شهید چمران شاگرد مکتب امام علی (ع) بود


رئیس شورای شهر تهران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه:

شهید چمران شاگرد مکتب امام علی (ع) بود

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید دکتر مصطفی چمران که خود را خاک پای مکتب علی‌(ع) هم به حساب نمی‌آورد، دانشمندی عاقل، فرمانده جنگ، رزمنده‌ای توانا و توانمند و مدیری مدبر و سیاستمدار و هنرمندی لطیف‌الطبع بود.

مهدی چمران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: ۳۱ خردادماه هر سال سالروز شهادت یکی از شاگردان مکتب علی‌(ع) است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) فردی جامع بود که در صحنه جنگ خطبه می‌خواند، درحالی‌که حاکم مسلمین بود ضمن آنکه نان و خرما می‌خورد و به ایتام می‌داد. همچنین مناجات و رازونیازهای علی(ع) در نخلستان‌های کوفه بی‌نظیر است، البته شاگردان مکتب امیرالمومنین علی(ع) هم جامع هستند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید دکتر مصطفی چمران که خودر ا خاک پای مکتب علی‌(ع) هم به حساب نمی‌آورد، دانشمندی عاقل، فرمانده جنگ، رزمنده‌ای توانا و توانمند و مدیری مدبر و سیاستمدار و هنرمندی لطیف‌الطبع بود.

وی به سخنی از شهید چمران درباره حضرت علی‌(ع)‌ اشاره کرد و گفت: شهید چمران در بخشی از یادداشت‌هایش به بیان فضایل حضرت علی(ع) اشاره کرده و نوشته است؛ اگر پرستش غیرخدا مجاز بود علی را می‌پرستیدم. البته به خود اجازه نمی‌دهم برای شناخت علی(ع) کلمه‌ای را بر زبان برانم و زندگی وی را تجزیه و تحلیل کنم؛ چراکه شناخت علی تنها از طریق قدرت عشق ممکن است.

چمران در پایان یاد و نام همه شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

فارس

انتهای متن/*

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.