اهمیت فراسیدن روز قدس و فریاد استکبار ستیزی مسلمان؛

سناریویی همچون سناریوی پیدایش داعش و جنایت هایش در عراق و سوریه به این دلیل کلید خورد تا مسئله فلسطین و جنایت های اسرائیل برای ابد فراموش شود اما مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس ثابت خواهند کرد که مسئله فلسطین تا ابد مسئله اول جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش تهران نیوز ،ماه رمضان ماه بندگی خداست که مسلمانان در این ماه مبارک، تمرین بندگی می کنند اما اهمیت ماه رمضان به جز ابعاد مذهبی و عبادی اش، در برگیرنده اتحاد مسلمانان برای مقابله با استکبار و زورگویی بیگانگان است. ابتکار بی نظیر امام خمینی (ره) در نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد. امام(ره) با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین، تنها نیست.

 «قدس شریف» در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است، کما اینکه بیت المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی و مذهبی دارای اهمیت خاصی می باشد.
قدس شریف از زمان اشغال صهیونیست ها در سال ۱۹۶۷، پایتخت ابدی اسرائیل اعلام شد. تمام نگاه ها به قدس دوخته شده و قلوب مسلمین و مسیحیان متوجه آن است، به همین دلیل یهودیان تلاش می کنند برای خود تاریخی بسازند و تمام تلاش خود را بر یهودی کردن و «یهودی سازی» آن متمرکز کرده و ادعا می کنند «دیوار ندبه» از آن ایشان است.

داعش؛سناریویی برای فراموش شدن جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل
قدس شهری اشغال شده است و قطعنامه های سازمان ملل متحد همه خواهان عقب نشینی و خروج نیروهای غاصب اسرائیلی از اراضی اشغالی از جمله قدس هستند اما در بعد مذهبی، قدس شهری سمبلیک برای مسلمانان و در عین حال مسیحیان است و نمی توان آن را بصورت مطلق متعلق به یهودیان دانست؛ آنهم یهودیان طمع ورزی که دیدگاه های شوم صهیونیستی و توسعه طلبانه دارند.
پیدایش داعش در خاورمیانه و جنایت هایش در طول چند سال اخیر باعث شده که توجه جهانیان به اقدمات تروریستی این گروه تکفیری معطوف شود و این در حالی است که توجه به داعش و فراموشی مسئله فلسطین و قدس اشغالی، مهمترین هدف و خواسته غربی ها، امریکا و رژیم کودک کش اسرائیل است و به همین دلیل، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس در کشورهای مسلمان ضرورت دارد تا بار دیگر نشان دهیم که داعش دست نشانده اسرائیل هرگز باعث فراموشی جنایت های رژیم صهیونیستی در اسرائیل نمی شود. امسال فضای جهان اسلام جهت تأکید دوباره بر آزادسازی قدس در قالب راهپیمایی روز قدس آماده است و این آمادگی در نقطه ای مطلوب قرار دارد و می رود تا اصلی ترین دغدغه امام در آخرین روزهای پایانی عمرش که همانا آزادسازی قدس بوده است تحقق یابد.

ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و استکبار ستیزی/ روز قدس را باید بزرگ دانست
اهمیت روز قدس آنچنان است که امام خمینی (ره) بارها بر ضرورت حمایت مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی تاکید کرده اند و امام خامنه ای رهبرانقلاب هم بارها بر اهمیت این موضوع اشاره داشته اند. روز گذشته، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از استادان، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها فرمودند: دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است؛ مسئله‌ای بسیار گسترده‌تر از فلسطین؛ امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است. روز قدس را باید بزرگ دانست. راهپیمایی روز قدس خیلی مهم است.
ایشان در بخش دیگری فرمودند: در آستانه‌ی روز قدس هستیم؛ روز قدس بسیار مهم است؛ صرفاً این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از خانه‌ی خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم.

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.