبت آثارش را در زندگی ما نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه سه هجرت در طول تاریخ مورد توجه گرفته است. هجرت پیامبر از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و هجرت امام رضا(ع) به مرو که سرمنشا خیر و برکاتی شد گفت: گرچه هجرت امام رضا(ع) از روی زورگویی بود اما ایشان، تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با هوشمندی توانستند رهنمودهای پدرانشان را به مردم منتقل کنند، امام رضا(ع) در سفر تاریخی‌شان گونه‌ای عمل کردند که باطل به جبهه حق نفوذ نکند. این مهم‌ترین نکته هجرت حضرت به ایران بود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: امام رضا(ع) هم‌چنین تلاش کردند که با حکمتشان، حرکت‌های مرموز مامون را خنثی سازد و مرز بین اسلام و سایر ادیان را مشخص کند. بسیاری از پادشاهان قصد از بین بردن اسلام را داشتند که امام رضا(ع)، نقشه‌های آنان را برهم زد.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با تاکید بر اینکه ما در دهه کرامت تلاش کردیم که این دو مورد حکمت و مقاومت را مد نظر قرار دهیم تا مردم از عملکرد حضرت در دوران هجرتشان درس و عبرت بگیرند اظهار داشت: شیخ مفید در ارتباط با شبهه‌های مطرح شده درباره دیدار امام رضا(ع) و حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرده‌اند که این امر مهم صورت گرفته و کذب نیست. ایشان یک محدث و شخصیت برجسته بودند.

وی در پایان افزود: حضرت عبدالعظیم(ع) حدیثی را به نقل از امام رضا(ع) برای مردم خواندند که امام هشتم فرمودند “سلام من را به محبانم برسان و به دوستدارانم بگو که مراقب باشند تا شیطان به آن‌ها نفوذ نکند”، این پیام امام رضا(ع)، هم پیام فردی و هم پیام اجتماعی دارد. این‌طور نباشد که شیطان به دستگاه‌های مختلف جامعه ما نفوذ کند. سپس حضرت رضا(ع) خواهان تقویت امانتداری در محبانشان شدند.

 

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.