رعایت مرزها و خطوط قرمز برای بندگی خداوند است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که رعایت حقوق الهی با عبور از خطوط قرمز میسر نمی‌شود، گفت: برای بندگی الهی باید به واجبات، بایدها و نبایدهای الهی عمل و مرزهای الهی را رعایت کنیم.


 همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مراسم دومین شب از لیالی قدر با حضور خیل عظیمی از مردم مومن و عاشقان آل‌الله در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: امشب که مردم مومن و روزه‌دار با هزاران امید و آرزو و با حالت عبادت رو به درگاه کبریایی حق تعالی آورده‌اند، عزادار امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام نیز هستند و بنابراین امشب، شب پر فضیلتی است که تضرع و توبه کنندگان مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گیرند.

وی رضایت حق تعالی و رعایت حقوق الهی و رعایت حقوق الناس را دو عامل برای جلب رحمت و رضایت خداوند دانست و افزود: اگر همه ما که در جوار حضرت سیدالکریم علیه‌السلام هستیم این دو نکته اساسی که پایبندی به حقوق الهی حق‌الناس است را رعایت کنیم، بدون تردید چه در این شب و چه در شبهای دیگر اعمال، رفتار و گفتار ما موجب جلب رضایت باری تعالی خواهد شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که خداوند یک سلسله مرزها و خطوط قرمز برای ما مشخص کرده که نباید از آن‌ها عبور کنیم، ادامه داد: خداوند شما را از یک سلسله مسائل بازداشته که حرمت الهی را حفظ کنید، و در خصوص بخشی از مسائل نیز سکوت کرده که در آن مسائل نباید خود را به زحمت بیندازیم و همچنین به واجبات، بایدها و نبایدهای الهی عمل کرده و مرزهای الهی را رعایت کنیم که همه اینها جزء حقوق معرفت و بندگی الهی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نتیجه بندگی در محبت به خداوند جلوه گر می شود یعنی حب و بغض مخصوص خداوند باشد.

وی با تاکید بر شکرگزاری در مقابل نعمت‌های الهی بیان کرد: سپاس از نعمت‌های خدا باید به صورت قلبی ، لسانی و سایر اعضای بدن باشد. حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند؛ اگر کسی ناسپاسی کند، خودش را در مقابل زوال نعمت الهی قرار داده است.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: انس با قرآن و دقت در کلمات نورانی آنباعث می شود که حق بندگی وحدود الهی را رعایت کنیم و در زمره بندگان الهی قرار بگیریم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به زیبایی‌های موجود در زندگی، ایمان، تربیت، ایثار و عدالت امیرالمومنین علیه‌السلام گفت: حضرت علی علیه‌السلام در خانه خدا به دنیا آمد که این زیباترین ولادت است، در دامن پیامبر تربیت یافت که زیباترین تربیت است، اوّلین کسی است که به رسالت پیامبر ایمان آورد که زیباترین ایمان است و در راه اسلام رشادتها و شجاعت‌های بسیار کرد که زیباترین ایثارهاست و در نهایت در خانه خدا و در محراب عبادت به شهادت رسید که زیباترین شهادت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری؛ در میان سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری شنیده شدن صدای نامتعارفی سبب باعث رعب و وحشت زائران شد که دقایقی بعد روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام اعلام کرد مشکلی وجود ندارد و مراسم در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.