جوانان زیادی «ژن خوب» دارند اما چون آقازاده نیستند، پیشرفت نکردند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان این‌که جوانان زیادی « ژن خوب » دارند اما چون آقازاده نیستند، پیشرفت نکردند، گفت: افراد مبتکر و دارای ایده‌های بسیار خوب و ارزشمندی در کشور داریم اما متاسفانه کسی برایشان دو ریال ارزش قائل نمی‌شود، چون آقازاده نیستند.

محمد اسماعیل سعیدی ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری « تهران نیوز » در واکنش به سخنان فرزند محمدرضا عارف در ارتباط با این‌که داشتن «ژن خوب» یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیتش بوده است، اظهار داشت: اگر بحث ما بر سر داشتن «ژن خوب» باشد باید بگویم که در سطح کشور جوانان مستعد زیادی داریم که دارای ژن خوب هستند و توانایی‌های زیادی دارند که اگر از این توانایی‌ها به نحو مطلوب بهره بگیریم، کشورمان پیشرفت خوبی خواهد کرد اما مشکل این جوانان بدون پارتی این است که آقازاده نیستند و نمی‌توانند استعدادها و توانایی‌های خودشان را بروز دهند.

  

وی گفت: افراد مبتکر و دارای ایده‌های بسیار و خوب و ارزشمندی در کشور داریم اما متاسفانه کسی برایشان دو ریال ارزش قائل نمی‌شود، چون آقازاده نیستند و هیچ رانتی ندارند که از طریق آن بتوانند قراردادهای هنگفتی ببندند و پیشیرفت کنند و این افراد هیچ حامی به‌عنوان پشتیبان ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موقعیت کاری و پیشرفت برای همه جوانان کشور مهیا باشد نه یک عده خاص، تصریح کرد: این تفکر نباید در کشور ما رشد پیدا کند و کسانی که با استفاده از موقعیت پدر و بستگان درجه یک خود، پیشرفت می‌کنند و دارای احترام ، عزت و محبت هستند و همه این‌ها را از استعداد و توانایی‌های خودشان بدانند و واقعاً اگر موقعیت شغلی پدر و بستگان درجه یک آن‌ها نبود، این‌ها می‌توانستند موقعیت فعلی‌شان را داشته باشند؟ .

وی با اشاره به این‌که پارتی بازی و مفاسد اقتصادی در کشور، ظلم و جفا به حق ملت است، گفت: این ظلم بزرگی است که برخی آقازاده‌ها با استفاده از رانت بتوانند به موقعیت شغلی عالی برسند و جوانان مستعد ایرانی بیکار باشند و نتوانند شغل مناسبی برای خود بیایند و در مقابل، بشوند که آقازاده‌ها موفقیت خودشان را حاصل داشتن ژن خوب می‌دانند.

سعیدی افزود: من بارها گفته‌ام که اهداف مقدمس جمهوری اسلامی ایران این است که در مسیر تحقق عدالت حرکت کند و همان فرصت‌های شغلی که برای فرزندان مسئولان مهیا شده است، برای جوانان ایرانی هم ایجاد شود و نباید بین این‌ها تبعیض قائل شویم، چراکه این ملت ایران بودند که از جان و مال خودشان گذاشتند و برای اعتلای نظام و استقلال کشور کوشیدند و با دستان خالی، در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند و شهید دادند تا عدالت و برابری در کشور ایجاد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: یکی از آقایان مسئول هم چندین سال پیش، یک حرف مشابه‌ای همچون فرزند محمدرضا عارف زده و مدعی شده بود که پیشرفت فرزندش حاصل استعدادها و توانایی‌های خودش بوده است در حالی که اگر حمایت‌های پدرش نبود، معلوم نبود که این آقازاده در کجای جدول قرار داشت.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.